Verktyg Visningsval
2012-06-20, 13:50   #1

Megacrash

Medlem

Plats: Nangijala

Registrerad: okt 2009

Singleplayer shooter sökes

Tjenis, jag har speltorka och söker ett shooter-spel med:

- Minimalt eller helt utan ingame videos(vill spela, inte se på film...)
- Tyngden ska ligga på bra ban-design, monsters, feta vapen och stora explosioner
- Gärna med nutid grafik, inget spel från 80-90talet
- Behöver ingen orsak/story som berättar varför jag måste skjuta/spränga saker

Serious Sam spelen har jag redan spelat, mycket bra spel. Har sneglat lite på Max Payne 3 på youtube men det verkar för vara mer film än spel...

Finns det något spel därute som skulle passa tro?
Megacrash är uppkopplad nu
2012-06-20, 14:26   #2

Mas111

Medlem

Mas111s avatar

Plats: Falun

Registrerad: aug 2010

Om du gillar Serious Sam kommer du nog gilla Painkiller. Börjar bli lite gammalt men såg att det skulle komma en HD version snart.
Max Payne är tyvärr jättemycket ingame videos.(Som ofta inte ens går att skippa!)
Mas111 är inte uppkopplad
2012-06-20, 14:34   #3

rasmusus92

Medlem

rasmusus92s avatar

Plats: Västerås

Registrerad: jun 2012

Bulletstorm är ett väldigt roligt shooter spel med bonusar för när man gör speciella kills
rasmusus92 är inte uppkopplad
2012-06-20, 14:45   #4

Hymer

Medlem

Plats: Lidköping

Registrerad: jun 2007

FarCry 1
|Asus Sabertooth 990FX R2.0| AMD 8350 @ 5.0| Mushkin Blackline 16gb 2133mhz| Gigabyte 7970 Windforce| Vertex 3 120gb & Vector 256gb| Antec High Current gamer 900W| Xigmatek elysium| Asus Xonar Essence ST| Sennheiser HD598| Func MS-3| Qpad Mk85| Hazro HZ27WC|
Hymer är inte uppkopplad
2012-06-20, 14:47   #5

dala56

Medlem

dala56s avatar

Plats: HSTD

Registrerad: dec 2004

Max Payne 1 och 2 är fina spel. Och om inte minnet sviker mig så går det att hoppa över in-game videos. Även om man bör kolla då de driver storyn i spelet.

Let's go Rangers!
dala56 är inte uppkopplad
2012-06-20, 14:48   #6

Frozeen

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: nov 2008

Kolla in Hard Reset finns på steam för 18€

Det är en pc shooter med massor av rå action, stora explosioner, robotar och stora uppgraderingsbara vapen. Så är det väldigt fint också! ^^
2012-06-20, 20:40   #7

Megacrash

Medlem

Tack för tipsen gubbar, Hard Reset/Bulletstorm/Painkiller ska jag kolla in. Farcry 1 och Max Payne 1-2 har jag redan sedan tidigare.

Btw hur är Syndicate, är det något att hänga i granen?
2012-06-21, 12:45   #8

guran33

Medlem

Registrerad: sep 2011

Synd att du inte vill köra äldre spel (antar du redan spelat många?) för där är det här aldrig något problem. Cutscenes känns som ett relativt nytt fenomen. I majoriteten av de moderna FPS-spelen kollar man för det mesta bara på cutscenes eller springer igenom en sönder-skriptad bana än att faktiskt spela ett spel..
guran33 är inte uppkopplad
2012-06-21, 12:52   #9

Demonoidz

Medlem

Demonoidzs avatar

Plats: Chernobyl

Registrerad: mar 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Megacrash Visa inlägg
Tack för tipsen gubbar, Hard Reset/Bulletstorm/Painkiller ska jag kolla in. Farcry 1 och Max Payne 1-2 har jag redan sedan tidigare.

Btw hur är Syndicate, är det något att hänga i granen?

Syndicate är ett hyffsat FPS. (:
Demonoidz är inte uppkopplad
2012-06-21, 22:35   #10

compaqoffer

Medlem

Plats: /home

Registrerad: okt 2002

Alien swarm, feta monster och mycket bly i luften! Och gratis via steam.
2012-06-22, 10:08   #11

ThePostalDude2

Medlem

ThePostalDude2s avatar

Plats: Dalarö

Registrerad: okt 2004

painkiller absolut. tung hårdrock + feta armeér + mycket explosioner = bra spel¨

finns 3st expansioner också så skaffa hela tjofräsen
2012-06-22, 10:21   #12

Peterpanik

Medlem

Peterpaniks avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2012

heores and Generals kan jag rekm. om du vill ha ett gratis spel
2012-06-22, 10:28   #13

weldee

Medlem

weldees avatar

Plats: Kåhög

Registrerad: nov 2009

Fallout 3 är ett ganska explosion och gore rikt spel. Visserligen inte ett renodlat shooterspel men jag tycker det bara medför till bättre spel upplevelse.

ang explosioner så finns det ett vapen som skjuter "mini nukes"
weldee är inte uppkopplad
2012-06-22, 19:03   #14

Megacrash

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av guran33 Visa inlägg
Synd att du inte vill köra äldre spel (antar du redan spelat många?) för där är det här aldrig något problem. Cutscenes känns som ett relativt nytt fenomen. I majoriteten av de moderna FPS-spelen kollar man för det mesta bara på cutscenes eller springer igenom en sönder-skriptad bana än att faktiskt spela ett spel..
Jag har spelat en hel del, tack vare Wow stulit mycket tid i mitt liv har jag missat även lite nyare spel, haft noll koll vad som kommit om man säger som så
Orsaken till att jag vill ha lite "nyare" spel är att jag gillar ögongodis, sitter även med hyffsat bra game rigg.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av compaqoffer Visa inlägg
Alien swarm, feta monster och mycket bly i luften! Och gratis via steam.
Oh gratis är gott, skall tankas omgående, tackar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ThePostalDude2 Visa inlägg
painkiller absolut. tung hårdrock + feta armeér + mycket explosioner = bra spel¨

finns 3st expansioner också så skaffa hela tjofräsen
Jag spanade in lite lågpris spel på webhallen men hitta dem inte där, blir väl Steam antar jag hoppas de inte tar rövarpriser som de brukar göra.

Citat:
Ursprungligen inskrivet av weldee Visa inlägg
Fallout 3 är ett ganska explosion och gore rikt spel. Visserligen inte ett renodlat shooterspel men jag tycker det bara medför till bättre spel upplevelse.

ang explosioner så finns det ett vapen som skjuter "mini nukes"
Nej ursh, jag har grundspelet till Ps3 och det är inte alls vad jag är ute efter, tycker det är jätte trist spel. Vill inte ha något rollspel, nu är jag inne i en period då jag vill ha "lättsamma" spel som inte kräver mycket tid. Rollspel brukar jag inte orka spela igenom på en gång och slutar med att man sitter ett halvår senare och inte minns ett jota vad man höll på med på sparfilen man nyss återvänt till.
Sök jobb