CS:GO eller CoD BO2?

Permalänk
Medlem

CS:GO eller CoD BO2?

Hej!
Jag hade tänkt att köpa Black Ops 2. Men sen är det väldigt många som säger att CS:GO är ett riktigt roligt spel. Själv har jag aldrig spelat CS, men vilket spel tycker ni är roligast. BO2 eller CS:GO?

Och vilka inställningar tror ni jag kan köra med på spelen?

Detta är min dator: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=930810

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMamba:

Hej!
Jag hade tänkt att köpa Black Ops 2. Men sen är det väldigt många som säger att CS:GO är ett riktigt roligt spel. Själv har jag aldrig spelat CS, men vilket spel tycker ni är roligast. BO2 eller CS:GO?

Och vilka inställningar tror ni jag kan köra med på spelen?

Detta är min dator: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=930810

Cola eller Pepsi?
Testa båda och få en uppfattning.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Cola eller Pepsi?
Testa båda och få en uppfattning.

Förlåt för att jag fråga

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMamba:

Förlåt för att jag fråga

Tror du missuppfattade vad jag skrev. Det du frågar om kommer att hamna på personlig preferens. Vissa tycker om Cola andra tycker om Pepsi. Vissa tycker om COD spelen andra tycker om CS eller BF serien. Som alla smaker är tycket delat.

Därav testa båda. Om du verkligen går in på vad som funkar bäst är vad jag vet CS:GO bättre fungerande på hårdvara än vad Black Ops 2 är.

Visa signatur

Arch - Makepkg, not war -||- Gigabyte X570 Aorus Master -||- GSkill 64GiB DDR4 14-14-15-35-1T 3600Mhz -||- AMD 5900x-||- Gigabyte RX6900XT -||- 2x Adata XPG sx8200 Pro 1TB -||- EVGA G2 750W -||- Corsair 570x -||- O2+ODAC-||- Sennheiser HD-650 -|| Boycott EA,2K,Activision,Ubisoft,WB,EGS
Arch Linux, one hell of a distribution.

Permalänk

Enligt mig så sopar CS mattan med COD, mestadels för att COD har blivit ett spel där alla ligger i ett hörn hela matchen och skjuter de få som springer förbi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Commander:

Tror du missuppfattade vad jag skrev. Det du frågar om kommer att hamna på personlig preferens. Vissa tycker om Cola andra tycker om Pepsi. Vissa tycker om COD spelen andra tycker om CS eller BF serien. Som alla smaker är tycket delat.

Därav testa båda. Om du verkligen går in på vad som funkar bäst är vad jag vet CS:GO bättre fungerande på hårdvara än vad Black Ops 2 är.

Okej Men tror du att min dator klarar av BO2? Och på vilka inställningar?

Permalänk
Medlem

Personligen tycker jag att Counter-Strike: Global Offensive är det överlägset bästa spelet som finns på marknaden. Spelar det var och varannan dag med klanen.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

CS:GO är nog lite svårare att bemästra för en nybörjare, lite mer saker att tänka på och lära sig kanske. Men samtidigt tror jag att CS kommer vara längre för dig också. Jag har spelat CS sen jag var 13, det var 14 år sen Spelat COD lite då och då, varit kul, men inte fastnat för det. Samma med Battlefield serien...

Så jag rekommenderar absolut CS:GO över de andra. Du kommer ha mer nöje av det i längden. Men roligast blir det alltid när man spelar tillsammans med kompisar, precis som alltid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wifi:

Personligen tycker jag att Counter-Strike: Global Offensive är det överlägset bästa spelet som finns på marknaden. Spelar det var och varannan dag med klanen.

Skrivet av Skonky:

CS:GO är nog lite svårare att bemästra för en nybörjare, lite mer saker att tänka på och lära sig kanske. Men samtidigt tror jag att CS kommer vara längre för dig också. Jag har spelat CS sen jag var 13, det var 14 år sen Spelat COD lite då och då, varit kul, men inte fastnat för det. Samma med Battlefield serien...

Så jag rekommenderar absolut CS:GO över de andra. Du kommer ha mer nöje av det i längden. Men roligast blir det alltid när man spelar tillsammans med kompisar, precis som alltid.

När man tittar på gameplays så verkar det inte så det överdrivet roligt. Tycker jag iaf...men jag vet ju inte

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMamba:

Okej Men tror du att min dator klarar av BO2? Och på vilka inställningar?

Jag vet inte på vilka inställningar du kan spela men BO2 är väldigt lättdrivet på lägsta inställningarna.

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk
Medlem
Skrivet av DrMamba:

När man tittar på gameplays så verkar det inte så det överdrivet roligt. Tycker jag iaf...men jag vet ju inte

Counter-Strike är mer repetitivt och man levlar inte upp i hopp om att låsa upp nya vapen eller dylikt. Varje runda är samma i Global Offensive, där man kan variera taktik eller vapen. Dock finner jag det mycket roligare, då man konkret blir bättre på spelet, och alla på servern har samma förutsättningar. Vissa siktar bara bättre än andra.

Men jag är i samma sits som Skonky. Spelat Counter-Strike minst lika länge som honom, alltså från en ålder av 13 år, och har under hela tiden känt hur jag stegvis blivit bättre. Även haft mina perioder med Call Of Duty samt Battlefield, och det är skoj på sitt sätt, med Call Of Duty som den roligaste av de två. Dock är hållbarheten för sådana spel usla enligt mig.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Cs - lagspel, cod - pwna noobs

Visa signatur

Karl Pilkington, discussing dopplegangers - "How would I know which one I was?"

Permalänk
Medlem

CoD är roligt nån kvart sen märker man hur dåliga alla är och hur otroligt lätt spelet är. Obalanserat som fan med en massa perks som ger alla olika förutsättningar.

CS:GO har en djup inlärningskurva, lära sig kontrollera rekyl, mer tänk osv. Klart roligare att spela 5v5 med kompisarna. Visst det är mer enformigt men roligare i längden. Billigare dessutom.. ^^

Visa signatur

Ducati Streetfighter 848, -2013
Yamaha FZR 1000, -1987

Permalänk
Medlem

Lira CS, bra mycket roligare i längden, spelet är baserat på 5v5 lagspel, som vilken lag-sport som helst. I början kan det vara kul att springa runt på public servers och bara skjuta o lära sig spelet, men sen är det lagdelen och matcherna i 5 mot 5 som är det som gör att man spelat spelet sen år 2000 :). Blir aldrig tråkigt, världens bästa spel, GO har blivit bättre med tiden också. Matchmaking är ett stort plus för att snabbt lira halvseriösa matcher, annars finns det ligor och cuper också. Det är tävlingsmomentet som gör spelet kul, om du lirar FPS utan något intresse i det, kan nog COD eller BF vara helt ok, helt klart noob vänligare att bara springa runt eller campa i en halvtimme här o där

Permalänk
Medlem

Låt oss inte glömma att CS:GO kostar typ 1/3 av priset, och iomed modding, har mycket mer content än CoD.

Visa signatur

Node 304 | CPU: i5 4670k | RAM: Corsair vengeance CL10 8gb(8x1) | GPU: ASUS GTX760 | MB: ASUS Z87I-PRO(mITX) | Skärm: 24"BenQ RL2455HM

Permalänk
Medlem

Vill du ha ett spel med skill ceiling där du får ta att du kommer bli dödad väldigt mycket i början så kör på cs:go. Vill du kunna komma in och inom den första minuten kunna döda en fiende som spelat 1000 timmar mer än dig så kör på bo2.
Det är väldigt olika spel. Kolla lite klipp på youtube så borde du kunna få en uppfattning om vilket du ska köra på.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

CSGO.

Permalänk
Inaktiv

CSGO alla dagar om året

Permalänk
Medlem

Köp båda så får du omväxling. CSGO är ju rätt billigt även utan rabatt och BO2 är också billigt om man köper det någon annanstans än på Steam.

https://www.spelbutiken.se/catalog/product/73389-call-of-duty-black-ops-ii-2

Visa signatur

Intel i7-3770K@4,5GHz 1,275V - ASRock P67 Pro3 REV B3 - Corsair Vengeance Pro DDR3 2133MHz 2x8GB - MSI GTX 1080 Gaming X - Samsung 840 EVO 120GB - WD Caviar Black 6TB - Seagate SV35 2TB - Noctua NH-C12P SE14 - LG DVD+-RW - Seasonic Focus+ Gold 750FX - Antec One Hundred - Dell 25" UltraSharp U2515H 1440p

Permalänk

Allt beror på vad för slags upplevelse du vill ha.

BO2 = skönt publir där man kan fragga loss rejält
CS:GO = bättre om man vill spela lite mer seriöst

Båda är roliga spel men jag skulle nog välja CS:GO.
Call of Duty har tappat sin charm i och med att dom släpper nytt spel i princip varje år och det händer inte jättemycket utvecklingsmässigt. Lite nya vapen och maps men det mesta är sig likt de gamla spelen.

Permalänk

Counter-Strike 1.6 or gtfo.

Permalänk
Medlem

CSGO skulle jag kört på, har dock inte testat Black Ops, men kört MW2, nu kan man säkert inte jämföra dem då black ops 2 är nyare. Men själva spelsättet va ingenting som passade mig speciellt mycket!

Visa signatur

CPU: Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB - GPU: ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix Gaming - Motherboard: MSI Z370-A PRO - RAM: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance

Permalänk
Medlem

Jag har nu tittat på väldigt många gameplays av CS:GO och jag tycker faktiskt inte att det ser så roligt ut. Så jag tror faktiskt att det blir CoD ändå...men nu undrar jag vilka inställningar ni tror att jag kan köra på?

Dator: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=930810

Permalänk
Medlem

BO2 är ett av de roligaste FPS jag någonsin spelat men det är ganska gammalt nu och har lite spelare kvar, skulle köpt CSGO atm.

Permalänk
Skrivet av GreenSoap:

Counter-Strike 1.6 or gtfo.

Ruskigt trist att det börjar tyna bort...

Permalänk

Jag skulle välja CS:GO här

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R5 | CPU: i7 4790k | Moderkort: MSI Z97S SLI Krait Edition | Grafikkort: MSI GeForce GTX 970 | Ram: Corsair 16GB@1600mhz | OS: Windows 10 | Hårddiskar: Samsung SSD 256GB & 2TB WD Black

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

BO2 är ett av de roligaste FPS jag någonsin spelat men det är ganska gammalt nu och har lite spelare kvar, skulle köpt CSGO atm.

Det är 9,581 som spelar just nu och dagens peak har varit på 10,507 så visst finns det spelare kvar.

Visa signatur

sweclockers prestandaindex

Efter 10 kommer 11.
Efter 99 kommer 100.

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar Men återigen undrar jag vilka settings jag kan köra på?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=930810

Permalänk
Skrivet av DrMamba:

Tack för alla svar Men återigen undrar jag vilka settings jag kan köra på?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=930810

Googlarå! https://www.youtube.com/watch?v=bTn8V0dT69A

Ska spelas på Low så du får ut FPS så det räcker och blir över, lycka till hsgud1

Permalänk
Medlem
Skrivet av RalleRalle:

Googlarå! https://www.youtube.com/watch?v=bTn8V0dT69A

Ska spelas på Low så du får ut FPS så det räcker och blir över, lycka till hsgud1

Jaha jag menade på Black Ops 2