Team Fortress 2-tråden!

Permalänk
Medlem

Team Fortress 2-tråden!

Såg att det inte fanns någon aktuell tråd om detta spel här på swec så då gör väl jag en

jag hittade en in-game video som också innehåller en interview med valve
: http://www.gametrailers.com/umwatcher.php?id=64929

lätt den bästa video än så länge. jag gillade att det ska ta bort spammen. jag gillar också pixar grafiken starkt. åsikter om filmen och TF2??

Team Fortress 2 har relealse 9 Oktober.

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Tycker det är skönt att de vågar sig på att testa något annorlunda i grafikväg. Istället för att alla ska gå mot så realistisk som möjligt och glömma själva spelglädjen.

Trailern verkar riktigt grym! Hoppas verkligen det här blir riktigt kul och populärt att spela

Permalänk
Medlem

Tror det blir ett helt ok multiplayer lir,Valve kan det där..men däremot tror jag det inte blir mer än soft publiclir..men skönt o slölira

Permalänk

Håller med ovanstående. Har inga höga förväntningar på teamkänslan i det på samma sätt som jag hade på t.ex. BF2.

Med det sagt skall dock tillläggas att jag tror att det kommer bli jäkligt kul och av alla previews att döma så är det många småsaker som gör det roligare och bättre än ettan.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ripcurl08
Håller med ovanstående. Har inga höga förväntningar på teamkänslan i det på samma sätt som jag hade på t.ex. BF2.

Med det sagt skall dock tillläggas att jag tror att det kommer bli jäkligt kul och av alla previews att döma så är det många småsaker som gör det roligare och bättre än ettan.

Blir det gratis till HL2 Ägare. Eller så löjligt att man måste pynta via steam?

Visa signatur

Macifierad militant mactivist....
"Why join the navy if you can be a pirate?" - Steve Jobs

Permalänk
Medlem

man måste köpa det, om det är lika roligt som TFC så är de värt vartenda öre.

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AkUs
Blir det gratis till HL2 Ägare. Eller så löjligt att man måste pynta via steam?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av wilcore
man måste köpa det, om det är lika roligt som TFC så är de värt vartenda öre.

Det är en del av HalfLife 2 Episode 2 paketet. Innehållet är Episode 2, TF2 och Portal. Med tanke på att det inte bara är nån "liten modd" till hl2 som tf var till hl så är det inte så konstigt att man får betala.

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk
Medlem

jag ska iaf köpa det genom steam. vill inte köpa "the orange box" när jag redan har hl2.

Half-Life 2 - Orange Box includes:
• Halfl Life 2
• Episode One
• Episode Two
• Portal
• Team Fortress 2

BTW vilken class ska ni testa först? här är mina:

1 Solider FTW!
2 HWguy
3 Scout

älska rocketjump

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk

1 Soldier
2 Engineer
3 Spy

*edit*
http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21059
Om ni inte redan sett

Visa signatur

Det är tufft att ha anmärkningar

Permalänk

Jag fick med "black box" med mitt HD2900XT så jag får det väl gratis med det eller?

Visa signatur

Vår ande då den djupnar är livets breda älv.
Den väg du går allena för bort ifrån dig själv.

Permalänk
Medlem

Har jag missat något eller kommer de äntligen lansera ett Team Fortress 2? Det som Valve skulle lansera 1999? Nästan värt att köpa en HL2 licens då.

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

Jo men det är ju ett helt annat spel mot det koncept de gick på då för längesen

Ser förövrigt oerhört mycket fram emot detta. Tror på grymma klanmatcher! Aldrig haft så kul med teamplay som i TFC. Klan koSm ftw

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

true, klanmatcherna kommer att bli såå grymma:P

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen detta kommer bli ett spel som folk kommer vilja köra klan matcher i. Det här är ju som gjort för klanspel, till och med ännu mer än CS.

Sniper ftw dock

Permalänk
Medlem

1. Pyro
(Buuurn !! Ska bli kul att se om de gjort denna karaktär effektivare med sin eldkastare...)
2. Spy
(som tydligen ska kunna göra sig osynlig. Häftigt att smyga runt osynlig i fiendebasen)
3. Engy (att bygga överraskande sentryguns har jag fortfarande inte tröttnat på i TFC..)

Känner på mig att jag kommer att ägna mer timmar åt detta spel än något annat, precis som jag gjorde med TFC..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

Det ser ju helt underbart ut, den 'tecknade' grafiken passar perfekt till tfc. Och jag antar att det ska bli skönt att slippa grenade spam. och man slipper köpa en ny dator
Blir nog en hård konkurrent med ET:QW om tilteln årets spel hos mig

Jävla sommar kan den inte ta slut snart så det blir oktober

Visa signatur

Asus Z97M-plus | i7 4790k @4.8Ghz | Aorus 1080Ti | FD Integra M 750W | Vengence 2x8 GB Ram | FD Define Mini C | Evo 850 500GB | Intel 750 1.2TB | AOC AG271QG

Permalänk
Korsordsguru

Hoppas också på att pyro-killen har balanserats upp. Den var ju halvt omöjlig att döda fiender med. Desto bättre på att störa snipers dock, men det är ändå inget som väger upp för hur lite skada den gjorde.

Annars hör väl demoman, engineer och soldier till de klasserna jag tycker mest om.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

dessa banor vet vi kommer till Team Fortress 2:

2Fort
Dustbowl
Gravel Pit
Hydro
Wel

gött:D älskar banorna 2fort och Dustbowl

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Hoppas cz2 kommer också. Gammal hederlig klassiker

Visa signatur

MSI K9N SLI Diamond | MSI Diamond HDMI 7600GT | AMD X2 4200+ | 1GB Kingston HyperX| 32" LG 5000:1 screen | Asus EeePC 701

Permalänk
Medlem

2fort och Well är allt jag behöver

Visa signatur

i7 2600K - MSI P67A GD65 - EVGA 970 GTX - Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 8GB CL9 - Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Härligt med lite humor innan läggdags!

Ladda Steam och kolla in Team Fortress 2: Meet the Soldier.

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

vart hittar man meet the solider videon? måste ha

hittar den inte på steam

hittade den nu

Visa signatur

Those aren't nades..they are his testicles. / Roligt Citat från Team Fortress.
PSN: wilcore

Permalänk
Medlem

Ett par filmer för er som missat. Ser jävligt kul ut

Film1
Film2
Film3
Film4
Film5(scrolla ner)
Film6
Film7
Film8
Film9
Film10

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Avstängd

Haha, bara för att folk i bakgrunden skrattar (på filmerna) så behöver inte spelet vara kul, bara så att ni vet

Hursomhaver ska jag nog köpa detta, kan vara kul med lite snabb fps ibland.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Ett par filmer för er som missat. Ser jävligt kul ut

Film1
Film2
Film3
Film4
Film5(scrolla ner)
Film6
Film7
Film8
Film9
Film10

Haha det verkar verkligen bli precis så jävla kul som man hade tänkt sig!!

Bästa också att man hör lite goa HL1-ljud som de sparat, t.ex. när han plockar upp healtpacks

Permalänk
Medlem

Kan nog faktiskt bli grymt skoj!

Ser helt klart kalas ut ifrån de där filmsnuttarna

Permalänk
Medlem

Detta spelet kommer inte bli världens största lagspel eller esport-spel precis, men det har en jävligt rolig och unik stil som kommer göra det roligare att spela än de mer 'seriösa' projekten. Själv sittar man ju, som många andra, med en HD-2000 kort och kan därför ladda ned skiten första minuten det lanseras - och jag kommer inte kunna sova den natten inte.

Utan tvekan det coolaste spelet jag har synen på i år, då inkluderar jag t.ex. Crysis eftersom det är ett gammalt ihopkok som inte är värt tiden.

Sneo:
Anledningen till att HL1 ljud finns med är för att videorna du tänker på är från förra årets E3 eller nu i våras - hela spelet kommer inte ha sådanna lågkvalitativa ljud.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Tror dom antagligen kommer göra så man kan preordra orange boxen över steam samt att man då också får tillgång att kanske just börja lira just TF 2 tidigare

Permalänk
Medlem
Citat:

Pre-Purchase The Orange Box, Play Team Fortress 2 Next Week
September 6, 2007, 8:24 am - Eric Twelker

The Orange Box—featuring Half-Life 2: Episode Two, Team Fortress 2, and Portal, as well as the complete Half-Life 2 experience to date—is now available for pre-purchase via Steam. Pre-purchase The Orange Box before the October 10 release to save 10% off the regular price and get exclusive access to the Team Fortress 2 beta on September 17.

http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=21546

http://www.steampowered.com/v/index.php?area=news&cc=SE

Visa signatur

System 1 || Asus Rampage Extreme II | i7 920 @3,8GHz | 6GB DHX+ | 300GB Velociraptor | EVGA GTX275 1,7GB |
System 2 || Asus A8N-SLI Premium | Amd Opteron 170 | Sapphire X1800xt 512 ViVO | 2GB OCZ PC4000 Platinum EB |