Sidan 1 av 3 1 23

Verktyg Visningsval
2012-01-20, 23:04   #1

wall-ey

Medlem

Plats: Trollhättan

Registrerad: apr 2010

Beats by Dr Dre

Undrar om det är värt att skaffa ett par Beats By Dr Dre Studio HD eller om in-ear är bättre och mer värt pengarna? (Sorry om jag postat i fel)
wall-ey är inte uppkopplad
2012-01-20, 23:06   #2

Sheik Yerbouti

Medlem

Sheik Yerboutis avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av wall-ey Visa inlägg
Undrar om det är värt att skaffa ett par Beats By Dr Dre Studio HD eller om in-ear är bättre och mer värt pengarna? (Sorry om jag postat i fel)
Det är ALDRIG värt att köpa dr. dre lurar!!!

1. Man betalar för märket
2. Överdimensionerad bas

Kolla istället på AKG eller liknande.
2012-01-20, 23:21   #3

wall-ey

Medlem

Okej, har hört väldigt blandade åsikter.. Några andra som rekommenderas?
2012-01-20, 23:22   #4

JaZid

Medlem

JaZids avatar

Plats: Karlskrona

Registrerad: dec 2007

Beats fungerar som discolur, men om du är seriös med ditt musiklyssnande så är det absolut ingenting jag kan rekommendera.

Som tidigare nämnt så står deras dåliga bas i centrum, den är otroligt boostad i kombination med ett dåligt mellanregister och en obefintlig diskant vilket gör den till en väldigt "oäkta" och tråkig musikupplevelse.

http://www5.pcmag.com/media/images/2...ualization.jpg

Som du kan se på bilden så har luren en karaktär att ge så mycket bas som möjligt, men inte äkta eller fin bas.

Kan inte rekommendera Beats till någon annan än folk som lyssnar på LMFAO och lliknande skräp som redan är så pass förstört i källfil och musiksmak att det är bortom all räddning.
Beyerdynamic DT-770 PRO 80Ω | Beyerdynamic DT-990 PRO 250Ω | Pro-Ject USB Box | Pro-Ject Head Box II | Pro-Ject RPM1.3 Genie | Pro-Ject Phono Box S | Asus Xonar Essence STX | HRT HeadStreamer | Asus Zenbook Prime UX31A | Dali Concept I | Dali Lektor II
[Curreal] - [Simplicity] - [Purple Haze] - [Red Wine] - [Malay] - [Nano] - [Mono] - [Athene]
JaZid är inte uppkopplad
2012-01-20, 23:22   #5

WijK

Medlem

Plats: Malmö

Provlyssna o avgör själv?
2012-01-20, 23:25   #6

wall-ey

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av JaZid Visa inlägg
Beats fungerar som discolur, men om du är seriös med ditt musiklyssnande så är det absolut ingenting jag kan rekommendera.

Som tidigare nämnt så står deras dåliga bas i centrum, den är otroligt boostad i kombination med ett dåligt mellanregister och en obefintlig diskant vilket gör den till en väldigt "oäkta" och tråkig musikupplevelse.

http://www5.pcmag.com/media/images/2...ualization.jpg

Som du kan se på bilden så har luren en karaktär att ge så mycket bas som möjligt, men inte äkta eller fin bas.

Kan inte rekommendera Beats till någon annan än folk som lyssnar på LMFAO och lliknande skräp som redan är så pass förstört i källfil och musiksmak att det är bortom all räddning.
Har inte lyssnat hur de låter eller någonting, men detta gav mig en riktigt funderare. Är nog mest ute efter ett riktigt bra par hörlurar att lyssna musik på genom mobilen/datorn, och vill helst inte köpa något halvdant. Ingen som vet något om Sms by 50?
2012-01-20, 23:32   #7

GylleneKvisten

Medlem

Registrerad: jul 2011

Vad har du för budget?

Audio Technica ATH-M50 är ett väldigt bra val istället.
GylleneKvisten är inte uppkopplad
2012-01-20, 23:32   #8

schitzo

Avstängd

Registrerad: nov 2011

Köp ett par sennheiser, audio technica eller akg.
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB
schitzo är inte uppkopplad
2012-01-20, 23:33   #9

wall-ey

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av GylleneKvisten Visa inlägg
Vad har du för budget?

Audio Technica ATH-M50 är ett väldigt bra val istället.
~ 3000 ca
2012-01-20, 23:36   #10

TimMy2003

Medlem

Plats: Göteborg

Registrerad: jan 2011

http://www.dealextreme.com/p/designe...cm-cable-67258
i5 750 @ 4ghz | Msi P-55 | 8gb Corsair Vengence 1600mhz ddr3| Fractal Design Define R2 | | Corsair TX650 80+ Bronze | Soundblaster X-fi Extreme Gaming | Asus Gtx 560ti directcu 2 top | Corsair force 3 120 gb SSD |
TimMy2003 är inte uppkopplad
2012-01-20, 23:37   #11

GylleneKvisten

Medlem

Registrerad: jul 2011

Personligen skulle jag då ta ett par Audio Technica ATH-M50, och spara resten till något kul. De är lättdrivna och har väldigt bra ljud. Om du känner att du vill lägga mer pengar än så, så kan du nog få massor av tips i ljud-forumet.
GylleneKvisten är inte uppkopplad
2012-01-20, 23:38   #12

wall-ey

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av GylleneKvisten Visa inlägg
Personligen skulle jag då ta ett par Audio Technica ATH-M50, och spara resten till något kul. De är lättdrivna och har väldigt bra ljud. Om du känner att du vill lägga mer pengar än så, så kan du nog få massor av tips i ljud-forumet.
Okej, Tack för hjälpen
2012-01-20, 23:41   #13

RedSparowes

Medlem

RedSparowess avatar

HD650

"Nothing will benefit human health and increase chances of survival for life on earth as much as the evolution to a vegan diet." -Albert Einstein. Does anyone here have a higher IQ than Einstein?

RedSparowes är inte uppkopplad
2012-01-20, 23:50   #14

Jeddan

Medlem

Jeddans avatar

Plats: Skåne & Stockholm

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Itchy Trojan Visa inlägg
precis som med Apple..
Är väl knappast relevant för diskussionen?

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RedSparowes Visa inlägg
HD650
Har själv provlyssnat i ett par HD650 och dom låter väldigt bra! Äger själv ett par HD595 som spelar i en lägre prisklass men låter fortfarande väldigt bra Dock inte extremt mycket bas.
2012-01-20, 23:57   #15

schitzo

Avstängd

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jeddan Visa inlägg
Är väl knappast relevant för diskussionen?

Har själv provlyssnat i ett par HD650 och dom låter väldigt bra! Äger själv ett par HD595 som spelar i en lägre prisklass men låter fortfarande väldigt bra Dock inte extremt mycket bas.
Mycket bas ≠ bra.

Riktiga lurar levererar rent ljud, och man får då ljudet som artisten vill att man ska höra. Så om du trycker igång "Flo Rida Low Low" och inte hör bas så, då kan jag hålla med dig, men annars är de som de ska, eller så är de väl gjorda för mer klassisk musik?
2012-01-21, 00:14   #16

Jeddan

Medlem

Jeddans avatar

Plats: Skåne & Stockholm

Registrerad: jul 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av schitzo Visa inlägg
Mycket bas ≠ bra.

Riktiga lurar levererar rent ljud, och man får då ljudet som artisten vill att man ska höra. Så om du trycker igång "Flo Rida Low Low" och inte hör bas så, då kan jag hålla med dig, men annars är de som de ska, eller så är de väl gjorda för mer klassisk musik?
Absolut hör man bas, ljudet är väldigt klart och balanserat. Tänkte snarare att man kanske vill ha ett par basiga hörlurar om man nu kollar på Beats.
2012-01-21, 00:20   #17

Troberg

Medlem

Trobergs avatar

Plats: Årsta

Registrerad: nov 2010

Kan personligen definitivt inte hålla med om att Beats är dåliga.
Jag anser att varenda krona jag betalade för mina Solo HD var värda det.

