Sidan 1 av 2 1 2

Verktyg Visningsval
2012-06-16, 23:53   #1

tomten51

Medlem

tomten51s avatar

Registrerad: okt 2003

"The last of us"

Såg precis denna trailer, va fan? Värsta jag sätt vad gäller moral, riktigt sunkigt. huvud kartaktören dödar godtyckligt och helt urskillningslöst bl.a används en människa som mänsklig sköld varpå huvud karaktären skjuter fiender som inte vill skuta sin vän och sedan fortsätter med två dödande slag i huvudet på den menlösa skölden. Allt detta sker helt oprovocerat. Tidigare idag läste jag om någon moral käring som gjort Epic Micky men nu förstår jag.. Jävla dynga.
tomten51 är inte uppkopplad
2012-06-17, 00:05   #2

DDemis

Avstängd

DDemiss avatar

Plats: Bålsta

Registrerad: jan 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av tomten51 Visa inlägg
Såg precis denna trailer, va fan? Värsta jag sätt vad gäller moral, riktigt sunkigt. huvud kartaktören dödar godtyckligt och helt urskillningslöst bl.a används en människa som mänsklig sköld varpå huvud karaktären skjuter fiender som inte vill skuta sin vän och sedan fortsätter med två dödande slag i huvudet på den menlösa skölden. Allt detta sker helt oprovocerat. Tidigare idag läste jag om någon moral käring som gjort Epic Micky men nu förstår jag.. Jävla dynga.
You weren't there...

Nej men antagligen så utgår man från att de flesta människorna är onda.
Jag skulle nog inte heller vifta med händerna ifall jag såg ett gäng snubbar som rotar i en byggnad.
DDemis är inte uppkopplad
2012-06-17, 00:11   #3

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2011

Citat:
mja, själv tycker jag att det tillför till stämningen, men kan verka oprovocerat när man tar det ur sitt sammanhang.
Är ju trotts allt på ett ställe där det pågår någon sorts zombie apokalyps, där det handlar om att döda eller dö själv.
Sen är det ju upp till hur spelaren hur den vill spela spelet...

Den stackars mänskliga skölden hade ju trotts allt försökt att slå ihjäl honom med ett järnrör sekunden tidigare

Antar att du inte pratar om den faktiskt trailern, utan snarare ett av de gameplay som har visats?

Visst känns det obehagligare om "ondingarna" ber om nåd när dem hamnar i nöd, men bidrag som sagt till den apokalyptiska stämningen.
Spelburk: Mobo: Asus P8Z68-V CPU: i7-2600 @ 4.0GHz kyld av Antec Kühler H2O 920 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB GPU: MSI TF GTX 680 SLI +120/+350 PSU: Corsair HX850W Chassi: HAF X SSD: OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Corsair Intern Force GT 240GB HDD: 5TB Skärm: Eizo Foris FS2333 IPS
Lasergurka är inte uppkopplad
2012-06-17, 00:12   #4

Demonoidz

Medlem

Demonoidzs avatar

Plats: Chernobyl

Registrerad: mar 2009

Verkar som ett intressant spel hursom.
Demonoidz är inte uppkopplad
2012-06-17, 00:26   #5

BrutalSwede

Medlem

BrutalSwedes avatar

Plats: Bua

Registrerad: nov 2011

Citat:
Skulle gissa att dessa "oskyldiga" människor ingår i något slags gäng som dominerar efter denna apokalyps... inte så värst trevliga personer heller.

Om man tittar på den andra trailern (Den med bakhållet) så är det med största sannorlikhet samma gäng.

Ambush trailer: http://www.youtube.com/watch?v=ShP5xn9Tz90
BrutalSwede är inte uppkopplad
2012-06-17, 00:29   #6

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Kort sagt tror jag TS ser på detta med lite för blåa ögon, precis som Ellie gör i den andra trailern.
Spelburk: Mobo: Asus P8Z68-V CPU: i7-2600 @ 4.0GHz kyld av Antec Kühler H2O 920 RAM: Corsair Vengeance 1600MHz 4x4GB GPU: MSI TF GTX 680 SLI +120/+350 PSU: Corsair HX850W Chassi: HAF X SSD: OCZ Vertex3 120GB MAX IOPS + Corsair Intern Force GT 240GB HDD: 5TB Skärm: Eizo Foris FS2333 IPS
2012-06-17, 00:30   #7

Psychadaelic

Medlem

Plats: Borås

Registrerad: sep 2010

Citat:
länka till den trailern plx
Psychadaelic är inte uppkopplad
2012-06-17, 00:32   #8

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Psychadaelic Visa inlägg
länka till den trailern plx
Antar att han pratar om denna http://www.youtube.com/watch?v=8ZYkj0glnqs

Delen TS pratar om börjar ungefär vid 3:10
2012-06-17, 00:36   #9

DDemis

Avstängd

DDemiss avatar

Jag tycker det verkar vara sjukt coolt spel. Tråkigt att den är PS3 only...

Senast redigerad av DDemis 2012-06-17 klockan 00:44.
2012-06-17, 00:47   #10

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FknDemo Visa inlägg
Jag tycker det verkar vara sjukt coolt spel. Tråkigt att den är PS3 only...
Är ju Naughty Dog som gör det, samma som gör Uncharted serien, som är ett dotterbolag till Sony, har ju "hängt ihop" sen PS1, så skulle nog snarare vara förvånade om det släpptes till andra
2012-06-17, 00:54   #11

Lumpyguy

Medlem

Registrerad: jun 2009

Vad vet du om gängen som driver i den staden? Ingenting.
Vad vet du om situationen i världen i det spelet? Nästintill ingenting.
Vad vet du om huvudpersonen och hans relation till gänget och de människor han skjuter ihjäl? Ingenting.

POINT: Du har absolut ingen aning om det var oprovocerat eller inte; tro inget annat. Försök få en helhetsbild innan du dra förhastade slutsatser. Tyvärr kan vi inte få någon helhetsbild då spelet inte är ute än.

Men men, förväntar du dig verkligen att modern moral skulle hålla i en så-kallad post-apokalyptisk värld? Verkligen inte. Väx upp.
Lumpyguy är inte uppkopplad
2012-06-17, 01:02   #12

Megacrash

Medlem

Plats: Nangijala

Registrerad: okt 2009

Tycker detta spel ser sjukt kul ut, blir dag 1 köp för egen del
Megacrash är inte uppkopplad
2012-06-17, 01:32   #13

DDemis

Avstängd

DDemiss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasergurka Visa inlägg
Är ju Naughty Dog som gör det, samma som gör Uncharted serien, som är ett dotterbolag till Sony, har ju "hängt ihop" sen PS1, så skulle nog snarare vara förvånade om det släpptes till andra
True

Men tycker det är så löjligt med exklusivt spel hit och dit. Allt borde släppas på PC
2012-06-17, 01:53   #14

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av FknDemo Visa inlägg
True

Men tycker det är så löjligt med exklusivt spel hit och dit. Allt borde släppas på PC
Jo, fast självklart vill Sony ha anledningar till att folk ska välja PS3 framför Xbox 360, och att många av deras exklusiva spel är riktigt bra är ju en bra lockelse
Självklart blir det tråkigare för de som inte har konsolen, men PC och Xbox har ju också exklusiva spel
2012-06-17, 02:41   #15

AndreaX

Medlem

AndreaXs avatar

Plats: sektor 001

Registrerad: aug 2003

spelet hade aldrig sett såpass bra ut som det gör om det skulle släppas på PC också, PCn håller tillbaka programeringsutvecklingen på konsoll.
2012-06-17, 02:55   #16

Exydia

Medlem

Plats: Norrköping

Registrerad: maj 2010

Mums, Last of Us. Kan inte vänta, väldigt glad över att det är PS3 exklusivt också.
Äger alla Uncharted spel och även ettan tar många av dagens PC spel i både grafik och motorik.
Så ni som klagar över att det skulle vara bättre om det släpptes på PC och *host* Xbox 360 *host* kanske skulle kolla in Naughty Dogs tidigare spel.

No offense, lite trött såhär mot morgonen.
Exydia är inte uppkopplad
2012-06-17, 12:30   #17

_tekken_

Medlem

_tekken_s avatar

Plats: ?????

Detta spel är det ända som har fått mig att säga ''WoW'' till Ps3/denna dagens konsoll spel spelet är brutalt verkar ha bra atmosfär inget lovey dovey.

Du tycker den mänskliga skölden är illa vad sägs om den scenen när dom brottas och han får tag i hagelbössan får den riktad mot huvudet och ber för sitt liv *Pang*,föreställ dig i en apokalyptiskt värld vilka är det som överlever? inte fan är den pensionärer och sjuka..

Det är ''Survival of the fitest' som gäller och vilka är det då? oftast rött ägg kriminella eller annat scum som vill uttnytja din svaghet detta utspelar sig flera år efter en epidemi som har slagit ut hela det mänskliga samhällets vanliga normerna gäller inte. Do bad die horrible..

EDIT:Sett denna länk också?
http://www.youtube.com/watch?v=ShP5xn9Tz90

Citat:
Ursprungligen inskrivet av AndreaX Visa inlägg
spelet hade aldrig sett såpass bra ut som det gör om det skulle släppas på PC också, PCn håller tillbaka programeringsutvecklingen på konsoll.

Senast redigerad av _tekken_ 2012-06-17 klockan 12:43.
Gpu:Asus HD7870 DirectCU II
_tekken_ är inte uppkopplad
2012-06-17, 15:49   #18

Pimpim666

Medlem

Pimpim666s avatar

Registrerad: nov 2005

Citat:
Vad hade du gjort om det var ett gäng killar som var ute efter att döda dig för mat och vatten och våldta din 13 åriga dotter?

Trailern visar inte hela berättelsen men du får nog tänka dig in i hur det skulle vara om du levde efter en apokalyps. Det finns en helt ok film som heter the Road som utspelar sig efter en apokalyps, det kanske ger dig lite perspektiv om hur det skulle vara.
2012-06-17, 15:58   #19

Pimpim666

Medlem

Pimpim666s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av _tekken_ Visa inlägg
Detta spel är det ända som har fått mig att säga ''WoW'' till Ps3/denna dagens konsoll spel spelet är brutalt verkar ha bra atmosfär inget lovey dovey.

Du tycker den mänskliga skölden är illa vad sägs om den scenen när dom brottas och han får tag i hagelbössan får den riktad mot huvudet och ber för sitt liv *Pang*,föreställ dig i en apokalyptiskt värld vilka är det som överlever? inte fan är den pensionärer och sjuka..

Det är ''Survival of the fitest' som gäller och vilka är det då? oftast rött ägg kriminella eller annat scum som vill uttnytja din svaghet detta utspelar sig flera år efter en epidemi som har slagit ut hela det mänskliga samhällets vanliga normerna gäller inte. Do bad die horrible..

EDIT:Sett denna länk också?
http://www.youtube.com/watch?v=ShP5xn9Tz90

http://3.bp.blogspot.com/-JHeG2p3l0c...20u%20deed.jpg
Det han menar är att om dom skulle ha gjort det till PC skulle spelet ha varit anpassat för minste gemensamme nämnare. En CPU på en konsol är en blandning mellan CPU och GPU medans en CPU på PC är en renodlad CPU. Dom skulle vara tvungna att anpassa spelet efter hur en PC fungerar och därför inte kunna nyttja en PS3as CPU till grafiken.
Så om dom skulle ha gjort det är till ett hybridspel skulle det vara anpassat efter PCs dåliga CPU och konsolens dåliga grafikchip och du skulle ha fått en sörja likt Skyrim eller liknande som ser ut som en påse skit och flyter dåligt på allt.
2012-06-17, 16:11   #20

Toye666

Medlem

Toye666s avatar

Plats: Uddevalla

Registrerad: aug 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Pimpim666 Visa inlägg
Vad hade du gjort om det var ett gäng killar som var ute efter att döda dig för mat och vatten och våldta din 13 åriga dotter?
Hon är 16 och inte hans dotter. Skitsamma egentligen men alla tror att det är hans dotter
SPELDATOR -#- Intel Core™ i5-750 3,3GHz -#- Corsair H50 -#- MSI P55-CD53 -#- Corsair XMS3 DDR3 1600MHz 8GB -#- Gainward GTX 580 -#- OCZ Synapse Cache SSD 64 gig -#- 2st WD 1,6 TB -#- Corsair VX 550W ................... SOMMARSTUGE-DATOR -#- Intel Core i3 2100 -#- Arctic Cooling Freezer 7 Pro rev.2 -#- MSI B75MA-P45 -#- A-DATA 4GB 1600MHz 1.5V, Game-Series -#- Fractal Design Integra 400W -#- Fractal Design Coore 1000 -#- Samsung 2,5" 250Gig
Toye666 är inte uppkopplad
2012-06-17, 16:16   #21

Fenix

Medlem

Fenixs avatar

Plats: Mölndal

Registrerad: okt 2001

Citat:

Trailern visar inte hela berättelsen men du får nog tänka dig in i hur det skulle vara om du levde efter en apokalyps. Det finns en helt ok film som heter the Road som utspelar sig efter en apokalyps, det kanske ger dig lite perspektiv om hur det skulle vara.
Det största hotet vid en apokalyps är dina motmänniskor.. ordet medmänniska existerar inte längre
Fenix är inte uppkopplad
2012-06-17, 16:27   #22

kvicksilv3r

Medlem

kvicksilv3rs avatar

Registrerad: dec 2011

Har du någonsin spelat ett spel förut? Det är alltid oprovocerat våld med.
Ta Cod och Battlefield. Där skjuter man människor till höger och vänster utan att röra en min. Sedan finns det ju andra spel där våldet är mildare fast fortfarande lika oprovocerat. Ta tex SuperMario, där är man en rörmokare som kallblodigt mejjar ner sköldpaddor och andra varelser.
kvicksilv3r är inte uppkopplad
2012-06-17, 16:30   #23

Tjodd

Medlem

Tjodds avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2003

Brukar du analysera filmtrailers, och sedan i förhand döma ut slutprodukten på liknande sätt?
Tjodd är inte uppkopplad
2012-06-17, 16:59   #24

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Toye666 Visa inlägg
Hon är 16 och inte hans dotter. Skitsamma egentligen men alla tror att det är hans dotter
Minsta 16 åringen jag sett
2012-06-17, 17:21   #25

Itchy Trojan

Medlem

Itchy Trojans avatar

Registrerad: dec 2010

TS, du vet dedär regält skitkassa, förjävligt dåliga relamerna man ser ibland, som man verkligen stör sig på? Och du vet sedan hur du nämner de till andra, lite som att ha något att klaga på. Då sprids ett namn, och då har kreatörerna lyckats.

Om du reagerade kraftigt på det du sett nu, så kan jag bara ana hur glada kreatörerna är för det. Vad jag kan se så finns det nu fler positiva kommentarer i denna tråd, en vad det finns negativa, angående de du ansåg i första inlägget. Kreatörerna jublar. Du själv kanske inte köper spelet, och stannar i den snäva synen att spelet "inte är rätt" och så vidare.. Men du fick denna tråd till "Nytt i Forumet" även nu, 18 timmar senare, så ser jag den, och bara namnet fick mig att hoppas på gott..

Du gick på en ganska gammal marknadsringsmetod, eller så har du fått det om bakhuvudet, men hursomhelst så hittade jag hit, till detta spel, och det bockar jag för.

2012-06-17, 17:30   #26

Itchy Trojan

Medlem

Itchy Trojans avatar

Citat:
Det finns en helt ok film som heter the Road som utspelar sig efter en apokalyps, det kanske ger dig lite perspektiv om hur det skulle vara.
Boken är bättre hursom, Children of Men, 28 Days Later, the Walking Dead serietidningarna, listan kan göras lång

Senast redigerad av Itchy Trojan 2012-06-17 klockan 17:54. Anledning: fel nummer dära..
2012-06-17, 17:32   #27

Vimm

Medlem

Vimms avatar

Plats: Anonym

Skulle nog inte skrika så högt när du säkerligen skulle agera likadant i den situationen. Eller du kanske skulle lägga dig ner och dö av chock när du ser att din världsbild har krossats? Vad vet jag. Den enskilda individen, människan, kommer göra vad som helst för att överleva. Ett tips från mig är att se på filmen "The Road" eventuellt läsa boken med samma namn för att härda dig för all framtid För det är precis så framtiden skulle se ut om vårat samhälle och världssystem kraschar i en oundviklig naturkatastrof.
Vimm är inte uppkopplad
2012-06-17, 19:56   #28

Pimpim666

Medlem

Pimpim666s avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Toye666 Visa inlägg
Detaljer. Spel som Last of us och God of War 4 är spel jag inte tänker kolla mer trailers om. Är mycket roligare när man inte vet något och så blir det lite roligare med story. Därför jag inte tagit reda på om det är hans dotter eller inte.
2012-06-17, 20:49   #29

jonthan

Medlem

jonthans avatar

Plats: jönköping

Registrerad: dec 2007

Va många det är som VET vad människor kommer göra om någonting stort händer världen

Skickades från m.sweclockers.com
Nick i spel och Steam: BattlePilgrim RabattKod.se
jonthan är inte uppkopplad Folding
2012-06-18, 02:28   #30

tomten51

Medlem

tomten51s avatar

Ja verkligen, man undrar var dom får all information från då jag inte vet någonting om en eventuell apokalyps, inte heller hittade jag någon exposition varken i trailern på wiki vad gäller skurkarna. Men vad man ser i trailern är huvud karaktären som dödar människor utan att på något sett identifiera någon av dom eller ta reda på vad dom håller på med. Btw tjejen ska tydligen vara 17 trots att hon är modellerad som en 14 åring. Vilken tur att det inte vart tvärt om, då hade inte webbhallen eller cdon sålt detta spel.
tomten51 är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb