Sidan 1 av 5 1 234 Sista »

Verktyg Visningsval
2012-07-31, 19:27   #1

Tin Sjöberg

Medlem

Tin Sjöbergs avatar

Registrerad: jul 2012

WarZ?

Hej jag vet att detta ej är DayZ men det är en hot topic just nu och är ganska likt DayZ så ja.
Jag undrar hur många är det som ska skaffa WarZ? Jag själv tycker att det ser skit grymt ut och jag ska förhandsboka det. Men jag vill veta vad alla andra tycker om detta.
Tin Sjöberg är inte uppkopplad
2012-07-31, 19:34   #2

Zcorc

Medlem

Zcorcs avatar

Registrerad: nov 2007

Det jag har hört är väl att det kommer vara en light version av DayZ, typ WoW med zombies.

Tror inte man skall likna DayZ och WarZ då det är helt olika spel.
[Thermaltake Level 10 GT] [XFX PSU Core Edition 850W 80+ Bronze] [Asus P8P67 PRO B3] [Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz] [Gigabyte GeForce GTX 460 1GB OC SLI@875core] [Corsair XMS3 Vengeance 2x4 GB] [Corsair H80 PnP 2xScythe GT 1850 RPM] [Corsair Force 3 120gb]
Zcorc är inte uppkopplad
2012-07-31, 19:43   #3

Kagamex

Medlem

Kagamexs avatar

Plats: Kumla

Registrerad: okt 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Zcorc Visa inlägg
Det jag har hört är väl att det kommer vara en light version av DayZ, typ WoW med zombies.

Tror inte man skall likna DayZ och WarZ då det är helt olika spel.
tips, läs artikeln på IGN, det kommer inte vara ett light DayZ. Det kommer finnas hardcore mode som ska vara som DayZ, och sen ett normal mode där karaktären låses i mellan 24 och 48 timmar (inte bestämt än) när du dör. WoW med zombies? Så vitt jag kan se i artikeln så ska det varken finnas raids, dungeons eller quests.
Kagamex är inte uppkopplad
2012-07-31, 20:07   #4

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Plats: Nykvarn

Registrerad: apr 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kagamex Visa inlägg
tips, läs artikeln på IGN, det kommer inte vara ett light DayZ. Det kommer finnas hardcore mode som ska vara som DayZ, och sen ett normal mode där karaktären låses i mellan 24 och 48 timmar (inte bestämt än) när du dör. WoW med zombies? Så vitt jag kan se i artikeln så ska det varken finnas raids, dungeons eller quests.
Det som är grejen med War Z är att du har levels, ju högre lvl du är desto fler vapen kan du KÖPA i så kallad Safe Zone, tror han menade så.
Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5 System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: CM Storm Sniper Black Edition Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 7 64Bit Home Premium SE Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D
sskludde är inte uppkopplad
2012-07-31, 20:14   #5

Tin Sjöberg

Medlem

Tin Sjöbergs avatar

Om du går in på WarZs hemsida så står det klart och tydligt att det ej finns Lvlar.
2012-07-31, 20:23   #6

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tin Sjöberg Visa inlägg
Om du går in på WarZs hemsida så står det klart och tydligt att det ej finns Lvlar.
Får be om ursäkt, det var något jag hört för längesedan på DayZ forumet. Men detta med safe zone och att man köper fram sig saker förstår jag mig inte på, kanske är för att jag gillar DayZ. Inte säker på allt man kan köpa, men är nästan helt säker på att det gäller vapen. Vapen är något som jag egentligen tycker att man ska leta upp på egen hand, tycker man förlorar lite av överlevnaden pga det. Måste ändå se det lite som levels trots allt då du kan köpa bättre vapen ju längre du lyckas överleva.

Sedan det här med safe zones. Alla vi som lirat DayZ borde veta att banditer är något som är populärt, majoriteten består nog av bandits. Det lär ju vara lika många bandits i War Z som DayZ, vilket leder till att bandits kommer antagligen campa dessa safezones och plocka dem när de väl är ute, om de inte lyckas hålla dem instängda. Men som sagt vet inte helt hur detta med safe zones fungerar, går helt enkelt på allt jag hunnit läsa/höra.

Kommer dessutom gå att handla för riktiga pengar, kanske det som jag snackat om, vet inte om det kommer finnas en in-game valuta. Vilket jag tycker är lite sådär.

250 spelare per server, visst vare så? Lär nog behövas större karta än Chernarus för det iallafall

Du ville veta vad jag tycker, vilket du fått förhoppningsvis. Jag kommer iallafall inte förhandsboka, vill först se hur det blir efter lansering, dessutom så kanske DayZ blir ett standalone spel så får se. Det är fullt möjligt att jag testar War Z, men osäker för tillfället. DayZ spel är något som jag däremot skulle förhandsboka på så fort som möjligt, där vet jag exakt vad jag får då jag kört modden, med kryddningar såklart.

