Painkiller: Hell & Damnation

Permalänk

Painkiller: Hell & Damnation

"Remaken" av den övertunga pangpang-klassikern Painkiller är redan släppt! Finns att köpa för en mindre summa på Steam, samt en lite dyrare Deluxe-variant med lite extra gott.

Det kom lite som en överraskning för min del då jag trodde att det inte var aktuellt förrän nästa år Ska bli sjukt härligt att få återuppleva en gammal favorit i ny förpackning! Multiplayer-delen verkar också ha byggts ut en hel del med bland annat survival-mode

GAMEFACE!

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Givet köp. Fast väntar till steams christmas sale då jag är för snål. Co-op på det här kommer ju bli skitkul

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk

Lirat några timmar nu. Lite kluven över vad jag tycker faktiskt. UE3-motorn känns som vanligt allmänt klumpig och trög, och spelet var inte så snyggt som jag förväntade mig om man ser på texturer, modeller och omgivningen rent allmänt. Det känns som att man fastnar i omgivningen hela tiden och blir lätt instängd. Många små spelmekaniska grejer som man är van vid från orginalet har inte fått hänga med heller, eller är iaf inte riktigt tweakat än. Har stött på några enstaka buggar, mest med ljudet, men inget direkt allvarligt. Av någon anledning så har dom slängt in några jump-pads också på banorna, antagligen för att göra spelet mindre oförlåtligt för stackars konsol-spelare.

Fast det finns ju mycket positivt också, som tex en mängd grafiska förbättringar, många helt omgjorda karaktärer/fiender, mer liv i bakgrunden på banorna, omgjorda cinematiska mellansekvenser, några helt nya fiender, smartare AI (Särskillt bossarna), nya mocap-animationer, bättre stöd för fler knappar och kontroller, ett system för att hålla reda på sina game-stats och jämföra med andra online, och så klart hela multiplayer-delen som har utökats rejält. Så det är nog värt pengen ändå tycker jag Synd bara att inte alla banor ingår.

Och btw, spelets FOV är tragiskt låg (75), men går att ändra på i en config-fil ni hittar här;

My documents/My games/Painkiller Hell and Damnation/PKHDGame/Config/PKHDGame.ini

Leta upp raden "OnFootDefaultFOV" och ändra värdet till vad ni vill. Personligen föredrar jag 110 i denna typen av spel

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Skrivet av Mr. Bravo:

...Synd bara att inte alla banor ingår.

Vad menar du? Alla multiplayer banor? Eller har de hoppat över banor storyn också?

Kul att du nämner FOV också, det var det första jag tänkte på när jag kollade på videos

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk
Skrivet av overheizer:

Vad menar du? Alla multiplayer banor? Eller har de hoppat över banor storyn också?

Kul att du nämner FOV också, det var det första jag tänkte på när jag kollade på videos

Syftade på banorna i storyn. Det är inte alla banor och bossar, utan ett urval från både orginal-spelet och expansionen. Så vissa kommer nog bli lite besvikna som inte får se alla sina gamla favoriter. Dom har även byggt vidare på storyn, som är annorlunda, men lämnar en ganska stor skum hint på att det lär komma en riktig uppföljare någon gång Alla vapen verkar dock vara med, även från expansionen, plus ett nytt som iaf jag inte känner igen (Soulcatcher).

Jo, jag blev typ chockad över fov'en direkt när jag startade spelet. Helt otroligt att dom kunde godkänna det för slutprodukten. Det verkar dock som att dom har ändrat det till 90 i en patch nu i alla fall, då min ändring hade skrivits över med detta sist jag startade spelet igårkväll. Some hope in humanity!

Kul iaf att dom har sparat systemet för svårighetsgrader och bonus-banor, samt tarot-kort. Körde klart spelet på nightmare igår, och lyckades plocka nästan alla kort. Får se om man hinner ta en runda till på svåraste nu i helgen Sjukt många achievements på Steam dessutom. Kändes som att det ploppade upp nya varannan minut

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Synd med banorna, men resten låter trevligt

Visa signatur

Intel i5 2500K | GTX 980 | ASRock P67 Extreme4

Permalänk

Är sugen på Coop om inte annat. Orginalets multiplayer är fortfarande guld

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk

Jag lirar nu, råkade välja Nightmare som svårighetsgrad.. hur fan healar man sig, går det inte?

Visa signatur

Intel Core i5-3570k @ 3.4GHz | Gigabyte GA-Z77M-D3H | 8GB Corsair Vengeance DDR3 1600MHz | ATI Radeon HD7700 | 1TB Seagate Barracuda | Antec 550W | Swedx 32"

Permalänk
Skrivet av denzillah:

Jag lirar nu, råkade välja Nightmare som svårighetsgrad.. hur fan healar man sig, går det inte?

Du får liv genom att ta själar från fienden du dödar. Dom lyser vanligtvis grönt, men det finns även kraftfullare varianter från större fiender som är röda. Du kan också hitta lysande stjärn-liknande grejer på banorna som ger en större mängd liv, oftast på lite mer gömda ställen.

Trycker du på tab när du startat banan så ser du även vilken typ av achievement du behöver klara för att få nya tarot-kort. Det finns ett gäng kort som tex låter dig starta med mer liv eller ger dig mer hälsa per själ, etc. Det är bra att samla på sig så många som möjligt då dom ger dig en hel del schyssta perks som blir avgörande om man ger sig på den svåraste svårighetsgraden sen, men är även jävligt kul att använda rent gameplaymässigt

Ett litet tips också är att vapnet Soulcatcher kan dra åt sig själar på avstånd med secondary fire, om du inte använder ett tarot-kort för detta redan dvs. Händigt om man behöver samla åt sig en större mängd innan dom försvinner, eller om dom hamnat på udda ställen.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Meh, förstår inte varför man skulle vilja lira det här istället för PK Black Edition som innehåller 20+ mer banor och kostar hälften så mycket. HD ser inte speciellt mycket bättre ut och man märker av att det är på en trögare motor när man hoppar runt och härjar.

Lika bra att ge upp Painkiller med tanke på hur mycket skräp de släppt under det namnet nu, man får hoppas att Flying Wild Hog forstsätter göra PC-pangare av den gamla skolan (de lyckades ganska bra med Hard Reset), People Can Fly lär ju inte göra det med tanke på att de är en Epic-studio nu.

Permalänk
Medlem

Collectors Edition för soundtrack är lockande!

Permalänk
Medlem

Vad tycker folket hittills måntro? Vilka modes har ni lirat mm?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...