världens SÄMSTA bf3 rig?

Permalänk

världens SÄMSTA bf3 rig?

vilken är den sämsta riggen ni någonsin sett /hört talas om som klarat av att köra BF3 med 40+ FPS oavsett settings / res?.

Permalänk
Medlem

Jag köttar på med min C2D E8500, Sapphire 4870 och 4gb ram. Jag kan inte påstå att jag har 40fps oavsett setting men det flyter på för det mesta. Värst är stadbanor med intensiva strider och många spelare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pippihunter:

vilken är den sämsta riggen ni någonsin sett /hört talas om som klarat av att köra BF3 med 40+ FPS oavsett settings / res?.

Säg hur mycket du vill lägga på datorn istället för att själv försöka komma på vilka delar du kan ta baserat på folks svar. Något som motsvarar eller är bättre än Gtx 460 vill du i alla fall ha.

Visa signatur

Case: Lian Li PC-V354B | GPU: Sapphire R9 290 Tri-X | MB: ASUS Z97M-PLUS | CPU: Intel 4970k @ 4,0GHz | Cooler: Noctua NH-C12P | RAM: 24GB cl10 1600MHz | PSU: Cooler Master V550S | Storage: Samsung SSD 830-Series 128GB | 13TB WD RED

Peripherals: Creative Tactic3D Alpha | Filco Majestouch-2 | Logitech G400 | Dell UltraSharp U2312HM

Permalänk
Avstängd

http://www.youtube.com/watch?v=Js8zQexVpFQ&feature=related <--- GT220 + BF3 = LOL, spola till 2:30

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk

En kollega har nött 250 timmar BF3 med sitt gamla GTX 260.
Det är strongt i mina ögon.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

HAHA natthumor

Visa signatur

CPU: I7 5820k Kylning: Vatten Mobo: X99 Asus Pro GPU: EVGA RTX2080Ti Ram: 2666 32Gb PSU: Corsair AXi 760W Chassi: Define S Skärm: ASUS 27" PG279Q 165hz 2560x1440

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

En kollega har nött 250 timmar BF3 med sitt gamla GTX 260.
Det är strongt i mina ögon.

Och va jobbar ni med för dåligt betalt jobb?

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Skrivet av Gardart:

Och va jobbar ni med för dåligt betalt jobb?

vet inte om du var sarkastisk eller ej men, en del har hus att ta hand om, familj etc.

Visa signatur

ROG Strix SCAR 17 | 12th gen i9H | 3070Ti 8GB (såld)
Ryzen 7600 + iGPU | 32GB ram 6800 Mhz
Ljudprylar: M-Audio Studiophile Q40, Blue Yeti mick, JBL Quantum 810, V-moda Crossfade 2

Permalänk
Medlem

Spelade betat med e7300 + gtx 260, 1900x1200 medium med skuggor på låg om jag inte minns fel. Hade inga som helst problem och spelet såg skapligt ut ändå

Permalänk
Medlem
Skrivet av truedesire:

vet inte om du var sarkastisk eller ej men, en del har hus att ta hand om, familj etc.

Ja, fast om han nu plöjt ner 250timmar i spelet kanske han ska lägga en 1000lapp på ett nytt grafikkort?

(förlåt för att jag gick på lite hårt, och förlåt för OT.)

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Får väl installera på datorn med Pentium 4, 3,ghz, 2gb ram och ett Radeon X600 sen se vad som händer.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pippihunter:

vilken är den sämsta riggen ni någonsin sett /hört talas om som klarat av att köra BF3 med 40+ FPS oavsett settings / res?.

Brorsans E8500 med 2gb ram och ett HD4850 klarar av BF3 på low i 1024x768 med hyfsad FPS. Det ser för jävligt ut och datorn låter som att den ska börja vibrera ut ur rummet och ut på gården. Dock går det så länge han inte spelar på en full server.

Skrivet av qMetal:

Får väl installera på datorn med Pentium 4, 3,ghz, 2gb ram och ett Radeon X600 sen se vad som händer.

Skulle bli förvånad om du ens kan starta upp spelet med den datorn

Med lite tweaks kan man faktiskt komma långt. Hade en polare som lyckades på något vänster punktera sitt vattenblock på moderkortet så han stänkte ner hela datorn. Han lyckades rädda moderkort och processor men tvingades byta ut sitt grafikkort. Medan han väntade på sitt nya kort så satt han in ett gammalt som han hade liggande omkring (Tror det var ett Geforce 4..). Då spelade han call of duty 2 (back in the day of 2007). Han lyckades mixtra sönder spelet så att det blev spelbart för sitt GeForce kort. Dock såg spelet ut som en picasso målning.

Visa signatur

||NZXT H440 Black/Red||Intel i5 2500k @ 4,2GHz ||Noctua NH-D14 ||GA-Z77X-UD3H ||8 gb Corsair Vengeance 1600mhz DDR3 ||MSI GeForce GTX 970 ||OCZ Agility 3 120GB SSD ||Samsung Spinpoint F3 1TB ||Corsair HX750W||
Software is like sex, it's better when it's free. - Linus Torvalds

Permalänk
Skrivet av Gardart:

Och va jobbar ni med för dåligt betalt jobb?

Hahaha ja man kan ju undra.
Han är bara snål och trångsynt. Hade han fått chansen att spela det på min dator hade han nog kanske tänkt en extra gång.

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk

Jag körde litt på en 6870 med fx 4100@ 4,3 ghz, äger bara en gt460 vid 850/949 och en celeron e3200, tänker ej ens pröva hahaha, sålt 6870 riggen med profit

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

40 fps... HAHA, jag kör på min bärbara dator med 14fps på LÄGSTA möjliga resolution
totaly worth it

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

GT 220 har jag i min gamla rigg, ska nog ta och testa. DDR2 800 mhz Q8200 2.2 Ghz quad cpu ^^

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk
Medlem

Det sämsta som man kan starta bf3 med måste nog fan. Vara xbox 360 eller möjligtvis ps3:-P

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Skrivet av Cruentusa:

Säg hur mycket du vill lägga på datorn istället för att själv försöka komma på vilka delar du kan ta baserat på folks svar. Något som motsvarar eller är bättre än Gtx 460 vill du i alla fall ha.

Planerar ej köp, bara intressant

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av RakatKadaver:

En kollega har nött 250 timmar BF3 med sitt gamla GTX 260.
Det är strongt i mina ögon.

Måste bara vara lite värre och säga att jag har spelat på mitt GTS 250 dock inte riktigt lika länge:)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blazin87:

Det bästa är ju en kommentar
"can i play this on nvidia gt240 512mb ddr3 and intel core i3 3.06 ghzz and 3 gb ddr3 ram plzz tell ???"

Och hans svar
"yes you can"

Visa signatur

Bildskärm: Acer 27" WQHD 170Hz 2560x1440
Datorsystem: AMD Ryzen 3600 @4.0GHz - Nvidia RTX 3060 - ASUS TUF GAMING X570-PLUS - NZXT H440 Blue
Övrigt: Corsair K95 RGB - Corsair Scimitar - Corsair VOID Wireless

Permalänk
Avstängd
Skrivet av ÖverKlockaN:

Det bästa är ju en kommentar
"can i play this on nvidia gt240 512mb ddr3 and intel core i3 3.06 ghzz and 3 gb ddr3 ram plzz tell ???"

Och hans svar
"yes you can"

Hahah Ahhh

Visa signatur

Intel Core i5 2500k | Asus Geforce GTX 980 | MSI Z68A-GD65 G3 Rev B3 | 8GB G.Skill ARES | BeQuiet! SP7 500w | WD Black 1tb | WD Green 500gb | Hitachi 320gb | Creative X-Fi Titanium Fatality pro | Razer Kraken | Razer Naga Molten | Qpad-MK85 | Antec 1200 | LG 42" IPS LED

Permalänk
Medlem

Har en kommpis som sitter och kör på ett gt320... Finns en annledninng till att haan kör mycket sniper dvs ligger stilla med få rörelser.

Visa signatur

HDD 1: Surface Book 2 15" (W10 Enterprise)
HDD 2: RYZEN 5900X, 64GiB, 2TB SSD, 2080 Super (W10 Enterprise)
Colo: 3 x Dell R710 (proxmox)

Permalänk
Medlem

Hej

Jag måste fråga, hur i hela värden får du honom till trångsynt för det?
Det är möjligen inte du som är trångsynt som inte tänker på personens situation eller känner du personen i fråga?

/Aragon

Skrivet av RakatKadaver:

Hahaha ja man kan ju undra.
Han är bara snål och trångsynt. Hade han fått chansen att spela det på min dator hade han nog kanske tänkt en extra gång.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Skrivet av upl8447:

Har en kommpis som sitter och kör på ett gt320... Finns en annledninng till att haan kör mycket sniper dvs ligger stilla med få rörelser.

Aha...därför alla ligger i spawn med sniper...de har alla dåliga grafikkort:D

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk
Skrivet av aragon:

Hej

Jag måste fråga, hur i hela värden får du honom till trångsynt för det?
Det är möjligen inte du som är trångsynt som inte tänker på personens situation eller känner du personen i fråga?

/Aragon

Dom är faktiskt arbetskollegor.

Det står in liten bit upp, tråden har inte hunnit växa sig så stor än så du måste verkligen hoppat på hans kommentar utan att läsa något annat i tråden?

Permalänk
Medlem

Allt beror på hu kräsen man är jag har hyfsat fint (30-50fps) flyt på low med min bärbara med vissa enstaka dippar ner under 20 strcäket och då fasen ser det inte bra ut XD men kul är det och BF 3 flyter på fantasktiskt fint även i horribelt låga fps...

Permalänk
Skrivet av aragon:

Hej

Jag måste fråga, hur i hela värden får du honom till trångsynt för det?
Det är möjligen inte du som är trångsynt som inte tänker på personens situation eller känner du personen i fråga?

/Aragon

Vi har jobbat i över ett år tillsammans.
Efter hur lång tid bedömer du att man känner en person?

Visa signatur

En shot på det, tack

Permalänk

OHMALORD ALL THE OT?!

Permalänk
Medlem

Hej

Naturligtvis gjorde jag det;-)

/Aragon

Skrivet av furuliden:

Dom är faktiskt arbetskollegor.

Det står in liten bit upp, tråden har inte hunnit växa sig så stor än så du måste verkligen hoppat på hans kommentar utan att läsa något annat i tråden?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Hej

Ursäkta på hoppet jag missade att du jobbade med personen.

fast har man bara jobbat ihop betyder inte det att man vet hur personen i fråga lever sitt liv eller hur han har det på fritiden (om man inte umgås privat)
(detta är inte riktat till dig utan är en synpunkt från min sida då man ofta dömer andra innan man lärt känna personen.)

/Aragon

Skrivet av RakatKadaver:

Vi har jobbat i över ett år tillsammans.
Efter hur lång tid bedömer du att man känner en person?

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.