Sidan 4 av 5 123 4 5

Verktyg Visningsval
2012-02-09, 11:38   #91

92_slayer

Medlem

92_slayers avatar

Plats: Skövde

Registrerad: sep 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FribBe Visa inlägg
Jämförelse? Spela BF3 sen prova CS/DoD.
Det där är bara idiotiskt om man ska jämföra svårighetsgrad får man gå till äldre spel i samma serie, att folk kan med att sitta och jämför aett spel med tanks och iron sights med cs är för mig rent idiotiskt samma gäller cod jämförelse med bf serien, helt olika förutsättningar i varje spel enligt mig.
92_slayer är inte uppkopplad
2012-02-09, 11:58   #92

Afrasbaba

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: mar 2008

Som 1.6-spelare sedan många år tillbaka tycker jag dagens fps är för lätta. Jag kunde gå direkt från CS direkt in i en MW2-lobby och verkligen springa runt och leka, när jag strax innan hade fått smisk under en pcw.

Tror det har mycket med vilka åldersgrupper som spelar vilka spel. Överlag brukar 1.6-spelarna vara äldre och har spenderat tusentals timmar, medans de andra fps-spelen är helt nya och riktar sig till yngre ungdomar i 12-15 års åldern.
Stationär: | Fractal Design R2, svart | Intel i5 3570k @3.4GHz | ASRock Pro4 | Corsair 8GB @1600Mhz | Asus 660Ti DCUII | ~8,14TB | Corsair AX850W | Kringutrustning: | HP w2207h | SteelSeries Siberia v2 | Qpad 5K | Logitech G15 v1 | Bärbart: | Apple iPhone 5 16GB | Apple iPad Mini 32GB | Hifi: | Sony Bravia KDL-40EX723 | Sony Playstation 3 80GB |
Afrasbaba är inte uppkopplad
2012-02-09, 12:06   #93

Mithras

Medlem

Mithrass avatar

Plats: Sthlm

Registrerad: mar 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LeVvE Visa inlägg
Enda jag hatar med dagens FPS är att allt smälter ihop på nått vis, på MW3 kan folk stå mot väggen och du kollar rakt på dem och det kan fortfarande va svårt att se, gillade Q3 med mark bakgrund och färgglada gubbar, nu är allt brunt med 1000 olika nyanser.

Skulle säga att det här är anledningen till att 1.6 fortfarande spelas av många.
agreed

Citat:
Tycker det har blivit lättare idag.

BF3 t.ex. har ju ingen recoil ens
tycker samma. Förstår inte hur folk tycker BF3 har rekyl, CS 1.6, där talar vi rekyl.

Dessutom förstår jag inte hur BF3 är svårare, gå in i en firefight, kom ut levande, regenna liv? Hur är det svårt? Jämfört med CS där en enda firefight och du är doomed att dö.

Nej, jag känner tvärtom, FPS har blivit enklare på senare år.

www.royalvpn.com
Mithras är inte uppkopplad
2012-02-09, 12:10   #94

thereal_twisted

Medlem

thereal_twisteds avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: mar 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SysGhost Visa inlägg
Om man ser det i ett större tidsspann, från den tiden då Quake/DooM var populärt, så är spelen idag mer realistiska. Man kan inte ta mängder av stryk och rusa igenom en hel hord av fiender med en "kapad hagelbrakare" och komma ut med 89% hälsa i andra ändan.

Är man ute efter att kuna ta mängder av stryk och utföra "rocket jumps", så är mitt tips tips: Team Fortress 2... eller rentav Unreal Tournament -serien.
Är man däremot ute efter mer realistiska "stridssimulatorer" som är mer förankrade i verkligheten, så är mitt tips: Call of Duty eller Battlefield -serierna. (Nu är dessa inte super-realistiska heller, men mer realistiska än Unreal/Quake/DooM)

Jag skulle nog säga att FPS är inte svårare. Moderna FPS siktar på mer realism idag än vad de gjorde förr.
Därför passar inte spelsättet man hade från Quake/DooM/Unreal. Inser man detta, så ser man också att spelen idag är inte svårare, bara annorlunda.

EDIT/Tillägg:
När jag själv tittar in i moderna spel idag, så upptäcker jag titt som tätt så kallade "quakare". som använder spelstilen som man hade i Quake: Hoppa och rusa omkring som en vettvilling. Kan säga att dem oftast dör rätt så fort. En del av dem gnäller lite också, eller bara kastar av sig ett och annat "FU" i processen.
Tips: Spelstilen från Quake fungerar inte i dagens spel. Skrota den.
Haha hopp-skjut stilen ala quake har tagit många år att försöka få bort, den funkar inte alls bra i nyare spel lol

Du får ju inte jämföra Quake med Doom, Doom är ju stenålder jämför med Quake som var riktig 3D faktiskt
thereal_twisted är inte uppkopplad Folding
2012-02-09, 12:11   #95

zillio

Medlem

zillios avatar

Plats: Södertälje

Registrerad: mar 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Afrasbaba Visa inlägg
Som 1.6-spelare sedan många år tillbaka tycker jag dagens fps är för lätta. Jag kunde gå direkt från CS direkt in i en MW2-lobby och verkligen springa runt och leka, när jag strax innan hade fått smisk under en pcw.

Tror det har mycket med vilka åldersgrupper som spelar vilka spel. Överlag brukar 1.6-spelarna vara äldre och har spenderat tusentals timmar, medans de andra fps-spelen är helt nya och riktar sig till yngre ungdomar i 12-15 års åldern.
Håller med dig till punkt och pricka.. NÄSTAN.

BF3 har jag inte en chans att döda så många som jag gör i CS public lir. Och sen tycker jag iof att CS fortfarande är det bästa spelet som någonsin har skapats. Vart är tävlingskänslan nu för tiden? E-sport inriktade spel är roligare än allt annat imo.

Att snabbt kunna hoppa in i en PCW känns som kört nu för tiden med alla spel (MW2, MW3, BF3). Det är spelutvecklarna som drar begränsningarna.
2012-02-09, 12:17   #96

Anzen

Medlem

Plats: Halmstad

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Haglund Visa inlägg
Och på vilket sätt är Modern Warfare lätt? Det beror ju helt på vem/vilka man spelar mot. På samma sätt kan man säga att Starcraft skulle vara enkelt om man spelade mot en nybörjare och själv är en professionell spelare. Det finns inget "tak" för färdighet inom spel, det finns bara bra och dåliga spelare. Nu kanske det är så att det finns fler dåliga inom MW pga att det är en ofantlig mängd människor som spelar, och därför känns det lättare. Men du kanske menar om man kör med auto-aim på konsol och en granatkastare i MW? Min avsikt är f.ö. inte att skapa ett flamewar BF3 vs. MW utan bara för att få dig att utveckla ditt resonemang.
MW-serien är en lätt serie. Det går på direkten att komma in i spelet, vilket är anledningen till att det blivit en sådan blockbuster.
Sjuk skillnad från Cod4,6,8 till BF3 på det sättet.
Du kan inte öppna BF3 första gången och efter fem minuter vet du exakt hur spelet fungerar, det kan man i CoD-serien med nr 4 och framåt.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zillio Visa inlägg
Att snabbt kunna hoppa in i en PCW känns som kört nu för tiden med alla spel (MW2, MW3, BF3). Det är spelutvecklarna som drar begränsningarna.
Nu gäller detta iofs MW1, men har haft en väldigt bra e-sport-scen. Gå in i IRC'n och hitta war på en halv minut. Kör matchen sen in och leta igen, fattas ni en gubbe så är det bara att säga det där. Alternativt kan du vara den gubben som hoppar in i en match för några andra.
Exakt lika lätt som pcw i CS.
2012-02-09, 12:17   #97

thereal_twisted

Medlem

thereal_twisteds avatar

Plats: Karlstad

Registrerad: mar 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av zillio Visa inlägg
Håller med dig till punkt och pricka.. NÄSTAN.

BF3 har jag inte en chans att döda så många som jag gör i CS public lir. Och sen tycker jag iof att CS fortfarande är det bästa spelet som någonsin har skapats. Vart är tävlingskänslan nu för tiden? E-sport inriktade spel är roligare än allt annat imo.

Absolut, stor skillnad på BF2BC eller BF3 jämfört med MW2 som är mkt mera åt CS håller än dom andra två.
thereal_twisted är inte uppkopplad Folding
2012-02-09, 13:27   #98

Åkan

Medlem

Plats: Borlänge

Jag tycker de sensate FPSn, utom RO2, har blivit lättare och sämre, ingen/knapt någon spridning alls av skotten, ingen/knapt någon rekyl och sen tål man mer skott idag. Kolla t.ex. i BF3 där finns det möjlighet till att använda semi på nästan alla vapen, men eftersom att det är knapt någon spridning eller rekyl så är ju den funktionen helt meningslös och alla använder då istället auto, spelade metro igår folk skrek efter ammoboxes, konstigt vad kan detta bero på?
Men sen är det lite orelistiskt att du kan stå med en m60 med främre grepp och spreja från höften och ändå går skotten rakt, finns ingen arme i världen som har en ksp skytt som står med en m60 och sprejar från höften och träffar sitt mål med precision. CoD är ju inte så annorlunda jämnförelse när det kommer till detta.

De borde kunnat gjort lite som i RO2, sprejar du från höften går inte, sprejar du med järnkorset går knapt eller det här med att tåla skott, glöm det, du blir kanske skjuten i halsen du förblöder och dör, kan dock skjuta ett tag eller du blir skjuten i foten du kan knapt gå under en kort tid, minsta skott i huvudet, hjärta osv pang död. Det är i alla fall rättvist, för han sköt dig först och du klantade dig, men nästa gång är det din tur att ta honom, plus att du lär dig att tänka lite mer och vara uppmärksam till nästa gång.
Åkan är inte uppkopplad
2012-02-09, 14:17   #99

FribBe

Medlem

FribBes avatar

Plats: Galactica

Registrerad: feb 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av 92_slayer Visa inlägg
Det där är bara idiotiskt om man ska jämföra svårighetsgrad får man gå till äldre spel i samma serie, att folk kan med att sitta och jämför aett spel med tanks och iron sights med cs är för mig rent idiotiskt samma gäller cod jämförelse med bf serien, helt olika förutsättningar i varje spel enligt mig.
Spelar ingen roll hur gammalt ett spel är.

So say we all!
FribBe är inte uppkopplad
2012-02-09, 18:51   #100

linppan

Medlem

Registrerad: okt 2006

Jag hoppas att folk inte kan vara seriösa och påstå att nutidens FPS är svårare. Suck säger jag bara

BF3 gjorde ett tappert försök som duger helt klart. Men om vi ser till helheten är det skitenkelt att bli bra, särskilt jag som då faktiskt är rätt duktig på datorspel finner det löjligt att man kan piska många utan att knappt ens ha spelat spelet för det är så löjligt enkelt. Detta gäller både singel player och multiplayer.

Är inte mycket för FPS nu för tiden, RTS har tagit över då det är den enda genren som inte är förstörd än och det beror enbart på att KONSOLERNA inte funnit en väg att exploatera och förstöra generen för den breda massan oftast när jag spelar FPS nu för tiden är det om den har någon schyst historia att berätta men det händer inte ofta. Sen finns det väl en hel del okej MMOs (och adventures) men mmos dessa rör jag inte nu när jag är en arbetande man.

