Verktyg Visningsval
2012-03-21, 17:58   #781

Triffid

Medlem

Triffids avatar

Plats: Lund

Registrerad: okt 2002

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tompalaz Visa inlägg
Och så kom till slut den dagen när jag fick min O2 amp från epiphany acoustics. Har nyss hämtat den så uppackningen får ske på jobbet. Det är ändå där den ska stå.

Återkommer när jag lyssnat lite med den inkopplad.

Skickades från m.sweclockers.com
hur lång tid tog det att få hem den från det att du beställde ?
2012-03-22, 01:07   #782

HypnoToad420

Medlem

HypnoToad420s avatar

Plats: 81.201.220.164

Registrerad: jan 2010

tjo, är dessa hörlurar bra och hur nya är dom
SteelSeries Siberia v2 USB (White) dom har 53% rabatt

Senast redigerad av oi-bastard 2012-03-22 klockan 01:13.
CPU: i7 3.4GHz |GPU:GTX 460 OC SLi |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: NH-U9B SE2 |RAM: Corsair 8GB 1600mhz Dominator + XMS3 . |SSD: Corsair GT 120GB & a-data 120 GB|HDD: 1250GB |OS: windows7 Home Premium64-bit
Online:| Starcraft 2 | Bad Company 2 | Team fortress 2 | Left 4 dead 2 | Battlefield 3 |
Bredband | Fraktfritt Inet | Citera för svar| Swec smilys

HypnoToad420 är inte uppkopplad
2012-03-22, 01:15   #783

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Plats: Salstad

Registrerad: feb 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av oi-bastard Visa inlägg
tjo, är dessa hörlurar bra ?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=744346
Till det priset är det ett ok köp, prisvärt är rätt benämnig, men bra är väl att ta i, vill du ha bra lurar så är det de stora märkena som gäller, Sennheiser och Akg är i en annan division, men de kostar inte 400kr om de ska gå att anse som bra, snarare 1500 och uppåt.
Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.
mrqaffe är uppkopplad nu
2012-03-22, 01:21   #784

HypnoToad420

Medlem

HypnoToad420s avatar

Plats: 81.201.220.164

Registrerad: jan 2010

Citat:
Ursprungligen inskrivet av mrqaffe Visa inlägg
Till det priset är det ett ok köp, prisvärt är rätt benämnig, men bra är väl att ta i, vill du ha bra lurar så är det de stora märkena som gäller, Sennheiser och Akg är i en annan division, men de kostar inte 400kr om de ska gå att anse som bra, snarare 1500 och uppåt.

tänkte till bf3 och Diablo 3 så borde väll dom räka dom är väll knappast dåliga ? 700 tycker jag e för mycket för ett par hörlurar :3
micen är ju i princip viktigast
CPU: i7 3.4GHz |GPU:GTX 460 OC SLi |Moderkort: P8P67 Deluxe |Kylning: NH-U9B SE2 |RAM: Corsair 8GB 1600mhz Dominator + XMS3 . |SSD: Corsair GT 120GB & a-data 120 GB|HDD: 1250GB |OS: windows7 Home Premium64-bit
Online:| Starcraft 2 | Bad Company 2 | Team fortress 2 | Left 4 dead 2 | Battlefield 3 |
Bredband | Fraktfritt Inet | Citera för svar| Swec smilys

HypnoToad420 är inte uppkopplad
2012-03-22, 02:19   #785

Triffid

Medlem

Triffids avatar

Plats: Lund

Registrerad: okt 2002

Citat:
tänkte till bf3 och Diablo 3 så borde väll dom räka dom är väll knappast dåliga ? 700 tycker jag e för mycket för ett par hörlurar :3
Om de räcker eller inte kan ingen annan än du själv svara på. Oftast har det att göra med hurvida man faktiskt har lyssnat på bra ljud innan eller ej... för alla som levt med <logitech låter dem säkert bra, för de som har finare grejor hemma är det antagligen inget man hade velat nöja sig med.
2012-03-22, 02:24   #786

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Citat:
Jag tror det är ett vettigt köp för 400kr, det är det som menas med prisvärt.
Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.
mrqaffe är uppkopplad nu
2012-03-22, 13:26   #787

Tompalaz

Medlem

Plats: ~/

Registrerad: mar 2008

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Triffid Visa inlägg
hur lång tid tog det att få hem den från det att du beställde ?
Beställde den i slutet av förra månaden. Så ungefär tre veckor.
Men då hade de haft leveransproblem med komponenter.
2012-03-23, 08:34   #788

Kaptendum

Medlem

Kaptendums avatar

Registrerad: feb 2008

Kör med ett par HD555 och denna hörlursförstärkaren. Låter rätt bra faktiskt. Men är sugen på ett par nya lurar, max 3k hade jag tänkt. Föredrar öppna lurar, kommer mest lyssna på musik men blir även ganska mycket film och BF3. Lyssnar på för det mesta metal, fast mycket annat också. Spanat ganska mycket på Sennheiser HD650, men finns det något bättre för mig? AKG K 701 verkar också intressant. Har ni några tips?
Kaptendum är inte uppkopplad
2012-03-23, 10:34   #789

reaperishere

Medlem

reaperisheres avatar

Plats: Borås

Registrerad: aug 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kaptendum Visa inlägg
Kör med ett par HD555 och denna hörlursförstärkaren. Låter rätt bra faktiskt. Men är sugen på ett par nya lurar, max 3k hade jag tänkt. Föredrar öppna lurar, kommer mest lyssna på musik men blir även ganska mycket film och BF3. Lyssnar på för det mesta metal, fast mycket annat också. Spanat ganska mycket på Sennheiser HD650, men finns det något bättre för mig? AKG K 701 verkar också intressant. Har ni några tips?
Beyerdynamics DT 880 Pro

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_dt880_pro.htm

ODAC + O2 + AKG K-702 65th Anniversary Edition
ODAC + Yamaha R-S300 + Dynavoice Dynamite S-61
reaperishere är inte uppkopplad
2012-03-23, 10:45   #790

DeaDUggh

Medlem

DeaDUgghs avatar

Registrerad: nov 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av reaperishere Visa inlägg
Jag har den slutna versionen (dt770 pro) och de låter Underbart!
DeaDUggh är inte uppkopplad
2012-03-23, 20:17   #791

ilstallione

Moderator

ilstalliones avatar

Plats: Malmö

Registrerad: jul 2001

Med tanke på trådens titel är det ju inte utan besvikelse man ser läser tråden. Sibera och lurar i 400kr klassen, kom igen nu
2012-03-23, 20:31   #792

Roger W

Medlem

Roger Ws avatar

Plats: Norrtälje

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ilstallione Visa inlägg
Med tanke på trådens titel är det ju inte utan besvikelse man ser läser tråden. Sibera och lurar i 400kr klassen, kom igen nu
Meh, måste man vara rik för att vara galen i hörlurar?
Finns lurar i alla klasser om man läser hela tråden... Du såg väl Breddas rigg!

/Roger W
Roger W är inte uppkopplad
2012-03-23, 20:45   #793

ilstallione

Moderator

ilstalliones avatar

Registrerad: jul 2001

Nej man behöver inte vara rik för det, men Siberia rimmar dåligt med titeln.
2012-03-23, 21:22   #794

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ilstallione Visa inlägg
Nej man behöver inte vara rik för det, men Siberia rimmar dåligt med titeln.
Jag har iallafall lagt upp lite bilder på mina k1000
Tycker att nån borde sitta på Stax eller Koss esp 950 eller nått liknande, annars kanske jag ska låna esp 950, har en vän som har såna och de är ganska olika porta pro och sånt som folk normalt förknippar Koss med.

Finns det ingen som har nått hemmbygge eller nått galet moddat till lurförstärkare ?
Jag har själv haft en Musical Fidelity A1 (den första modellen, inte den med en display på) som blev rödglödgad (innan den brann upp) till min Akg k1000 tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro nog att fotografera den innan den dog, men jag glömmer aldrig den synen, det var med "lätt" panik man bröt strömmen till den rosalysande rykande förstärkaren. Det visade sig vara effektmotstånden i slutstegen som blivit lite väl varma, klass a sägs ju ibland låta varmt, men jag förmodar att det inte ska vara så varmt att komponenterna lyser rosa.
mrqaffe är uppkopplad nu
2012-03-23, 22:26   #795

Arazand

Medlem

Arazands avatar

Registrerad: okt 2011

Citat:
Jag har iallafall lagt upp lite bilder på mina k1000
Finns det ingen som har nått hemmbygge eller nått galet moddat till lurförstärkare ?
Jag har själv haft en Musical Fidelity A1 (den första modellen, inte den med en display på) som blev rödglödgad (innan den brann upp) till min Akg k1000 tyvärr hade jag inte sinnesnärvaro nog att fotografera den innan den dog, men jag glömmer aldrig den synen, det var med "lätt" panik man bröt strömmen till den rosalysande rykande förstärkaren. Det visade sig vara effektmotstånden i slutstegen som blivit lite väl varma, klass a sägs ju ibland låta varmt, men jag förmodar att det inte ska vara så varmt att komponenterna lyser rosa.
Både hemmabygge, moddade lurar och en DIY hörlursförstärkare är i planerna för min del. Blir till att modda mina SR80 att bli over-ear först. Sen hörlurarna, hittar ett par element på 32 Ohm som kan funka, 1,5-tum. De verkar helt ok, vad det blir för konstruktion på dom vet jag däremot inte... får se hur delarna ser ut först sen kan man ju spekulera på den biten. ^^

DIY hörlursförstärkaren kanske blir en sådan här? http://diyaudioprojects.com/Solid/12...LM317-Headamp/
Inte bestämt mig än. Först som sagt blir att modda om SR80. Mina kuddar är så ihop tryckta att jag har kåpan direkt på örat... inte särskilt bekvämt... skulle kunna köpa nya kuddar men det är ju inte lika kul!
- MB: Asrock Extreme4 Gen3 - CPU: i5 2500K - PSU: Corsair TX750M - GPU: ASUS GTX680 DCII TOP - RAM: Corsair Vengence LP 8 GB CL9 - Case: Fractal Design Define R3(White) - CPU-cooler: ThermalRight Silver Arrow - SSD: Corsair Force 3 120 GB -
Citera för svar, tack.
Arazand är inte uppkopplad
2012-03-24, 00:08   #796

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Arazand Visa inlägg
Både hemmabygge, moddade lurar och en DIY hörlursförstärkare är i planerna för min del. Blir till att modda mina SR80 att bli over-ear först. Sen hörlurarna, hittar ett par element på 32 Ohm som kan funka, 1,5-tum. De verkar helt ok, vad det blir för konstruktion på dom vet jag däremot inte... får se hur delarna ser ut först sen kan man ju spekulera på den biten. ^^

DIY hörlursförstärkaren kanske blir en sådan här? http://diyaudioprojects.com/Solid/12...LM317-Headamp/
Inte bestämt mig än. Först som sagt blir att modda om SR80. Mina kuddar är så ihop tryckta att jag har kåpan direkt på örat... inte särskilt bekvämt... skulle kunna köpa nya kuddar men det är ju inte lika kul!
Jo!!! KUDDAR vore kul, tänk öppna lurar som dämpas på "utsidan" av en dunsäck, eller ikeas runda 60cm långa saker vad de nu heter, böjda som ett u och så monterar man in element i dem, vipps så har man ett riktigt hemmabygge,
Det var ju nån som hade moddat sina lurar med en slang kopplad till nån basmodul som var runt på ljudforumen för 2år sedan, men han försvann, han hävdade att det var lösningen för att få subbas i lurarna, det kanske kan funka, en form av lur och stetoskop hopbyggt, originellt var det iallafall.
mrqaffe är uppkopplad nu
2012-03-25, 15:24   #797

rufio

Medlem

rufios avatar

Plats: Skåne

Registrerad: apr 2003

Citat:
Jag har en TA2020-baserad förstärkare (class T)på ingång som ska moddas till balanserad hörlursförstärkare, kommer placera en 10 W 8 ohm resitor parallellt med hörlurararna, på detta viset fungerar output-filtret forfarande på förstärkaren och resistorn tar det mesta utan effekten. Kommer vara likt denna: http://www.headfonia.com/hifimediy-tk2050-amplifier/ , fast dör tar dom inte hänsyn till att output-filtret är anpassat till en last mellan 4-8 ohm (enligt någons mätningar sä är det i princip linjärt vid 5-6 ohm, med mina 250 ohm lurar och 8 ohm resistor kommer jag jag ligga lite under 8, så efter 10 kHz så så blir det en liten peak uppåt, ska beställa några fler värden på resistorerna och pröva mig fram).

Här är lite mätningar på output filtren för dom som är intresserade:

http://www.michael.mardis.com/sonic/...er-T-freq.html
rufio är inte uppkopplad
2012-03-26, 08:35   #798

Jöneborn

Medlem

Jöneborns avatar

Plats: Kungsbacka

Registrerad: jul 2008

Fick hem ett par Grado Labs SR225i för några veckor sedan, riktigt schysst ljud.
Har för tillfället en väldigt knackig NuForce uDAC2 som jag letar ersättning för.

Är det någon här som har någon erfarenhet av Little Dot hörlursförstärkarna?
Mestadels intresserade av MK II/III rörförstärkarna då jag läst bra ord om dom.
Men jag vill gärna höra andra omdömen också, hade varit trevligt med lite mer personliga erfarenheter.

TL;DR: Någon som vet om Little Dot MK II/III rörförstärkarna är något att ha?
Jöneborn är inte uppkopplad Folding
2012-03-26, 12:05   #799

David_87

Medlem

Registrerad: maj 2005

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Jöneborn Visa inlägg
Fick hem ett par Grado Labs SR225i för några veckor sedan, riktigt schysst ljud.
Har för tillfället en väldigt knackig NuForce uDAC2 som jag letar ersättning för.

Är det någon här som har någon erfarenhet av Little Dot hörlursförstärkarna?
Mestadels intresserade av MK II/III rörförstärkarna då jag läst bra ord om dom.
Men jag vill gärna höra andra omdömen också, hade varit trevligt med lite mer personliga erfarenheter.

TL;DR: Någon som vet om Little Dot MK II/III rörförstärkarna är något att ha?
Sitter med två st förstärkare från Little Dot, ena är MkIII, väldigt trevligt med rör både estetiskt och sen gillar jag även den lilla "färgningen" som tillförs ljudet i jämförelse med den andra stärkaren MkVII+ som är en mera ordinär solid state. Båda är mkt trevliga förstärkare och känns roligare än det som finns att få tag i för samma pengar här hemma. Slapp tull på bägge två då jag beställde dom (DHL:s paket glider oftast igenom tycker jag).
David_87 är inte uppkopplad
2012-03-26, 15:58   #800

Breddas

Medlem

Breddass avatar

Plats: Källarn

Registrerad: maj 2007

Citat:
Det var ju nån som hade moddat sina lurar med en slang kopplad till nån basmodul som var runt på ljudforumen för 2år sedan, men han försvann, han hävdade att det var lösningen för att få subbas i lurarna, det kanske kan funka, en form av lur och stetoskop hopbyggt, originellt var det iallafall.
"Drömlådan"?
Breddas är inte uppkopplad
2012-03-26, 17:23   #801

Arazand

Medlem

Arazands avatar

Pga av en kär liten katt som tycker om kablar så ska jag utföra kabelbyte på ett par Sennheiser HD201 imorgon. Se fram emot ett litet bild repotage.
- MB: Asrock Extreme4 Gen3 - CPU: i5 2500K - PSU: Corsair TX750M - GPU: ASUS GTX680 DCII TOP - RAM: Corsair Vengence LP 8 GB CL9 - Case: Fractal Design Define R3(White) - CPU-cooler: ThermalRight Silver Arrow - SSD: Corsair Force 3 120 GB -
Citera för svar, tack.
2012-03-26, 18:04   #802

DrRotmos

Medlem

DrRotmoss avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Arazand Visa inlägg
Pga av en kär liten katt som tycker om kablar så ska jag utföra kabelbyte på ett par Sennheiser HD201 imorgon. Se fram emot ett litet bild repotage.
Borde inte kabeln nästa kosta mer än ett par nya lurar i det fallet? HD201 är ju förvånansvärt billiga.
2012-03-26, 19:19   #803

Arazand

Medlem

Arazands avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DrRotmos Visa inlägg
Borde inte kabeln nästa kosta mer än ett par nya lurar i det fallet? HD201 är ju förvånansvärt billiga.
Mycket riktigt. Men de ska målas och sådant. Det är min kära sambos lurar. Limegrönt och vit tydligen. Tänkte lägga till en 3,5mmm kontakt så man kunde byta kabel, men förslaget var inte populärt... hon vill att man ska ha kabel på båda lurarna inte bara en... men men.

Dessutom är lagning gratis. Har allt sådant hemma så bara ta de till jobb och låna en ordenklig lödningsstation. ^^
Citera för svar, tack.
2012-03-26, 21:59   #804

GreeM

Medlem

GreeMs avatar

Plats: Linköping

Registrerad: jul 2007

Får nog hem mina HD650 imorn, blir spännande o se va ja tycker om dom. Har HD555 nu och matrix m-stage förstärkaren. Har testat ett par hörlurar i den klassen nu, men inte hittat något som riktigt jag är nöjd med än.
2012-03-27, 00:55   #805

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Breddas Visa inlägg
"Drömlådan"?
Ja, hum var det väl
mrqaffe är uppkopplad nu
2012-03-27, 01:05   #806

RedSparowes

Medlem

RedSparowess avatar

Måste nästan tipsa om ett par HD650 för 2lakan på blocket just nu. Fy skam den annonsen inte var ute förra månaden, så hade jag sparat in en hel del.

"Nothing will benefit human health and increase chances of survival for life on earth as much as the evolution to a vegan diet." -Albert Einstein. Does anyone here have a higher IQ than Einstein?

RedSparowes är inte uppkopplad
2012-03-27, 01:07   #807

RedSparowes

Medlem

RedSparowess avatar

Headfi rekommenderar ju little dot starkt, så det är nog ett säkert kort.

"Nothing will benefit human health and increase chances of survival for life on earth as much as the evolution to a vegan diet." -Albert Einstein. Does anyone here have a higher IQ than Einstein?

RedSparowes är inte uppkopplad
2012-03-27, 05:57   #808

Breddas

Medlem

Breddass avatar

Plats: Källarn

Registrerad: maj 2007

Citat:
Ursprungligen inskrivet av RedSparowes Visa inlägg
Headfi rekommenderar ju little dot starkt, så det är nog ett säkert kort.
Head-Fi rekommenderar även dyra silverkablar och Grado. 99,8% av det som sägs på head-fi är bullshit, tror vi har mindre bullshit här i denna tråd än vad hela head-fi har.
Breddas är inte uppkopplad
2012-03-27, 11:23   #809

Roger W

Medlem

Roger Ws avatar

Plats: Norrtälje

Registrerad: sep 2004

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Breddas Visa inlägg
Head-Fi rekommenderar även dyra silverkablar
Till skillnad mot de tokbilliga Moon audio silverkablar som du använder alltså?

/Roger W
Roger W är inte uppkopplad
2012-03-27, 11:48   #810

DrRotmos

Medlem

DrRotmoss avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2003

Hifi-klubben har riktigt bra pris just nu på Denon AH-D2000, om någon är ute efter ett par nya lurar.

2398 kr. Som hittat.
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb