Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Haglund
Och på vilket sätt är Modern Warfare lätt? Det beror ju helt på vem/vilka man spelar mot. På samma sätt kan man säga att Starcraft skulle vara enkelt om man spelade mot en nybörjare och själv är en professionell spelare. Det finns inget "tak" för färdighet inom spel, det finns bara bra och dåliga spelare. Nu kanske det är så att det finns fler dåliga inom MW pga att det är en ofantlig mängd människor som spelar, och därför känns det lättare. Men du kanske menar om man kör med auto-aim på konsol och en granatkastare i MW? Min avsikt är f.ö. inte att skapa ett flamewar BF3 vs. MW utan bara för att få dig att utveckla ditt resonemang.
ingen flamewar nu, men i alla MW så är det en gemensam grej: Där du siktar, där nuddar du också.
Därför är MW så jävla lätt för man inte behöver fan sikta för att döda folk? MW behöver istortsett endast Reflexer för att man ska klara sig, den som skjuter först vinner.
BF3 så måste du ibland sikta över gubbarna för att nudda, speciellt längre avstånd, i mw3 är de bara sikta och skjuta med valfritt vapen, och BAM så nuddar man.
Bra spelare eller inte i MW, jag är grym överlag på FPS spel, dödar mina polare lätt i MW som spelat de länge, och dessutom äger det (jag har bara mw1 själv)
Sedan tycker jag att MW är mer Spring-Så-Mycket-Du-Kan-Skjut-Allt-Du-Ser-Röra-Sig spel
OnT:
spelen har blivit mer realistiska ja

men svårare, njaa. går ju inte jämföra dagens spel egentligen med gamla, som du sa HP baren är slopad och man blir healad desto längre man är oskadad, detta underlättar ju, förut om du hade 2 hp kvar så hade man de, tills man hitta medicpacks.
dock gillar jag inte att dagens spel inte har "typiska" cheats längre :/ saknar egentligen detta med "Press § to bring up the console, wirte there codes below: " så hade man fusk som GOD, NOCLIP, Give Weapon *** etc. idag är de trainers eller inget alls