Permalänk

Tribes: Ascend

Tribes serien fortsätter i form utav ett free-2-play lir som fått namnet Tribes: Ascend. Det ser onekligen intressant ut och väldigt spännande för de som uppskattar de tidigare spelen men även för nya skaror som gillar snabb och oförlåtande action. Följ länken för intressant läsning samt lite gameplay videos! http://pc.ign.com/articles/117/1178865p1.html

Vad tror ni?

Permalänk

kört några "tribes" games, har någon rostig gammal skiva med earthsiege med
men om mitt minne känar mig rätt så var det för svårt att komma in i det hela men jag har nog inte kört tribes på väldans massa år...hade en mecha period ett tag så inhaclade några mech spel varav ett var earthsiege(är ganks säker på earth siege alså inte starsiege) kan blandat ihop det hela eftersom man börja bli lite till åren.. men men jag sög på det mesta när jag var i den åldern...lever battle tech licensen fortfarande?

för övrigt så gillar jag inte ftp modellen, jag vill slanta fram en summa pengar få ett färdigt spel inte betala och betala + betala för samma spel, men det är nog bara jag..

Visa signatur

I am the Leech King!

Permalänk
Permalänk
Medlem

Aldrig lirat tribes, eller ens hört talas om det. Men Tribes: Ascend ser ut att vara väldigt likt halo 3

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Aldrig lirat tribes, eller ens hört talas om det. Men Tribes: Ascend ser ut att vara väldigt likt halo 3

Snarare så att Halo ser ut som tribes då tribes kom innan halo.

Permalänk
Medlem

Kommer ihåg när man gick i grundskolan, man satte sig i biblotekets datorsal, låste dörren, "haxxade" lite med de låsta datorerna och sen spelade Tribes hela dagen med några vänner över kommunens nätverk

Riktigt kul spel att lana faktiskt. Fast det är ju länge sen nu.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X3D Mobo: Gigabyte x570 UD SSD: PNY CS3030 M.2 NVMe 1TB, Samsung SSD EVO Basic 840 250GB Minne: Corsair Vengeance LPX Black 32GB (2x16GB) @ 3600MHz CPU Kylare: Noctua NH-D15S Chromax.Black Grafikkort: ASUS TUF GeForce RTX 4070 Ti 12 GB Gaming OC Nätagg: ASUS TUF Gaming 850w Chassi: Fractal Design North Svart/Glas Hörlurar: Philips Fidelio X3 DAC: Aune X1s Silver

Permalänk
Medlem

Var inte Tribes 2 ett av de första mulitplayer fps spelen där man kunde vara flera spelare i ett och samma fordon - lite samtida med BF 1942 fast med SciFi inriktning?

Visa signatur

Fractal Define R4 / MSI B550 MPG Gaming+ / Ryzen 5 5600G / 32 GB DDR4 @3600MHz / Crucial RealSSD C300 128 GB / MSI 6800 XT 16 GB@2560x1440 / CM Silent Pro M850W / Lurar: Roccat Elo Air / Mus: Roccat Kone / HTC Vive

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalasis:

Snarare så att Halo ser ut som tribes då tribes kom innan halo.

Ah märkte det efter att ha kollat på lite gameplay på youtube. Men ganska sick att ingen gick in och härjade om copyright infringement och skit.. o.O

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Härligt, tribes var kul, men svårt att sätta sig in i vill jag minnas. Men, man var ju inte så gammal heller när det begav sig. Ska bli intressant att se vad det blir av detta.

Skrivet av Gauz:

Ah märkte det efter att ha kollat på lite gameplay på youtube. Men ganska sick att ingen gick in och härjade om copyright fragments och skit.. o.O

Jag tror att du syftar på Copyright infringement, men i sammanhanget är ju kanske inte fragments helt tokigt ändå

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nightcrawl:

Jag tror att du syftar på Copyright infringement, men i sammanhanget är ju kanske inte fragments helt tokigt ändå

Haha ajaj Använder inte ordet ofta så händer att det blir fel ibland

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Äntligen!!

Tribes 2 var mitt favoritspel all-time
Fattar inte att det inte fick större genomslag O.O

Gött är det!

Skrivet av MatsDahlgren:

Var inte Tribes 2 ett av de första mulitplayer fps spelen där man kunde vara flera spelare i ett och samma fordon - lite samtida med BF 1942 fast med SciFi inriktning?

Jo jag tror nog att det kan stämma..

Permalänk
Inaktiv

Oh DAMN.
Tribes 2 lirade man alldeles förmycket!

Såg det faktist på någon hylla på ICA Maxi häromdagen för 99:-, övervägde att köpa

Permalänk
Medlem

Tur du inte gjorde det. Finns att tanka ner gratis här http://www.tribesnext.com/

Permalänk

Tribes: Ascend betan kommer i början av november! Jag ser fram emot det http://www.fz.se/artiklar/nyheter/20111010/tribes-ascend-beta...

Permalänk
Medlem

Tjena alla Tribes sugna

Jag kom över en beta-key i en IRC nån vecka sedan och då fick jag en till key jag kunde ge till en kompis, han fick i sin tur två.

Kan be han ge mig en av de två han har och posta dem här.

Den som aktiverar med den kan då posta fler keys om han fick det.

Det Låter väl det bra?

Edit: Verkar som att det nu räcker med att du gillar en sida på facebook: http://www.facebook.com/tribesascend?sk=app_126443417467788
(Hittade länken i Hi-Command(Tribes: Ascend "launcher")

Visa signatur

| i5 3570k | Gigabyte Z77X-D3H | 16GB Ram | MSI GTX660 | WD Caviar Black 500GB 7200RPM 32MB | XFX Core 550w | Bitfenix Shinobi USB 3.0 | Lenovo X220i | CM Storm Novatouch | Zowie FK1 | Steelseries QCK+ | Sennheiser PC 360 |
Citera för svar!

Permalänk

Om någon vill ha en beta kod så är det först till kvarn.

F17DB5F367763F47679418C7E

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk

Om någon vill ha beta-key finns det möjlighet via gamespot just nu:

http://www.gamespot.com/event/codes/tribes-ascend/

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka tack.

Permalänk
Medlem

Fått en nyckel idag, inte ens hört talas om det innan (har lirat första tribes, men inte hört något om den här nya så att säga).
Ska testa och se vad det är för något.

Visa signatur

http://e-sim.org/lan.96619/ | Hjälp Svergie!!!

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Raikiri:

Fått en nyckel idag, inte ens hört talas om det innan (har lirat första tribes, men inte hört något om den här nya så att säga).
Ska testa och se vad det är för något.

Det är riktigt kul, det är vad det är! Light flagcapper ftw! They see me skiin', they hatin'!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Numera open beta, ingen key behövs alltså! Har själv lirat i ett par månader, riktigt skoj. Men det krävs en timma eller två för att komma in i det och lära sig ski/jetpacka, rekommenderar nya spelare att köra tutorial-banorna och kolla på lite youtube-filmer.

www.tribesascend.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Aldrig lirat tribes, eller ens hört talas om det. Men Tribes: Ascend ser ut att vara väldigt likt halo 3

jag har tribes ascend och jag kan säga dig at det "liknar" inte halo de minsta.

Visa signatur

-NOOK- -TABOR-

Permalänk
Medlem
Skrivet av mumin29:

jag har tribes ascend och jag kan säga dig at det "liknar" inte halo de minsta.

Jag vet, har det med. Men innan jag visste hur det såg ut och endast sett trailern tyckte jag det, detta var ett tag sedan om du kollar på inlägget

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb

Permalänk
Medlem

Om man "gillar" Tribes Acend på facebook nu kan man få 250 guld att köpa vapen med i spelet! Kan va gött för dem som inte låst upp sin favorit spinfusor eller dyligt!:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Flamso:

Det är riktigt kul, det är vad det är! Light flagcapper ftw! They see me skiin', they hatin'!

Det är det enda som är roligt.

Jäkla sugen på att komma hem från jobbet och lira lite nu faktiskt.

Permalänk
Discokungen
Skrivet av Handa:

Det är det enda som är roligt.

Jäkla sugen på att komma hem från jobbet och lira lite nu faktiskt.

Ja fyfan! Jag också!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

Grymt roligt och kan varmt rekommendera
https://account.hirezstudios.com/tribesascend/

Permalänk
Medlem

http://www.youtube.com/watch?v=a1HCnrU3FT8&hd=1

Något gammal video, men han är duktig!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gauz:

Aldrig lirat tribes, eller ens hört talas om det. Men Tribes: Ascend ser ut att vara väldigt likt halo 3

Jag kan bevislgen säga att Tribes Ascend är roligare än Halo spelen.

Roligaste gratis spelet helt klart.

Permalänk
Medlem

Alla som tänkte spela pathfinder och cappa flaggor, kolla på klippet ovan. Är så jävla trött på llama grabbers, gör spelet ospelbart för en bra pathfinder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av leafbranch:

Jag kan bevislgen säga att Tribes Ascend är roligare än Halo spelen.

Roligaste gratis spelet helt klart.

När jag skrev posten du citerade hade jag aldrig testat spelet, det var ett tag sen. Har lirat det en hel del sen dess och kan hålla med dig om att det är skitroligt. Fortfarande lite buggigt och obalanserat men det kommer blir bra Tips är att kolla när ett inlägg du citerade skrevs och inte dra slutsatsen att jag fortfarande inte testat spelet.

Visa signatur

Citera för svar!
Stationär: AMD Ryzen 5600x | 32GB G.Skill 3600Mhz | AMD Radeon 5700xt
Laptop:MacBook Pro 13" 2016 TB 16gb 512gb