Av att döma från TS kan han inte vara allt för gammal om han väljer att gemföra de spel han nu valt. Inte för att själv är gammal ynka 20 bast så har man ändå lirat de flesta klassiker flera gånger om, och de spel han valt är verkligen inte de bästa att gemföra med konsoler är den största anledningen till varför spel i allmänhet blivit sämre, men vi har fått en extremt större mängd av "casual gamers" vilket är väl bra. Jag hoppas bara att riktiga spel fortfarande kan utvecklas utan större sympati för dessa, eller åtminstone mängder med sympati för oss som faktiskt vill ha riktiga spel med utmaning
linppan är inte uppkopplad
2012-02-10, 14:49   #101

92_slayer

Medlem

92_slayers avatar

Plats: Skövde

Registrerad: sep 2009

Citat:
Spelar ingen roll hur gammalt ett spel är.
vem har sagt att det inte spelar roll? jag säger bara att du ska jämföra spel i samma sderie istället för att jämföra spelmed helt olika inriktningar och förutsättningar.
92_slayer är inte uppkopplad
2012-02-10, 14:59   #102

schitzo

Avstängd

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Alling Visa inlägg
Är det bara jag som upplever att FPS-spel har blivit svårare på senare år?

Mitt favoritspel är Far Cry, som släpptes 2004. Jag har även spelat en del Counter-Strike: Source. Om jag jämför dem med Battlefield 3 och Call of Duty: Black Ops tycker jag de senare är svårare att spela.

För det första: Det är annorlunda när man skjuter. Nu ska man använda iron sights och det känns som att rekylerna är mer svårhanterliga samt att det är en annan känsla i skotten. På Far Cry är siktet en enda pixel i mitten, vilket gör det enklare att träffa mål som befinner sig långt bort.

För det andra: Det finns fler vapen, klasser och items. Ett lag måste bestå av Assaults, Snipers, Medics, Engineers osv. Man kan sätta upp olika fällor och använda OP items, som i Black Ops, där det finns radiostyrd bil med bomb och helikopter med machine gun.

För det tredje: Det är mer realistiskt. Det tar längre tid att byta mellan vapen, det tar tid att sätta sig i fordon osv. Det är massa damm och rök i luften och på kameran, och miljöerna är så detaljerade och realistiska att det är svårt att upptäcka fiender.

Däremot har en sak blivit enklare: Det finns inte längre en siffra/bar som indikerar HP och som inte får nå 0. Det kommer istället blod på skärmen när man tar skada, men då kan man sätta sig bakom något och vänta tills man automatiskt healas.

Som ni märker är jag amatör på FPS-spel, så var inte för hårda.
Call of Duty / BF har knappt någon rekyl.
Det finns fler vapen etc men det gör bara spelen mer obalanserade.
Miljöerna är inte särskilt detaljerade heller inte realistiska(förutom att det är på jorden och ett hus är ett hus)

Tycker någon utvecklare bör ta och göra ett modernt Quake 3, rent spel. Det ska inte ha massa lens flares, damm och annat skit ivägen!
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB
schitzo är inte uppkopplad
2012-02-10, 15:00   #103

TjegeN

Medlem

Registrerad: jan 2012

Enligt mig är Bf3 bättre, för jag tkr om att det är realistiskt men det tar ett tag att lära sig. Asså med den rekylen det är så tar det ett tag att vänja sig, kunna se fiender i den realistiska miljön osv.

Det jag tror folk menar är att mw3 har inte samma rekyl, miljö osv enligt mig tar det mindre tid att bli bra, och på det sätter tror jag folk menar att mw3 är lättare en bf3
TjegeN är inte uppkopplad
2012-02-10, 15:28   #104

Nico.v

Medlem

Plats: stockholm

Registrerad: nov 2006

Citat:
Och på vilket sätt är Modern Warfare lätt? Det beror ju helt på vem/vilka man spelar mot. På samma sätt kan man säga att Starcraft skulle vara enkelt om man spelade mot en nybörjare och själv är en professionell spelare. Det finns inget "tak" för färdighet inom spel, det finns bara bra och dåliga spelare. Nu kanske det är så att det finns fler dåliga inom MW pga att det är en ofantlig mängd människor som spelar, och därför känns det lättare. Men du kanske menar om man kör med auto-aim på konsol och en granatkastare i MW? Min avsikt är f.ö. inte att skapa ett flamewar BF3 vs. MW utan bara för att få dig att utveckla ditt resonemang.
ingen flamewar nu, men i alla MW så är det en gemensam grej: Där du siktar, där nuddar du också.
Därför är MW så jävla lätt för man inte behöver fan sikta för att döda folk? MW behöver istortsett endast Reflexer för att man ska klara sig, den som skjuter först vinner.
BF3 så måste du ibland sikta över gubbarna för att nudda, speciellt längre avstånd, i mw3 är de bara sikta och skjuta med valfritt vapen, och BAM så nuddar man.
Bra spelare eller inte i MW, jag är grym överlag på FPS spel, dödar mina polare lätt i MW som spelat de länge, och dessutom äger det (jag har bara mw1 själv)
Sedan tycker jag att MW är mer Spring-Så-Mycket-Du-Kan-Skjut-Allt-Du-Ser-Röra-Sig spel

OnT:
spelen har blivit mer realistiska ja men svårare, njaa. går ju inte jämföra dagens spel egentligen med gamla, som du sa HP baren är slopad och man blir healad desto längre man är oskadad, detta underlättar ju, förut om du hade 2 hp kvar så hade man de, tills man hitta medicpacks.

dock gillar jag inte att dagens spel inte har "typiska" cheats längre :/ saknar egentligen detta med "Press § to bring up the console, wirte there codes below: " så hade man fusk som GOD, NOCLIP, Give Weapon *** etc. idag är de trainers eller inget alls
2012-02-10, 16:38   #105

Åkan

Medlem

Plats: Borlänge

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Nico.v Visa inlägg
dock gillar jag inte att dagens spel inte har "typiska" cheats längre :/ saknar egentligen detta med "Press § to bring up the console, wirte there codes below: " så hade man fusk som GOD, NOCLIP, Give Weapon *** etc. idag är de trainers eller inget alls
Nej det är väll bra.
Åkan är inte uppkopplad
2012-02-10, 22:21   #106

schitzo

Avstängd

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TjegeN Visa inlägg
Enligt mig är Bf3 bättre, för jag tkr om att det är realistiskt men det tar ett tag att lära sig. Asså med den rekylen det är så tar det ett tag att vänja sig, kunna se fiender i den realistiska miljön osv.
"Realistiskt"

Vill du ha realism, spela Arma. BF3 är ruggigt orealistiskt.
Finns knappt någon rekyl. Spray and pray = Win.
Realistisk miljö? Ja lens flares och annat skit är ju realistiskt för människans öga.
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB
schitzo är inte uppkopplad
2012-02-10, 22:42   #107

f0kke

Medlem

Registrerad: okt 2008

BF3 Recoil? nae cs 1.6 / BF2 har ju absoult den svåraste recoilen. BF2 Kanske var hitboxen som var helt totalt värdelös IMO. Spelen är väldigt enkla, men det gör det svårt att sticka ut vem som är bra och inte. Quake ser man ju direkt vem som är proffset och inte.
f0kke är inte uppkopplad
2012-03-07, 09:47   #108

joYchez

Medlem

Plats: Kungsbacka

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av guran33 Visa inlägg
Stämmer ju inte.
Förklara varför det inte stämmer?

i5 2500k @ 4.6 GHz - 2x HD6950@CF - 8 GB CL8 VENGEANCE @ 1866 MHz
joYchez är inte uppkopplad Folding
2012-03-07, 10:05   #109

Dalton Sleeper

Medlem

Dalton Sleepers avatar

Plats: där solen lyser över 12

Registrerad: sep 2003

If Quake was done today

Vet ej om denna redan har dykt upp då jag inte harvat igenom alla länkar, men men...
Dalton Sleeper är inte uppkopplad
2012-03-11, 11:10   #110

HurMycket

Medlem

HurMyckets avatar

Plats: Skene, Marks kommun

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Dalton Sleeper Visa inlägg
Vet ej om denna redan har dykt upp då jag inte harvat igenom alla länkar, men men...
Vad är poängen för den som inte har spelat Quake?

Jag tänkte speciellt på det igår när jag spelade BF3 att det jämt är massa skräp och rök framför en så att man inte ser var man skjuter. Jag tycker också att jag har sämre kontroll över vapnet än i CS, men det kanske bara är en träningssak?

Guide: Att välja kompatibla datordelar | Tungt grafikkort? Här är lösningen!
HurMycket är inte uppkopplad
2012-03-11, 12:05   #111

Dalton Sleeper

Medlem

Dalton Sleepers avatar

Plats: där solen lyser över 12

Registrerad: sep 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Alling Visa inlägg
Vad är poängen för den som inte har spelat Quake?
Sorry, antog att videon skulle vara ganska självförklarande
Dalton Sleeper är inte uppkopplad
2012-03-11, 14:59   #112

HurMycket

Medlem

HurMyckets avatar

Plats: Skene, Marks kommun

Registrerad: aug 2011

Citat:
Då är det att det kommer upp massa självklara hints och att man inte alls behöver sikta på fienderna för att döda dem? (Jag känner inte igen det där med siktet från något modernt spel.)

Och det i början, är det att det alltid kommer upp massa sånt innan man får börja spela ett spel idag?

Guide: Att välja kompatibla datordelar | Tungt grafikkort? Här är lösningen!
HurMycket är inte uppkopplad
2012-03-11, 15:10   #113

SayZk

Medlem

SayZks avatar

Plats: Mölnlycke

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av LeVvE Visa inlägg
Enda jag hatar med dagens FPS är att allt smälter ihop på nått vis, på MW3 kan folk stå mot väggen och du kollar rakt på dem och det kan fortfarande va svårt att se, gillade Q3 med mark bakgrund och färgglada gubbar, nu är allt brunt med 1000 olika nyanser.
Håller med, jag kan spring förbi fiender i BF3 utan att se dem, j*kla kamoflauge! xD
2012-03-11, 15:17   #114

Yrch

Medlem

Registrerad: sep 2011

Citat:
Citat:
Jag tycker detta var rätt kul! Och videon är rätt självförklarande! Eller så är det jag som blivit gammal

Förresten, är det sant att det är nån slags inbyggd aim-assist (aim-bot...) i FPSer när man spelar de på konsol?
Yrch är inte uppkopplad
2012-03-11, 15:24   #115

carll

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av MultiMan Visa inlägg
Har man spelat Operation Flashpoint när det kom ut (2001) tycker man nog inte att dagens spel är svåra. En enda kula på fel ställe = död. Rekyl och bulletdrop, vind som påverkar osv. Ingen respawn, utan när man dött i multiplayer fick man snällt vänta tills omgången är färdigspelad. Kunde ta timmar med duktiga medspelare. Blev man träffad i benet fick man kravla omkring tills man förblödde och dog, eller hitta hjälp med omplåstring. Härligt realistiskt!

Allt beror på vad man spelat tidigare. Att det generellt skulle blivit svårare tycker jag inte, men å andra sidan blir man ju förhoppningsvis bättre efterhand, så det kan vara svårbedömt.
ARMA 2 är ju de senaste. med lite mods är det helt otroligt. även mod i teamspeak som gör att man hör dom man spelar med vart dom befinner sig runt om en. om man inte använder radion då. men då låter det som från en radio med.
ARMA 3 är på G.
carll är inte uppkopplad
2012-03-11, 15:26   #116

Jakob.L

Medlem

Jakob.Ls avatar

Registrerad: dec 2011

Citat:
Men cod är mycket lättare att ''lära sig'' imo, jämför med tex cs, mycket svårare om du fråga mig!
Jag spelar mycket mer cod än cs (så att du inte tror att jag är en liten cs fanboy elr nåt)
2012-03-11, 15:33   #117

The Mupp

Medlem

The Mupps avatar

Plats: Dalarna

Registrerad: sep 2006

Citat:
fast i MW3 så kan en spelare typ vinna för laget och det är mycket enklare från start i BF3 så är du körd från start om du tror du kan springa själv på en 32v32 map.

Utöver det så skulle jag nog säga att spel blir lättare och lättare för att nå en bredare massa dom flesta är inte hardcore utan casual gamers som vill slö spela på soffan då måste ett spel vara relativt lätt.
The Mupp är inte uppkopplad Folding
2012-03-12, 22:56   #118

Andre_H

Medlem

Andre_Hs avatar

Plats: Östersund

Registrerad: aug 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av SysGhost Visa inlägg
EDIT/Tillägg:
När jag själv tittar in i moderna spel idag, så upptäcker jag titt som tätt så kallade "quakare". som använder spelstilen som man hade i Quake: Hoppa och rusa omkring som en vettvilling. Kan säga att dem oftast dör rätt så fort. En del av dem gnäller lite också, eller bara kastar av sig ett och annat "FU" i processen.
Tips: Spelstilen från Quake fungerar inte i dagens spel. Skrota den.
Jag kallar det rambo-stilen och det är den jag kör, så länge jag inte campar.
Söka skydd och taktiskts avancera är inget för mig, antingen står jag still eller så springer jag runt och hoppar runt som en galning
2012-03-12, 23:28   #119

MysickCombo

Medlem

MysickCombos avatar

Registrerad: feb 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Rydisen Visa inlägg
Syftade mest på att det inte direkt krävs så mycket för att hålla sina kulor under kontroll.

Haha, tolka det på det andra sättet
MysickCombo är inte uppkopplad
2012-03-12, 23:38   #120

lucifer579

Medlem

lucifer579s avatar

Plats: uddevalla

Registrerad: sep 2007

Personligen tycker jag Far Cry 1 var bland de helt brutalt svåraste spelen jag spelat, inte på grund av hur man siktar eller så.
Det var bara genuint jävla svårt och det krävdes många försök på många ställen även på lägsta nivån.
Eller så lyckades väl jag trycka i svåraste även om jag trodde det var enklaste nivån, vad vet jag.
Använde iallafall trainer på vissa ställen för jag blev totalt lack på att dö.

Men om vi ska snacka multiplayer så är det ju varierande. Cod tycker jag är väldigt enkelt, det kan vilken mupp som helst sätta sig och lira. Cs: source och framförallt cs 1.6 är ju svårt för att alla som spelar det har spelat det väldigt länge och är således duktiga motståndare. BF3 med mera är ju mer realistiskt och ja, det är lättare att dö. Men det som krävs är oftast att byta spelstil (som egen person). Det är alltså olika spel med olika speluppbyggnad och det är väl i sig inte svårare rent fysiskt att flytta musen mot huvudet och trycka av.

T.ex quake som är gammalt som gatan är ju skitsvårt och endast personer som spelat det mycket kan bemästra det på riktigt. Det krävs en viss spelstil för att vara bra. Men spelar du mot botar är det lika lätt att aima och döda.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Allexz Visa inlägg
Svårighetsgraden i singleplayerspel blir lättare och lättare för varenda spel som släpps till den nivån att idag är "HARDCORE" difficulty det samma som "EASY" för 15 år sedan.
Hehe, så sant!
Jag har spelat igenom Cod 1 (!!!) på svåraste nu i dagarna och det är tamejfan ingen barnlek.
Ställer du dig dåligt någonstans, eller har bråttom så är du död på bokstavligen 1 sekund. Motståndarna gör så brutal damage med Mp 40 osv.
Däremot kan man ta några skott från rifle's. Befarar även att de har aimbot tyskjävlarna!!

Senast redigerad av lucifer579 2012-03-12 klockan 23:53.
lucifer579 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb