Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Tin Sjöberg
Om du går in på WarZs hemsida så står det klart och tydligt att det ej finns Lvlar.
Får be om ursäkt, det var något jag hört för längesedan på DayZ forumet. Men detta med safe zone och att man köper fram sig saker förstår jag mig inte på, kanske är för att jag gillar DayZ. Inte säker på allt man kan köpa, men är nästan helt säker på att det gäller vapen. Vapen är något som jag egentligen tycker att man ska leta upp på egen hand, tycker man förlorar lite av överlevnaden pga det. Måste ändå se det lite som levels trots allt då du kan köpa bättre vapen ju längre du lyckas överleva.
Sedan det här med safe zones. Alla vi som lirat DayZ borde veta att banditer är något som är populärt, majoriteten består nog av bandits. Det lär ju vara lika många bandits i War Z som DayZ, vilket leder till att bandits kommer antagligen campa dessa safezones och plocka dem när de väl är ute, om de inte lyckas hålla dem instängda. Men som sagt vet inte helt hur detta med safe zones fungerar, går helt enkelt på allt jag hunnit läsa/höra.
Kommer dessutom gå att handla för riktiga pengar, kanske det som jag snackat om, vet inte om det kommer finnas en in-game valuta. Vilket jag tycker är lite sådär.
250 spelare per server, visst vare så? Lär nog behövas större karta än Chernarus för det iallafall
Du ville veta vad jag tycker, vilket du fått förhoppningsvis.

Jag kommer iallafall inte förhandsboka, vill först se hur det blir efter lansering, dessutom så kanske DayZ blir ett standalone spel så får se. Det är fullt möjligt att jag testar War Z, men osäker för tillfället. DayZ spel är något som jag däremot skulle förhandsboka på så fort som möjligt, där vet jag exakt vad jag får då jag kört modden, med kryddningar såklart.
Registrerade mig däremot för closed-betan så fort jag fick höra om War Z bara för att få prova det.