Ingen skalning på lägre upplösningar (2411T)

Permalänk
Medlem

Ingen skalning på lägre upplösningar (2411T)

Tjena,

Jag håller på att bli galen på att alla lägre upplösningar blir letterboxade*. Spel som Quake3 blir helt ospelbara, och CS:GO måste spelas i skärmens native.
Min GPU är en Geforce 9800 och skärmen en BenQ 2411T, och jag har dragit DVI-kabel (med VGA skalas ju allt, men då kan man inte ha aspect). Som ni ser på bilden har jag inte de inställningar i Nvidia som rör skalning som brukar finnas under den här menyn, vilket borde innebära att de inställningarna finns i skärmens meny istället; men icke, "aspect" är konstant grått och går inte att välja, och jag har testat alla andra inställningar och kombinationer jag har hittat. Hittar ingen hjälp online, och har helt enkelt slut på idéer, annat än att gå tillbaka till VGA varje gång man ska lira ett äldre spel -.-

Är det någon som vet hur man kan bära sig för att få denna inställning som de flesta har? Borde finnas många med denna skärm som har liknande setups!

(*Att inte ha skalning får som konsekvens att lägre upplösningar än native visas i "letterbox", dvs med svarta rutor både över och under,
vilket inte är kul om man vill spela till exempel CS:GO i lägre för högre fps.)

Ytterst tacksam för hjälp,
urdatorn

Visa signatur

Du är för dålig för att kasta sten...

Permalänk
Avstängd

Jag tror inte du kan ställa in skalning på det sättet via DVI utan då får skärmen ta hand om det. Ofta finns det en inställning i skärmens menysystem eller på en egen knapp, typ Auto eller så.