Registrerade mig däremot för closed-betan så fort jag fick höra om War Z bara för att få prova det.

Senast redigerad av sskludde 2012-07-31 klockan 20:29.
Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: XFX Radeon HD 5970 2GB GDDR5 System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: CM Storm Sniper Black Edition Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 7 64Bit Home Premium SE Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D
2012-07-31, 20:29   #7

sassa46

Medlem

sassa46s avatar

Känns som att dem kör på dayZ med mindre grejer att göra och mer zombies, blod och ruttnande organ.
I min dator har jag en processor som heter i5 2500k, sen har jag ett grafikkort också, det heter 6970. Jag har också ungefär 1 terrabyte lagringutrymme fördelat över 3 hårddiskar, på tal om lagring och minne så har jag 8 gigabyte ram-minnen. Jag har en ultrabook också, men den är inte lika viktig
Tyvärr är ingenting jag säger sant.
sassa46 är inte uppkopplad
2012-07-31, 20:32   #8

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sassa46 Visa inlägg
Känns som att dem kör på dayZ med mindre grejer att göra och mer zombies, blod och ruttnande organ.
Det du får tänka på är att The War Z började dem med innan DayZ modden kom/påbörjades. Men ja, jag kan hålla med dig till en viss del.
2012-07-31, 20:48   #9

SanyaIV

Medlem

SanyaIVs avatar

Plats: Järfälla

Registrerad: jun 2012

Om det har mindre buggar än DayZ (Och Arma 2) så kommer jag nog kolla in det. Har registrerat mig till en chans för closed beta så hoppas kunna titta vad man får och hur det presterar.
CPU Kylare: Prolimatech Mega Shadow PSU: Fractal Design Newton R3 800W
Skärm: BenQ 24" LED XL2420T OS: Windows 8 64-bit
SanyaIV är inte uppkopplad
2012-07-31, 21:59   #10

Tin Sjöberg

Medlem

Tin Sjöbergs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sskludde Visa inlägg
Får be om ursäkt, det var något jag hört för längesedan på DayZ forumet. Men detta med safe zone och att man köper fram sig saker förstår jag mig inte på, kanske är för att jag gillar DayZ. Inte säker på allt man kan köpa, men är nästan helt säker på att det gäller vapen. Vapen är något som jag egentligen tycker att man ska leta upp på egen hand, tycker man förlorar lite av överlevnaden pga det. Måste ändå se det lite som levels trots allt då du kan köpa bättre vapen ju längre du lyckas överleva.

Sedan det här med safe zones. Alla vi som lirat DayZ borde veta att banditer är något som är populärt, majoriteten består nog av bandits. Det lär ju vara lika många bandits i War Z som DayZ, vilket leder till att bandits kommer antagligen campa dessa safezones och plocka dem när de väl är ute, om de inte lyckas hålla dem instängda. Men som sagt vet inte helt hur detta med safe zones fungerar, går helt enkelt på allt jag hunnit läsa/höra.

Kommer dessutom gå att handla för riktiga pengar, kanske det som jag snackat om, vet inte om det kommer finnas en in-game valuta. Vilket jag tycker är lite sådär.

250 spelare per server, visst vare så? Lär nog behövas större karta än Chernarus för det iallafall

Du ville veta vad jag tycker, vilket du fått förhoppningsvis. Jag kommer iallafall inte förhandsboka, vill först se hur det blir efter lansering, dessutom så kanske DayZ blir ett standalone spel så får se. Det är fullt möjligt att jag testar War Z, men osäker för tillfället. DayZ spel är något som jag däremot skulle förhandsboka på så fort som möjligt, där vet jag exakt vad jag får då jag kört modden, med kryddningar såklart.

Registrerade mig däremot för closed-betan så fort jag fick höra om War Z bara för att få prova det.
Har hört att en av WarZ kartor (dom kommer att ha flera kartor/banor) är dubbelt så stor som DayZs så ja. Du borde gå in på deras sida och läsa dom säger att det inte är pay to win, Och det finns masso info om spelet där.
2012-07-31, 22:07   #11

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Citat:
Har hört att en av WarZ kartor (dom kommer att ha flera kartor/banor) är dubbelt så stor som DayZs så ja. Du borde gå in på deras sida och läsa dom säger att det inte är pay to win, Och det finns masso info om spelet där.
Står ju dock såhär i F.A.Q :

Is the game free to play or is there a subscription model?

Neither. The game will be available at launch as a single-purchase download with no payments required to play after that. No subscriptions or hidden fees. You'll be able to spend money in the game for items of convenience or to rent game servers.

Man lär väl knappast kunna hyra servrar för ingame valuta? Det borde isåfall innebär det att man köper items för riktiga pengar, eller? Kan ha missuppfattat det helt. Vad jag har hört ska det iallafall finnas stora skillnader mellan War Z och DayZ, positiva och negativa.
2012-07-31, 22:08   #12

Cubebenq

Medlem

Cubebenqs avatar

Plats: Örkelljunga

Registrerad: jun 2011

Tycker verkligen inte det låter roligt, föredrar mer realism istället för att gå upp i "levlar".

Dayz är riktigt bra för att vara i beta än så länge!
Cubebenq är inte uppkopplad
2012-07-31, 22:11   #13

sskludde

Medlem

sskluddes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Cubebenq Visa inlägg
Tycker verkligen inte det låter roligt, föredrar mer realism istället för att gå upp i "levlar".

Dayz är riktigt bra för att vara i beta än så länge!
Beta är väl att ta i, det är alpha i nuläget!
2012-07-31, 23:00   #14

Kagamex

Medlem

Kagamexs avatar

Plats: Kumla

Citat:
Ursprungligen inskrivet av sskludde Visa inlägg
Det som är grejen med War Z är att du har levels, ju högre lvl du är desto fler vapen kan du KÖPA i så kallad Safe Zone, tror han menade så.
Ja, man skulle få perks också, fortfarande inte det minsta likt WoW.
Kagamex är inte uppkopplad
2012-08-01, 00:00   #15

Tin Sjöberg

Medlem

Tin Sjöbergs avatar

Själv hoppas jag att WarZ blir bättre än DayZ, Jag gillar DayZ men deras engine suger getpung! Och WarZ ser skit grymt ut och jag hoppas att det är skit grymt också.
2012-08-01, 09:53   #16

ingulf

Medlem

Registrerad: feb 2004

Det som tilltalar mig mest med DayZ är hur avskalat det är, inget krimskrams. Fått nog av det efter D3 och Wow. Men får se hur WarZ känns, men vad jag läst så verkar det alldeles för mesigt.
ingulf är inte uppkopplad
2012-08-01, 10:13   #17

tachiibou

Medlem

Plats: Umeå

Registrerad: okt 2010

Kommer det va som wow att man slåss genom att trycka på en knapp som motsvarar en attack sen tar det några sekunder så kan du trycka igen? Eller kommer det va FPS och man skjuter med musen och faktiskt kan missa attacker och så? Third person eller first person?
tachiibou är inte uppkopplad
2012-08-01, 10:15   #18

Wiiga

Medlem

Plats: Finspång

Registrerad: jan 2004

Jag kommer nog vara dum nog att köpa WarZ. Men DayZ är ju helt klart bättre (IMO).
Jag läste någonstans att det kommer finnas städer eller hus man är säker och inte kan bli dödad och det finner jag väldigt tråkigt. Det är lite av tjusningen med DayZ, att man aldrig är säker någonstans.
Sen ett levelsystem på det känns också väldigt tråkigt och jag hoppas isåfall att ens hälsa, styrka, you name it inte ökar när man levlar. Det känns inte rättvist mot nybörjare. Vapen, camo osv ska man kunna få tag på oavsett level.

Det är ju också en bra grej med DayZ, att även nybörjare kan knäppa en erfaren spelare med bättre vapen om han skulle upptäcka honom först.
Det ska vara "One shot one kill" oavsett level.

Det verkar finnas mycket bra fast samtidigt mycket dåligt med WarZ. Vilket får mig att tro att det kommer hamna i Dead Island stuket, dvs kul i 2-3 dagar.
Men vi får väl se vad som händer med tiden, man kan ju alltid hoppas. Frågan är ju bara hur man ska hinna med 2 zombie lir?
Chassi: Fractal Design R3 | Moderkort: MSI Z68A-GD65 | CPU: Intel Core i7 2600K (stock) | Minne: Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 16GB | GPU: Gainward GeForce GTX 580 3072MB | OS Disk: 2xCorsair SSD Force Series 3, 120GB@Raid0 | PSU: CCorsair TX V2 750W PSU |
Wiiga är inte uppkopplad
2012-08-01, 11:27   #19

Haljuken

Medlem

Haljukens avatar

Plats: Helsingborg

Registrerad: mar 2008

Känner att det är för tidigt att säga. Kommer dock hålla ett öga på det, men får se närmare release eller vid eventuell beta hur det ser ut och känns. Från dem första screensen jag såg så verkade det för ljust och tecknat för att kunna ge samma känsla av realism som DayZ gör, och skulle nog inte vara lika atmosfäriskt och skrämmande. Sen är det svårt att säga hur DayZ kommer se ut tills detta släpps.
2012-08-01, 11:45   #20

jacke910

Medlem

jacke910s avatar

Plats: Norrbotten

Registrerad: jun 2010

Känns mycket som att det kommer bli för mycet arcade och inte lika realistiskt/svårt som dayz.
Main dator| Define R3|i7 930|Asus P6X58D-E|1TB Western Digital Caviar Black SATA III|Corsair TX 950W|Creative Sound Blaster Audigy SE|Samsung SH-S223C|GTX 480|Corsair 6 gb ram 1600 Mhz|Windows 7 64 bit| Dell Ultrasharp U2311h|Logitech G700|Logitech G110
Ljud|Denon Avr-1311|Elac FS 57.2|Elac CC 51.2|Dynavoice dynamite S-61|Proson rumble R-8|AKG K 242 HD|AKG K550
jacke910 är inte uppkopplad
2012-08-01, 12:14   #21

Tin Sjöberg

Medlem

Tin Sjöbergs avatar

Asså jag tycker nog att folk borde läsa på lite. DayZ och WarZ är ganska lika varandra, Att säga att WarZ är lika med WoW är typ att säga att en kanin och en bil är samma sak. DayZ är inte så svårt och det finns många saker som jag ej gillar hos DayZ som tex-
1. Deras engine är ej den bästa.
2. För många hackers.
3. Väldigt många buggar.
4. Jag själv gillar ej kartan allt man hittar är skog och hillbilly byar och 2 små städer. Så jag tror att jag kommer gilla WarZ kartor mer.
5. Alla ser lika ut! OJ vad det stör mig att alla har samma kläder! vissta man kan hitta en ghillie suit men det är det. Tycker att man borde ha lite mer att välja på.
6. Buggiga zombier.... Alla zombies verkar vara mer av en robot än en zombie.
MEN jag älskar DayZ för att det är det ända zombie spelet som ger dig en sådan upplevelse!
Själv tror jag att WarZ kommer bli ännu mer realistiskt/svårare än vad DayZ är. (Hoppas ja)
http://thewarz.com/
2012-08-01, 12:33   #22

Kinekin

Moderator

Kinekins avatar

Plats: Norberg

Registrerad: aug 2011

Citat:
Asså jag tycker nog att folk borde läsa på lite. DayZ och WarZ är ganska lika varandra, Att säga att WarZ är lika med WoW är typ att säga att en kanin och en bil är samma sak. DayZ är inte så svårt och det finns många saker som jag ej gillar hos DayZ som tex-

MEN jag älskar DayZ för att det är det ända zombie spelet som ger dig en sådan upplevelse!
Själv tror jag att WarZ kommer bli ännu mer realistiskt/svårare än vad DayZ är. (Hoppas ja)
http://thewarz.com/
Du behöver inte försvara WarZ så frenetiskt som du gör. Det är självklart att folk är skeptiska till ett spel som inte är släppt ännu då ingen har fått se hur spelet är egentligen. Det kan vara det bästa spelet sen "Tennis for Two" eller så kan det vara ett skit-spel. Ingen vet. Vi kan bara gå på informationen som finns på hemsidan, och där får vi inte veta mycket.
Dessutom så har man med erfarenhet lärt att spelets egna hemsida kommer alltid att lova guld och gröna skogar. Det är bra att vara skeptisk, då blir man inte besviken, men man kan bli positivt överraskad.

Admin för SweClockers Spelservrar & Mumble
Kinekin är inte uppkopplad
2012-08-01, 12:39   #23

Tjodd

Medlem

Tjodds avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2003

Ja, att läsa på lite innan man gissar (felaktigt) på hur spelet i grunden fungerar kan nog hjälpa till lite att förstå det bättre ...

DayZ är häftigt och retrouppfriskande på liknande sätt som Dark/Demon's Souls är. Det är svårt, oförlåtande och skapar en intensiv spänning. Problemet är buggarna som gör spelet orättvist svårt ibland, och det enda som finns att göra i princip är att samla vapen och döda motspelare. Det behövs lite mer "content" och incitament till att göra något mer än döda varandra, vilket jag hoppas att WarZ och The Dead Linger ger som uppges vara "ordentliga" sandbox-spel i en zombievärld. Hur kan man inte bli hypad?
Tjodd är inte uppkopplad
2012-08-01, 12:44   #24

Waowt

Medlem

Plats: Du kan ju alltid gissa

Registrerad: maj 2012

En väldig fördel med War Z är väl att det är ett riktigt spel och inte en mod som Day Z så den kommer antagligen kunna utnyttja datorns prestanda mer.
Har spelat lite Arma2 men inte Day Z.
Det verkar kul dock vill jag ha svar på något först: måste man ha fulla ArmA 2 för att kunna ha Day Z? Om jag inte minns fel så måste man ha något exp pack med? Eller?
Vore kul om jag inte behöver betala något, då jag är ganska pank just nu :c
Waowt är inte uppkopplad
2012-08-01, 12:51   #25

Tin Sjöberg

Medlem

Tin Sjöbergs avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Waowt Visa inlägg
En väldig fördel med War Z är väl att det är ett riktigt spel och inte en mod som Day Z så den kommer antagligen kunna utnyttja datorns prestanda mer.
Har spelat lite Arma2 men inte Day Z.
Det verkar kul dock vill jag ha svar på något först: måste man ha fulla ArmA 2 för att kunna ha Day Z? Om jag inte minns fel så måste man ha något exp pack med? Eller?
Vore kul om jag inte behöver betala något, då jag är ganska pank just nu :c
För att spela DayZ så måste man ha både Arma 2 och expansion packet operation arrowhead. Jag köpte Combined Operations så man får de båda för typ 30 dollar.
2012-08-01, 12:53   #26

cracko

Medlem

Plats: stockholm

Registrerad: jul 2008

Läste det här. Låter faktiskt som det kan vara en scam för att få in investerarpengar.

WarZ is a farce, there is no proof it exists. It looks like they took their current project, and threw zombies in it then.

Take a look at the whois for War Z

created: 24-May-2012

last-changed: 24-May-2012

Even though they've been allegedly developing this game for a considerable amount of time, they only registered a month after DayZ went live and a few weeks after it started getting coverage on YouTube, taking off on Steam and showing it's massive potential. It doesn't stop there either, let's take a look at the company that are supposedly developing this game and have been doing for a considerable amount of time. They have literally no record of development, everything is claims. They have no track record, no names of respected developers or programmers with an impressive track record. Nothing.

All we have are some screenshots, and we expect that this game is going to be out in 2 or 3 months?! They claim it's not even out of alpha! How on earth could it go gold within that period? I've worked at games company, and took a degree in software engineering. The idea they can complete a beta for such a large scale game in three months is ludicrous.

Where is the proof of the game? They've been developing it for a year, and it isn't actually a rip off of DayZ? Then why is there zero evidence of it before? Even the website was only registered a month after DayZ went live, and yet the game is out in three months? Ok, let's take a look at the screenshots - which are easily faked and pre-rendered. I looked into their track record, it became clear

This is the game they've taken their screenshots, they're taking this engine and ripping off DayZ using it. The screenshots were taken from this game, the enviroments - everything. They're trying to push the game out faster than rocket can.

The game is a farce, and they're hoping to cash in with a poorly made piece of garbage by using the engine from their other piece of archaic garbage. The idea they've been developing this for more than a few weeks is laughable.
cracko är inte uppkopplad
2012-08-01, 12:56   #27

Kinekin

Moderator

Kinekins avatar

Plats: Norberg

Registrerad: aug 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av cracko Visa inlägg
Läste det här. Låter faktiskt som det kan vara en scam för att få in investerarpengar.
Kan du länka till originalet? skulle gärna ta och läsa det.

Admin för SweClockers Spelservrar & Mumble
Kinekin är inte uppkopplad
2012-08-01, 13:00   #28

cracko

Medlem

Plats: stockholm

Registrerad: jul 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kinekin Visa inlägg
Kan du länka till originalet? skulle gärna ta och läsa det.
Fick det härifrån.

http://www.tacticalgamer.com/dayz/18...ombie-mmo.html
cracko är inte uppkopplad
2012-08-01, 13:02   #29

Tin Sjöberg

Medlem

Tin Sjöbergs avatar

Detta får fan ej vara sant!
2012-08-01, 13:12   #30

Tjodd

Medlem

Tjodds avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: jun 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av cracko Visa inlägg
Får väl se när, eller om folk får tillgång till betan "snart". Att det är ett spel som ändrat inriktning måste ju inte betyda att det helt plötsligt blir dåligt, men det blir ju lite lustigt när man tänker på DayZ och vilken genomslagskraft den fått på spelvärlden.
Får lite Dead Island-vibbar av detta tyvärr, men samtidigt kan det bara vara någon anonym jeppe som tar kritiskt tänkande ett steg längre.
Tjodd är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb