Den stora tråden om Black Ops 2

Permalänk
Medlem

Den stora tråden om Black Ops 2

hejsan svejsan .. nu börjar det närma sig en Release som släpps den 13 november 2012
och det är exakt 29 dagar till release och för varje dag biter jag av mer naglar

vad säger ni gamers blir det ätt bra gaming år för call of duty

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Taggar som fan! Vilken plattform ska du spela på?

Permalänk
Medlem

Jag var taggad till en början men av någon anledning börjar det avta. Men det blir ju helt klart ett köp! Vi får väl se hur det kommer bli för oss på pc nu men matchmaking på dedikerade servrar. Det enda som fått mig att stanna kvar vid mw3 är att när man blir host så kan man kicka ut uppenbara fuskare, det kommer man inte kunna göra i detta spelet. Men enligt treyarch ska dom ha ett team som tar hand om detta så det kan nog bli bra!

Det jag sett av gameplay och så tycker jag ser helt okej ut. Är det någon som vet om vi kommer få servrar till Sverige?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft21:

Taggar som fan! Vilken plattform ska du spela på?

jag kör på Xbox till en början sen blir det nog ett PC köp också

Skrivet av kevve1:

Jag var taggad till en början men av någon anledning börjar det avta. Men det blir ju helt klart ett köp! Vi får väl se hur det kommer bli för oss på pc nu men matchmaking på dedikerade servrar. Det enda som fått mig att stanna kvar vid mw3 är att när man blir host så kan man kicka ut uppenbara fuskare, det kommer man inte kunna göra i detta spelet. Men enligt treyarch ska dom ha ett team som tar hand om detta så det kan nog bli bra!

Det jag sett av gameplay och så tycker jag ser helt okej ut. Är det någon som vet om vi kommer få servrar till Sverige?

jag tror det blir servrar till sverige .. det finns ju alltid en hoster .... men jag tycker campaign är för avancerat krig

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Tragikomisk att man redan innan spelet är släppt kan köpa DLC mappacks....

http://www.callofduty.com/blackops2/seasonpass

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Tragikomisk att man redan innan spelet är släppt kan köpa DLC mappacks....

http://www.callofduty.com/blackops2/seasonpass

Man får väl räkna nuketown 2025 som en dlc map och den fick man ju bara om man förbeställde väl? Dessutom fanns ju elite på konsol och det kunde man köpa till innan spelet var släppt. CASH CASH CASH

av spelare - för spelare.....eller?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

Tragikomisk att man redan innan spelet är släppt kan köpa DLC mappacks....

http://www.callofduty.com/blackops2/seasonpass

jag tror dom förbereder sig för att bli det största COD någonsin

Skrivet av kevve1:

Man får väl räkna nuketown 2025 som en dlc map och den fick man ju bara om man förbeställde väl? Dessutom fanns ju elite på konsol och det kunde man köpa till innan spelet var släppt. CASH CASH CASH

av spelare - för spelare.....eller?

Jag tror att dom som inte får nuketown banan , alltså in förbeställt kom tjata på treyarch att släppa den som ett vanlig DLC pack sen ....

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Man får väl räkna nuketown 2025 som en dlc map och den fick man ju bara om man förbeställde väl? Dessutom fanns ju elite på konsol och det kunde man köpa till innan spelet var släppt. CASH CASH CASH

av spelare - för spelare.....eller?

Skrivet av snozan:

Tragikomisk att man redan innan spelet är släppt kan köpa DLC mappacks....

http://www.callofduty.com/blackops2/seasonpass

Skrivet av arision:

jag kör på Xbox till en början sen blir det nog ett PC köp också

jag tror det blir servrar till sverige .. det finns ju alltid en hoster .... men jag tycker campaign är för avancerat krig

Skrivet av kevve1:

Jag var taggad till en början men av någon anledning börjar det avta. Men det blir ju helt klart ett köp! Vi får väl se hur det kommer bli för oss på pc nu men matchmaking på dedikerade servrar. Det enda som fått mig att stanna kvar vid mw3 är att när man blir host så kan man kicka ut uppenbara fuskare, det kommer man inte kunna göra i detta spelet. Men enligt treyarch ska dom ha ett team som tar hand om detta så det kan nog bli bra!

Det jag sett av gameplay och så tycker jag ser helt okej ut. Är det någon som vet om vi kommer få servrar till Sverige?

Skrivet av Sh1ft21:

Taggar som fan! Vilken plattform ska du spela på?

vad säger ni om Zombies blir det bättre vapen,banor,och mer verkligt i det nya

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Jag är taggad som den!!!

Ska göra Gameplay Videos av spelet

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk
Medlem

De mesta intressanta är att man ska slå död på myten om att de är ännu en konsolport. På pc kommer de krävas Vista/Win7 dvs DirectX11 medan konsol fortfarande tuffar på med DirectX9.

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Entusiast
Skrivet av snozan:

De mesta intressanta är att man ska slå död på myten om att de är ännu en konsolport. På pc kommer de krävas Vista/Win7 dvs DirectX11 medan konsol fortfarande tuffar på med DirectX9.

Spelar ingen roll, det är isf medvetet borttaget stöd för Windows XP iom att motorn man använder är baserad på en från 90-talet.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

De mesta intressanta är att man ska slå död på myten om att de är ännu en konsolport. På pc kommer de krävas Vista/Win7 dvs DirectX11 medan konsol fortfarande tuffar på med DirectX9.

Lol, nej det tar inte död på "myten".

Permalänk
Medlem

jag är lite pepp, men om man jämför CoD´s DLCs med BF3s känns det som att mappacks är väldigt snålt, men med lite vapen skulle man ju kunna få lite mera värde.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Spelar ingen roll, det är isf medvetet borttaget stöd för Windows XP iom att motorn man använder är baserad på en från 90-talet.

Har lite svårt att se hur de skulle kunna va dåligt :? De är ju inte så att tex Volvo börjar om från scratch när de lanserar en ny bilmodell...

Poängen är ju den att de kommer löna sej att spela på PC kontra konsol. (grafikmässigt)

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sebastian R:

Jag är taggad som den!!!

Ska göra Gameplay Videos av spelet

kul att höra .. funderar med på att göra gameplays ...

Skrivet av snozan:

De mesta intressanta är att man ska slå död på myten om att de är ännu en konsolport. På pc kommer de krävas Vista/Win7 dvs DirectX11 medan konsol fortfarande tuffar på med DirectX9.

har ej hört detta ryktet

Skrivet av MrAdde:

Spelar ingen roll, det är isf medvetet borttaget stöd för Windows XP iom att motorn man använder är baserad på en från 90-talet.

Skrivet av MrNubcake:

Lol, nej det tar inte död på "myten".

Skrivet av Rocklets:

jag är lite pepp, men om man jämför CoD´s DLCs med BF3s känns det som att mappacks är väldigt snålt, men med lite vapen skulle man ju kunna få lite mera värde.

bf3's dlc is way that better

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av arision:

har ej hört detta ryktet

De är inget rykte de är ett faktum:

http://community.callofduty.com/community/call_of_duty/englis...

Visa signatur

|| Intel Core i5 2500K || Corsair Cooling Hydro H60 || Asus Maximus IV Gene-Z || Asus GeForce GTX 570 DirectCU II || Corsair 8GB 1600Mhz VENGEANCE || Corsair HX 650W || Fractal Design Define Mini || 500GB WD Caviar Black || OCZ SSD Agility 3 60GB || Windows 7 Premium 64-bit [thread="1004219"][/thread]

ASUSMaximus IV GENE-Z Owners Club

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:

sry .. men då blir det av att installera nya uppdateringar då ju ?

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av snozan:
Skrivet av Rocklets:

jag är lite pepp, men om man jämför CoD´s DLCs med BF3s känns det som att mappacks är väldigt snålt, men med lite vapen skulle man ju kunna få lite mera värde.

Skrivet av MrNubcake:

Lol, nej det tar inte död på "myten".