Jag tycker att ljudet är i perfekt balans och inte för mycket utav något såsom basen.

Kan även tillägga att jag har använt otroligt många olika lurar
2012-01-21, 00:28   #18

TwoFive

Medlem

Plats: ..

Registrerad: jun 2008

tjena, kan säga att beats är dugliga, men har du checkat in sms by 50? läs reviews eller försök testa ett par själv. Bara kvalitén är bättre än beats by dre, ljudet är mycket djupare och bättre också, sedan håller dom bättre. PLUS att dom använder kleer teknologi vilket innebär "loseless sound" när du har dom i wireless mode.

riktigt maxade lurar med andra ord. Priset ligger på samma summa som beats by dre. ~3k för dom bästa (som är hybrid, både sladd och sladdlösa) eller 1.8k för dom billigare
TwoFive är inte uppkopplad
2012-01-21, 00:33   #19

RealMadrid

Medlem

RealMadrids avatar

Plats: Santiago Bernabeu

Registrerad: maj 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TimMy2003 Visa inlägg
Detta!!

Köpte ett par sådana hörlurar, för 4 dollar. Min kompis har ett par äkta sådana lurar och det är knappt så att man märker någon skillnad.
RealMadrid är inte uppkopplad
2012-01-21, 00:35   #20

TwoFive

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RealMadrid Visa inlägg
Detta!!

Köpte ett par sådana hörlurar, för 4 dollar. Min kompis har ett par äkta sådana lurar och det är knappt så att man märker någon skillnad.
Du måste ha fel på öronen alltså... Har lyssnat på MÅNGA olika fake beats by dre och dom låter SKIT. Laptop högtalare låter förfan bättre. Dom äkta in-ear pissar på fake skiten.
2012-01-21, 00:36   #21

TwoFive

Medlem

Dessa! Är värda varenda krona, dom är hur snygga som helst, sjukt bra ljud, och tåliga som fan + sladdlösa. New York Post skrev i en artikel om CES att "Sync by 50 is the best Celebrity headphones on the market"
2012-01-21, 00:44   #22

schitzo

Avstängd

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TwoFive Visa inlägg
Dessa! Är värda varenda krona, dom är hur snygga som helst, sjukt bra ljud, och tåliga som fan + sladdlösa. New York Post skrev i en artikel om CES att "Sync by 50 is the best Celebrity headphones on the market" http://6.mshcdn.com/wp-content/galle...Headphones.jpg
"By 50" cent?

Ludacris gör ju lurar nu också "Soul"
2012-01-21, 00:51   #23

TwoFive

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av schitzo Visa inlägg
"By 50" cent?

Ludacris gör ju lurar nu också "Soul"
Saken är den att beats by dre, soul by ludacris etc inte ägs av dre eller ludacris, dom har bara licenserat ut sitt namn till produktern. Medans 50 Cent är CEO (VD) för sms audio, han är på alla styrelsemöten och har en direkt hand i hur hörlurarna ska se ut och allting med dem. Dom verkar riktigt seriösa, har bra ljud och enbart fått positiva recenssioner, medans beats by dre får mediokra. sms by 50 är DEFINITVIT bättre än soul, beats by dre, wesc, skullcandy och allt annat skit.

Sen kan jag dock inte säga hur bra dom är jämfört med vanliga "fula" men grymma hörlurar då jag inte testat vidare många sådana. Har dock testat alla andra i listan jag skrev.

Fördelarna med 50 cents lurar är som sagt ljud, kvalité, utseende, SLADDLÖSA, dom låter exakt likadant med sladd som utan. men priset är over price tbh. Men det är alla sådana märken
2012-01-21, 00:54   #24

iNfragiq

Medlem

iNfragiqs avatar

Plats: Vänersborg

Registrerad: mar 2008

Har ett par Beats Studio och är riktigt nöjd. Är det ett par hörlurar som du ska ha för musiklyssnande vid datorn finns det mycket bättre alternativ för pengarna, men för iPhonen är det ett bra alternativ. Sjukt snygga, inbyggd förstärkare och iPhone-kompatibla. Går att fälla ihop för mobilitet, och noise canceling är trevligt att ha på bussen.

Pris/Prestanda-fanboy
iNfragiq är inte uppkopplad
2012-01-21, 00:59   #25

wall-ey

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av iNfragiq Visa inlägg
Har ett par Beats Studio och är riktigt nöjd. Är det ett par hörlurar som du ska ha för musiklyssnande vid datorn finns det mycket bättre alternativ för pengarna, men för iPhonen är det ett bra alternativ. Sjukt snygga, inbyggd förstärkare och iPhone-kompatibla. Går att fälla ihop för mobilitet, och noise canceling är trevligt att ha på bussen.
Citat:
Dessa! Är värda varenda krona, dom är hur snygga som helst, sjukt bra ljud, och tåliga som fan + sladdlösa. New York Post skrev i en artikel om CES att "Sync by 50 is the best Celebrity headphones on the market" http://6.mshcdn.com/wp-content/galle...Headphones.jpg
@ infragiq Det är lite det jag är ute efter, ska mest använda till iPhonen och laptopen i skolan. Men du skulle rekommendera dem?

@ Twofive, Jo har kollat på dem lite, är det dina på bilden??
2012-01-21, 15:10   #26

RealMadrid

Medlem

RealMadrids avatar

Plats: Santiago Bernabeu

Citat:
Du måste ha fel på öronen alltså... Har lyssnat på MÅNGA olika fake beats by dre och dom låter SKIT. Laptop högtalare låter förfan bättre. Dom äkta in-ear pissar på fake skiten.
Köp ett par, de kostar ju ändå bara 4 dollar och så är det gratis frakt, jag vet inte vilka du har testat men dessa låter riktigt bra.

Inte för att Koss tillverkar jättebra lurar men dessa låter fan så mkt bättre än mina koss in-ear lurar som kostade 400kr (inte the plug).
RealMadrid är inte uppkopplad
2012-01-21, 15:15   #27

wall-ey

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RealMadrid Visa inlägg
Köp ett par, de kostar ju ändå bara 4 dollar och så är det gratis frakt, jag vet inte vilka du har testat men dessa låter riktigt bra.

Inte för att Koss tillverkar jättebra lurar men dessa låter fan så mkt bättre än mina koss in-ear lurar som kostade 400kr (inte the plug).
Tänker verkligen inte köpa de som länkades för 4 dollar....
2012-01-21, 15:31   #28

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Plats: Salstad

Registrerad: feb 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av TimMy2003 Visa inlägg
Är de inte lite väl dyra
Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.
mrqaffe är uppkopplad nu
2012-01-21, 15:36   #29

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Plats: Salstad

Registrerad: feb 2009

Citat:
Hmm inte helt otroligt eftersom laptopen inte har lika dålig bas
Köp ett par riktiga lurar och inget designskräp som nån kändis vill tjäna pengar på.
Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.
mrqaffe är uppkopplad nu
2012-01-21, 19:43   #30

Breddas

Medlem

Breddass avatar

Plats: Källarn

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Troberg Visa inlägg
Kan personligen definitivt inte hålla med om att Beats är dåliga.
Jag anser att varenda krona jag betalade för mina Solo HD var värda det.

Jag tycker att ljudet är i perfekt balans och inte för mycket utav något såsom basen.

Kan även tillägga att jag har använt otroligt många olika lurar
Hurru, SOLO HD är de lurar som mäter SÄMST av alla jag NÅGONSIN sett.

Hur kan detta låta bra?
Breddas är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb