Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Fronix
Gillar ändå hur alla här "ALDRIG" har fuskat i Online Spel men i singel player spel och sen hatar fuskare. Känns lite dubbelmoral
Jag kan säga att jag fuskade flertalet gånger när jag va ung i både Online och Singel player. CS1.6 var väldigt populärt och fuska i, och kul som fan va det också ^^
Visst fuskare är tråkiga, men ni som påstår att man gör det för att ljuga för sig själv är helt ute och cyklar. Oftast fuskar man för att vinna något på det (t.ex i BF3 där många fuskar för att gå upp i rank) eller för att äga skiten ur folk och se när dom whinar sönder. Folk fuskar inte för att det själva ska tro att de är bra på spelet, går liksom emot sig själv och man
vet fotfarande att man inte är bra eftersom man har fuskat.
Där förstår jag inte, du säger alltså att folk fuskar omedvetet?
Hur går det till?
Hur är det dubbel moral? Fuskar man i ett online (multiplayer) spel skaffar du dig övertag gentemot dina motspelar som det ej är meningen att du skall ha. Vilket resulterar i att det drabbar andra, både var gäller stats och spel upplevelse.
Fuskar man i single player drabbar det ej någon annan, tycker man att det är roligt att "klara av" saker genom att fuska är det bara att sätta igång, så länge det är single player eller online (multiplayer) om det är en server dedikerad till detta - fanns sådana servers i bl.a CS1.5.
I min mening, kan man ej hålla sig på mattan skall det stå en dyrt.
Fuska för att det är "roligt" och för att provocera sina medspelare handlar om mognad, och någon gång växer förhoppningsvis även dessa upp.
F.ö. har aldrig fuskat i online/multiplayer och kommer aldrig, ser inte det roliga i det. Senaste jag fuskade i single player var i Age of Empires när det begav sig, ca. 1999. *vroom vroom*. Vilket tyvärr resulterade i att jag tröttnade totalt på spelet :/.