Skrivet av MrAdde:

Spelar ingen roll, det är isf medvetet borttaget stöd för Windows XP iom att motorn man använder är baserad på en från 90-talet.

Skrivet av Sebastian R:

Jag är taggad som den!!!

Ska göra Gameplay Videos av spelet

Skrivet av kevve1:

Man får väl räkna nuketown 2025 som en dlc map och den fick man ju bara om man förbeställde väl? Dessutom fanns ju elite på konsol och det kunde man köpa till innan spelet var släppt. CASH CASH CASH

av spelare - för spelare.....eller?

Skrivet av Sh1ft21:

Taggar som fan! Vilken plattform ska du spela på?

har lite funderingar på en SweClockers Clan .. kom gärna med ideér om namn och diverse till PC

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem

Är de sant att de kommer släppas 19:00 13e ? LOL???

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Är de sant att de kommer släppas 19:00 13e ? LOL???

Det kommer släppas vid midnatt, alltså 00.01 som är en tisdag. Varför var det så lol:igt om dom skulle släppa det 19.00?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det kommer släppas vid midnatt, alltså 00.01 som är en tisdag. Varför var det så lol:igt om dom skulle släppa det 19.00?

Det "lol:igt" vart nu du nu uppfann de ordet följer. Enligt steam så släpps de TISDAG Den 13e Klockan 19:00 och inte TISDAG 00:01.

Varför skulle de inte vara "loligt" när dom alltid ha släppt sina spel 00.01 och helt plötsligt släpper de klockan 19 efter mer än halva dan har gått SOM DE STÅR enligt steam Atm ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

släppte dom inte black ops först på steam sen i affärena

Visa signatur

Born to raise hell

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

Det enda som fått mig att stanna kvar vid mw3 är att när man blir host så kan man kicka ut uppenbara fuskare, det kommer man inte kunna göra i detta spelet. Men enligt treyarch ska dom ha ett team som tar hand om detta så det kan nog bli bra!

Precis vad de sagt vid varje CoD lansering. Och förövrigt vad alla andra FPS spel som släpps också säger.
"Vi har nya antifusk-tekniker nu, vi har ett dedikerat team som ska sköta det, vi ska jaga fuskare intensivt" etc etc bla bla bla.
Slutar alltid på samma sätt, spelet blir förstört av fuskare.
Enligt mig är förmodligen punkbuster det bästa antifusk programmet. Men nä, det ska använda sig av VAC eller annat liknande skrot varje gång..

Jag har inte läst på något om nya spelet (BO2) men jag har blivet så besviken så många gånger på Cod franchisen de senaste släppen att jag har svårt att förlåta dem och köpa ett nytt.
Till exempel black ops som aldrig riktigt fungerande på min dator. I säkert 3 månader var det totalt ospelbart. Efter månader av väntande gick det tillslut att spela utan att bryta ihop i tårar av allt lagg etc.
Det roliga är att varje gång det släpps ett nytt spel så tror man att det ska ha fixat alla gamla fel som föregående spel hade. Oftast har det fixat några grejer som det föregående spelet hade eftersom det är de det skriks mest om. Men sen upptäcker man att det oftast finns en massa gamla saker från äldre cod spel som fortfarande finns kvar. Och som man blir helt förundrad över att de inte har fixat. Jag fattar inte att det ska vara så jäkla svårt att se till att allting fungerar och att alla funktioner, inställningar etc som man vill ha finns och stöds.

Visa signatur

Dator: NZXT H2 | MSI Z77a-gd65 | i7-3770k | Corsair h40 med Noctua NF-F12 PWM | Sapphire 7970 Ghz Vapor-X 3GB | Corsair Vengeance 32GB | XFX 550W bronze | Samsung 840 & 850 EVO 250GB SSD | WD Red 3TB |
Kringutrustning: Skärm Qnix 27" 2560x1440p @96hz | Tangentbord Qpad MK-85 | Mus Qpad 5k pro | Matta Qpad CT 4mm | Headset Qpad Qh-90

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Det "lol:igt" vart nu du nu uppfann de ordet följer. Enligt steam så släpps de TISDAG Den 13e Klockan 19:00 och inte TISDAG 00:01.

Varför skulle de inte vara "loligt" när dom alltid ha släppt sina spel 00.01 och helt plötsligt släpper de klockan 19 efter mer än halva dan har gått SOM DE STÅR enligt steam Atm ?

såhär har pc dev skrivit på sin twitter "Unlock is planned for around midnight local time wherever you are. This could vary in some regions."
https://twitter.com/pcdev/status/263682781387816960

Jag förstår inte riktigt ditt inlägg. Förlåt, men du får gärna skriva om det. Jag är förmodligen bara trött.

Edit: såg att jag också hade skrivit lite fel. Det var runt midnatt.. Men jag är fortfarande väldigt fundersam varför ditt LOL kom in i inlägget med 3 stycken frågetecken efteråt. Är det något helt uppenbart jag missat?

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kevve1:

såhär har pc dev skrivit på sin twitter "Unlock is planned for around midnight local time wherever you are. This could vary in some regions."
https://twitter.com/pcdev/status/263682781387816960

Jag förstår inte riktigt ditt inlägg. Förlåt, men du får gärna skriva om det. Jag är förmodligen bara trött.

Edit: såg att jag också hade skrivit lite fel. Det var runt midnatt.. Men jag är fortfarande väldigt fundersam varför ditt LOL kom in i inlägget med 3 stycken frågetecken efteråt. Är det något helt uppenbart jag missat?

Jag fattar inte vad du är ute efter? Vad är de du vill ha sagt? Snacka om att börjar luta åthelvete offtopic ?

Har du inge bättre för dig än att smutsa ner trådar på swec? Sure fortsätt det dyker in en moderator när som helst

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Jag fattar inte vad du är ute efter? Vad är de du vill ha sagt? Snacka om att börjar luta åthelvete offtopic ?

Har du inge bättre för dig än att smutsa ner trådar på swec? Sure fortsätt det dyker in en moderator när som helst

Du frågade om det stämde att dom skulle släppa spelet 19.00 den 13e. Du avslutade med ett LOL så jag undrade om det hade någon historia bakom sig. Jag svarade att det skulle släppas runt midnatt. Sen skrev du ett inlägg som jag inte förstod vad du menade, och jag undrade om du kunde förtydliga.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem
Skrivet av 93Clocker:

Det "lol:igt" vart nu du nu uppfann de ordet följer. Enligt steam så släpps de TISDAG Den 13e Klockan 19:00 och inte TISDAG 00:01.

Varför skulle de inte vara "loligt" när dom alltid ha släppt sina spel 00.01 och helt plötsligt släpper de klockan 19 efter mer än halva dan har gått SOM DE STÅR enligt steam Atm ?

Steam släpper i regel alltid spel kl 19.

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eptk:

Steam släpper i regel alltid spel kl 19.

Kan jag inte påstå då alla spel jag har köpt på steam har varit 00:01 till 03:00.

Dom uppdaterar sina sales osv vid 19:00 ja men inga spelsläpp 19:00.

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Tröttnat på FPS, blir nog att hoppa BO2 och istället kolla lite på DLCn till BF3 då jag får den "gratis" även om jag så inte vill, tackvare premium.

Visa signatur

Youtube | Steam | PSN
Fractal Design R3 | Asus P8P67 Pro Rev 3 | Asus GTX580 DirectCUII
Intel i7 2600K 4.0GHz | Antec KÜHLER H2O 620 | 8GB RAM | 2TB HDD | 120GB SSD
iPhone 6 | PlayStation 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lankus:

Tröttnat på FPS, blir nog att hoppa BO2 och istället kolla lite på DLCn till BF3 då jag får den "gratis" även om jag så inte vill, tackvare premium.

Då undrar jag lite saker

1. Fick du ditt premium gratis ?

2. Du har tröttnat på fps . Vad kallar du bf3 ? Rts ?

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5