Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-06-18, 03:02 | #31 |
saindrenanMedlem Plats: Stockholm Registrerad: dec 2011 |
Citat:
http://www.youtube.com/watch?v=ShP5xn9Tz90 Inte för att någon zombie apocalypse skulle ske, men om det nu hände så får du mer än gärna bjuda dessa snubbar på lite kaffe och tårta och se hur du mår efter det
Dator: CPU: i5 2500K@4.5 GHz GPU: CF HD6950 2GB Mobo: Asus P8P67 RAM: 16GB HDD: Corsair Force 3 120GB + WD 1TB + WD 2TB Kylning: Thermalright Silver Arrow + 4st Noctua 120mm + 2st Noctua 140mm Skärm: Samsung SA23700d Bio: Optoma HD67, Ljud: B&W 805D, Dali Fazon Sat, Dali Lektor Sub, Denon AVR-3313 Övrigt: Synology DS413j + WD Red 12TB, Playstation 3, Xbox 360, Nintendo Wii |
|
|
| 2012-06-18, 04:03 | #32 |
m1n1h0pMedlem Plats: socket am2+ @ stockholm Registrerad: sep 2008 |
Citat:
![]() EDIT: För att vara ontopic också så vill jag säga samma sak som alla andra: man vet inget om killarna han skjuter, antalet människor man skjuter i gta är så många gånger högre ändå (och då vet man att det är helt onödigt till skillnad från här när man inte vet nåt om storyn). Visst ser det väldigt grovt och äckligt ut men realistiskt sett är det nog inget speciellt Senast redigerad av m1n1h0p 2012-06-18 klockan 04:48.
| 2012-06-18, 17:33 | #34 |
VimmMedlem Plats: Anonym Registrerad: dec 2010 |
Citat:
Du kan ta och läsa på lite om hur det ser ut i Somalia och andra u-länder där människor lever laglöst och dra jämförelser med var dessa filmer, böcker och spel kan ha tagit sin inspiration ifrån.
|
|
|
| 2012-06-18, 17:42 | #35 |
FenixMedlem Plats: Mölndal Registrerad: okt 2001 |
Citat:
/facepalm Citat:
Upplopp och sånt på tv är bara fejk eller hur? Suck... jag hoppas dock att jag har fel.. Senast redigerad av Fenix 2012-06-18 klockan 18:10.
| 2012-06-18, 17:52 | #36 |
Pacman5Medlem Plats: Lund Registrerad: jan 2010 |
Jag blev också en smula illa berörd över trailern när jag såg den - samma som TS såg. Alltså inget som jag skulle spela själv - plus att jag inte har någon konsol ändå.
![]() Men ursäkten att "det är ju så det är i en apokalyps" är väl lite sisådär? Jag vet inte om jag vill gräva i hur långt jag skulle gå om det verkligen krävdes för att rädda mitt och mina käras liv. Ganska så långt, självklart. Jag kanske (rent hypotetiskt) skulle kunna lura in en 15-årig indisk tjej i en gränd för att stjäla hennes njurar för att rädda livet på min dotter. Det betyder inte att jag vill se det, spela det eller ens spekulera runt det. ![]() /Enhörningar och regnbågar |
|
|
| 2012-06-19, 10:46 | #37 |
etermosMedlem Registrerad: dec 2002 |
Citat:
//E
[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10] [Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk] [Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7] [Larkooler Extreme performance G1/4] [leksaker http://www.minhembio.com/termos75 ] |
|
|
| 2012-06-19, 11:15 | #38 |
jonthanMedlem Plats: jönköping Registrerad: dec 2007 |
Senast redigerad av jonthan 2012-06-19 klockan 11:17.
CM Storm Sniper BE:{i5 2500k@4,4(1,29V)}{Zalman 9900 max} {Samsung 830+F60}{8Gb XMS3}{MSI P67A-GD65}{KFA2 GTX580}{HX620}Skärm:Dell U2412m+7"2:a skärm:) Tab:Galaxy Tab 10.1-7500 LapTop:{Toshiba 10R}Spelkonsol:Amiga 500 + PS3 Nick i spel och Steam: BattlePilgrim RabattKod.se |
|
| 2012-06-19, 13:38 | #39 |
Citat:
Nästa spelidé: barnsoldat i Afrika? |
|
|
| 2012-06-19, 14:18 | #40 |
mirre55Medlem Plats: Skåne Registrerad: jan 2003 |
Vilken diskussion alltså, barnsoldater i Afrika, njurförsäljningar och att lura in varandras döttrar i gränder.
För det första är det klippet taget mitt ur spelet dvs. det är ett gäng de träffat på tidigare. För det andra så visade de ett annat demo (closed doors) på samma sekvens på själva mässan där de skiter i dem och går vidare. Sättet de la upp det på var för att visa att det går att göra på olika sätt. En av sakerna med spelet är att alla items kan bli tagna av AIna eller dig(Joel), i demot när han bli slagen med röret exempelvis hade du istället gått in i detta rummet före hade du kunnat ta röret själv och då hade han inte kunnat slå dig med det. En molotov cocktail i spelet består av en flaska med alkohol och bandage samma items kan du använda för att heala dig själv. Så man måste göra ett val hur man vill spela. Vill du inte döda folk i spelet som försökt råna och döda dig innan så gör inte det då! Sen är det ett jävla hyckleri också. Massmörda ryssar, araber, nazzis, zombies på brutala sätt är OK förstås. Och ni som valt att gnälla nu har ju aldrig dödat civila i GTA. Warren Spector (Epic Mickey) går inte ut och gnäller över våld i spel för att han är uppriktigt uppprörd utan för att han ska promota sitt eget spel. Han vet ju att utspelet ska starta diskussioner på massa forum världen över vilket det också gjort. Jag säger inte att debatten inte är befogad men The Last of Us är långt ifrån ensamt om det. Sen vet jag inte vad som stör mig mest brutalt våld i spel eller folk som inte klarar starta en tråd i rätt forumdel. Senast redigerad av mirre55 2012-06-19 klockan 14:37. |
|
|
| 2012-06-19, 14:32 | #41 |
mirre55Medlem Plats: Skåne Registrerad: jan 2003 |
"The Last of Us
The Sony press conference demo was merely OK, with its focus on killing everyone in your way as brutally as possible, but it was the much longer, closed-door demo I got to see with Patrick and Alex that convinced me The Last of Us is going to be something special. For me, step one of establishing that I really want to play this game was confirming that no, you don't have to shoot every bad guy you encounter in the face with a shotgun. In fact, you don't have to shoot them at all, or even engage with them in any way; sneaking around roving groups of enemies will be a perfectly acceptable way to deal with them. The unexpected step two for me came in the realization that while you may elect to play The Last of Us as a pacifist out of moral responsibility, you'll be making a very real mechanical sacrifice to do so. Those bandits may be carrying some very precious supplies that you won't get access to if you don't take them forcefully, and what's more, those guys are scrounging the area for the same found items you are. So if there are bandages or bullets in a drawer somewhere and they get to that drawer first because you were busy hiding in a closet waiting for them to pass, you've lost your chance at getting those items. It sounds like a game that will ask you to make a lot of tough decisions on your feet, and that's more interesting than gunning down hundreds of thugs could ever be." Från giantbomb.com |
|
|
| 2012-06-19, 16:13 | #42 |
Låter ju onekligen intressant med så många möjligheter att spela ett spel på. Tycker oftast annars att när speltillverkare under fanfar förklarar att spelet har oändliga valmöjligheter så brukar det i slutändan inte vara så. Får se om det blir så här. Kanske är ett förtäckt projekt för att kartlägga psykopater?
![]() Jag har aldrig spelat GTA, men klart att det har rykt med en och annan oskyldig i spelen man har spelat genom åren. Problemet för mig var att det var första gången i mitt liv (33 år) som jag såg en bit ur ett spel som gjorde mig illa berörd*. Antagligen är det så att jag bara har blivit gammal och gnällig. *Jag fick mig en överraskning när jag spelade The Road också, var inte alls förberedd på vad det var. Det är dock ett indie-spel så tveksamt om det räknas. |
|
|
| 2012-06-20, 21:44 | #43 |
tomten51Medlem Registrerad: okt 2003 |
Bra poäng mirre55, ligger antagligen lite i det! Men jag tycker fortfarande att "the last of us" ligger i en helt annan liga än GTA och dess geliker då "the last of us" är mer personligt, in your face och karaktärerna mer verkliga. i trailern angriper huvud karaktären och blankt dödar avväpnande män (en säger "please no" och allt det där) som åtminstone för stunden inte är fientliga. Varpå den 14 årig flickan säger, något i still med "good job with all the killing and stuff".
|
|
|
| 2012-06-20, 22:03 | #44 |
FuzzyMcFluffensMedlem Registrerad: mar 2012 |
Kanske redan sagt tidigare i tråden men jag tycker att huvudpersonen blev sönder provocerad när dem sköt och kastade molotovs samt körde på hans bil. Med förmodan att det var samma gäng.
Jag tycker dem fått in det i spelet att man vill inte döda, kan kännas fel hur mycket dem än provocerat än. |
|
|
| 2012-06-20, 22:05 | #45 |
Sound ShowerMedlem Plats: Göteborg Registrerad: feb 2010 |
Ni får säga vad ni vill, det är allt fler som börjar tröttna på det eskalerande spelvåldet.
Max Payne 3 - slow-motionsplatterkills. Vilket syfte har de? Enbart gore. God of War 3 - slita av en levande fiendes huvud. Syfte? Gore. God of War Ascension - kedja fast en cyklop, skära itu käken och sedan hugga en pil rakt in i ögat, medan cyklopen inte kan göra någonting. Syfte? Gore. Sen kan man lägga till spel som nya Tomb Raider, Splinter Cell Blacklist och en drös andra spel där det blir allt mer fokus på dödande, med en värdelös story som skrivs ihop av en högstadieelev. Jag har själv spelat det mesta från NES fram till dagens spel, men aldrig har det varit ett sådant fokus på rena avrättningar utan syfte i spel. Med bättre grafik blir våldet verkligare. Och dessa spel problematiserar inte våldet. Det finns inget syfte. Folk börjar tröttna. |
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes