Bioshock Infinite-tråden

Permalänk
Medlem

Bioshock Infinite-tråden

Bara för en timme sedan fick omvärlden reda på att Irrational Games pillar på ett nytt Bioshock, denna gången på en helt annan nivå: i molnen.

Citat:

BioShock Infinite is a first-person shooter currently in development at Irrational Games, the studio behind the original BioShock (which sold over 4 million units worldwide). Set in 1912, BioShock Infinite introduces an entirely new narrative and gameplay experience that lifts players out of the familiar confines of Rapture and rockets them to Columbia, an immense city in the sky.

Former Pinkerton agent Booker DeWitt has been sent to rescue Elizabeth, a young woman imprisoned in Columbia since childhood. Booker develops a relationship with Elizabeth, augmenting his abilities with hers so the pair may escape from a city that is literally falling from the sky. DeWitt must learn to fight foes in high-speed Sky-Line battles, engage in combat both indoors and amongst the clouds, and harness the power of dozens of new weapons and abilities.

http://www.whatisicarus.com/main.php

Vad tror folket?

Känns lite som om det kommer vara samma spel i ny miljö, vi får se va de har i skjortärmen!

Permalänk
Medlem

verkar kunna bli bra.

men skulle helst ha sett ett nytt IP eller System Shock 3

Permalänk
Medlem

Jävligt nice teaser trailer.

Nä nu måste jag ta och spela klart 2:an

Permalänk

Ser ju helt underbart ut! Jag kan inte vänta.

Visa signatur

||Phenom II X4 955 3,2Ghz||HD 5850||4GB||1TB||Asus M4785TD||Windows 7||

Permalänk
Skrivet av Fr1dd:

Jävligt nice teaser trailer.

Nä nu måste jag ta och spela klart 2:an

Håller med precis. Är mot slutet av tvåan, och det är grymt bra! Tycker det känns bättre och mer genomarbetat än ettan, så jag tror det nya har stora möjligheter.

Visa signatur

Ryzen 3700x, 32 Gb Corsair Vengence 3000 Mhz CL16, MSI X570 Gaming Edge, Silicon Power 1TB NVMe SSD, 750 Gb Seagate Momentus XT, Seagate Barracuda 4 TB, Fractal Design Defice C TG,
LG 29EA93 2560x1080, Logitech G933, Razer Deathadder Respawn, Corsair Strafe RGB

Permalänk

Börjar det inte bli dags för nya konsoler 2012? Aja blir säkert ett kul spel, tvåan var lite för mycket repetition av det första spelet så förhoppningsvis blir det mer nya idéer den här gången.

Permalänk
Medlem

Ser spännande ut! Kul att dom försöker gör något nytt med licensen och inte fortsätter att göra samma spel om och om igen.

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk

Välgjord trailer!!!

Här finns bilder samt trailern och lite Info om Bioshock Infinite!

GRTV: Nästa Bioshock avslöjat! - Gamereactor Sverige - Bioshock Infinite

Permalänk
Medlem

Omg gief vill ha nu :o:o:o:o

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Ser lovande ute, trevligt med miljöbyte, 2 spel i rapture räcker

Permalänk
Medlem

A Message from Ken Levine | Irrational Games

deras creative director, ger sin synpunkt på vad bioshock infinite är.

Permalänk
Sötast

Kanske är dags att byta namn och dra vidare lite i utvecklingen?

Bioshock ftw, men det räcker nu, Bioshock i rymden också?
Kanske på Zoo?
Bioshock Skopunkten........

Permalänk
Medlem

Med tanke på att det komma så många som 3 uppföljare till utöver denna så hoppas jag att någon av dem kommer binda samman de båda historierna. Vore lite tråkigt om det skulle vara så att 2/3 av spelserien bestod av mer eller mindre helt fristående kapitel. Menmen, kommer säkert vara riktigt fett spel och jag längtar redan som tusan. Sjukt vacker teaser.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Kanske är dags att byta namn och dra vidare lite i utvecklingen?

Bioshock ftw, men det räcker nu, Bioshock i rymden också?
Kanske på Zoo?
Bioshock Skopunkten........

varför så bitter? tycker det är skönt att det byter miljö lite, tyckte det var väldigt spännande Hade nog hellre sett det som en twist i spelet, hade varit sjukt nice

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Sötast
Skrivet av E_maN:

varför så bitter? tycker det är skönt att det byter miljö lite, tyckte det var väldigt spännande Hade nog hellre sett det som en twist i spelet, hade varit sjukt nice

För att de säljer ett namn, inte en produkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

För att de säljer ett namn, inte en produkt.

så en produkt får inte utvecklas? grunden på rapture är den samma kan jag nog säga dig, ett ställe som ska göra saker bättre, byggt på en udda plats.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Sötast
Skrivet av E_maN:

så en produkt får inte utvecklas? grunden på rapture är den samma kan jag nog säga dig, ett ställe som ska göra saker bättre, byggt på en udda plats.

Jo, det det jag vill!

Att de ska utvecklas.

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt nice, ser fram emot det. Älskar Rapture men bra med miljöombyte. Hade blivit lite tradigt med ett tredje spel i samma miljö!

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dahlberg1992:

Håller med precis. Är mot slutet av tvåan, och det är grymt bra! Tycker det känns bättre och mer genomarbetat än ettan, så jag tror det nya har stora möjligheter.

Det var inte samma folk som utvecklade tvåan. Själv tycker jag tvåan är dålig. Det här nya tror jag dock på eftersom Ken Levine ligger bakom igen.

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

Snubbarna på irrational snakkar om hur deras trailer tog verk:
Irrational Behavior Episode 7 Part 2: Making of the BioShock Infinite Trailer | Irrational Games

För övrigt så är Irrational Behavior podcasten jävligt trevliga att lyssna på

Permalänk
Medlem

Har precis köpt Bioshock 2. Ettan var ju kanon! 2an är bättre 3an bäst?;) haha

Visa signatur

::NZXT H440::OCZ 850w Gold::Gigabyte Z97X-Gaming 5::
::Intel 4690k::Cooler Master Hyper 212 EVO::
::Crucial 8GB (2x4GB) 1600Mhz Ballistix Sport::MSI GTX 980ti gaming::
::Xbox One 500gb::
::Microsoft Surface 2 32gb::

Permalänk
Hedersmedlem

Underbart.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk

"We are pleased to announce that on Saturday, during our joint panel with Game Informer at Penny Arcade Expo in Seattle, we will be screening a gameplay demonstration to the public for the first time." Kopierat från deras FB sida.

/S

Visa signatur

Louqe Raw S1,||H2O||, AMD R5 7600, ASUS B650E-I, 32GB DDR5 6000MHz, AMD 5700 XT EKWB vattenblock, Corsair SF600, WD Black SN850 1TB, Crucial MX500 1TB, Win 11 Pro 64bit, Gigabyte G34WQC, Sennheiser HD650, Objective 2.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Entusiast

Fy fan va bra det kommer bli, otroligt imponerad av trailern. Detta är hur FPS spel ska utföras!!

Visa signatur

PS5 :: Switch :: Steam :: StarCraft II

Permalänk
Permalänk
Medlem

Satan va grymt spelet verkade efter gameplaytrailern. Kan tänka mig att det lär kräva duktigt med hårdvara på höga upplösningar med

Visa signatur

Skyflyer: "Du kan även prova att blunda med ena ögat. Då krävs bara halva bandbredden av grafikkortet"
Gigabte B550 Auros Elite, Ryzen 5900x, Celsius S24, PNY RTX 3080, Corsair RM750 V2, Trident Z Neo 3600MHz cl16 16gb, 970 EVO 1tb M.2, Fractal Define Compact TG

Permalänk
Permalänk
Medlem

Wow säger ja bara. Blir ett köp

Permalänk
Medlem

Vet någon om det kommer ett collectors edition?
Måste ju bygga på samlingen