Trådlösa 2.1 högtalare

Permalänk
Medlem

Trådlösa 2.1 högtalare

Hej!

Jag skulle vilja köpa mig ett par vettiga högtalare att ha i mitt vardagsrum till att lyssna på musik från datorn i rummet bredvid. Det passar sig dock inte att dra kablar från datorn utan ljudet måste i så fall komma trådlöst. Jag har absolut noll erfarenhet av trådlösa högtalare, vet typ bara att det finns, så jag skulle behöva lite tips på vad jag ska tänka på och gärna förslag på produkter.
Mina krav:
Jag tror att det skulle vara lagom med 2.1.
Jag vill att högtalarna ska vara ganska små, de ska kunna stå på ett litet soffbord och inte synas alltför mycket.
Jag vill kunna kontrollera åtminstone volymen i vardagsrummet, antingen på högtalarna eller med fjärrkontroll.
Vettigt ljud, dock inte så fruktansvärt höga krav, men man ska höra musik ordentligt.
De får kosta max 2 000kr.

Permalänk
Medlem

Om högtalarna skal vara helt trådlösa och låta bra. Då kommer du inte komma långt med 2k. Det företag som satsar väldigt mycket på trådlösa högtalare är Audio pro.

Permalänk
Medlem

tog mig 30 sekunder att leta upp på google "trådlös överföring av ljud", sen gå in på webhallen för lämplig produkt:

http://www.webhallen.com/hardvara/131556-creative_sound_blast...

Visa signatur

My rig 144hz 1440p 27" samsung g5, xfx 6950xt, 11900K, TM Peerless assassin,Gigabyte z590 UD, 32GB 3200MHz Vengeance, 1tb nv2, 2TB SSD 4TB HDD, corsair750 vengeance, Lancool 215.
GFs rig 144Hz samsung 1080p, Palit 3060Ti, 10400F,corsair H60 , B560 Auros, 16GB 3000MHz, 500GB NV1, 480GB A400, 2TB+750GB HDD, Seasonic 650 gold, Kolink Void Laptop Lenovo Legion 5, 2060, 4800H, 16GB, 1,5TB NVME HTPC 3060, 10400F, 16GB, 500GB NVME, 960GB A400 3rd PC 3060Ti, 3700X, Hyper 212, 16GB, 250GB SSD, 2TB HDD, 650w gold, P300A

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

Om högtalarna skal vara helt trådlösa och låta bra. Då kommer du inte komma långt med 2k. Det företag som satsar väldigt mycket på trådlösa högtalare är Audio pro.

Tack, jag menar inte att det ska vara riktigt bra ljud, bara vettigt Vad menas med helt trådlösa och vad finns det för alternativ? Det måste dock vara trådlöst från datorn till högtalarna.

Skrivet av Gtoxed:

tog mig 30 sekunder att leta upp på google "trådlös överföring av ljud", sen gå in på webhallen för lämplig produkt:

http://www.webhallen.com/hardvara/131556-creative_sound_blast...

Jo, det kan ju jag också göra men det jag undrar är vilka som är bra?

Permalänk
Medlem

Om de är helt trådlösa så går de på batteri,men i normala fall måste du ha strömkabel vilket oftast blir bäst.
Går bra att köpa vanliga trådade högtalare och komplettera med tex http://www.prisjakt.nu/produkt.php?e=919163

Permalänk
Medlem

Insåg precis att jag nog kan lägga mer pengar på de här högtalarna, kring 5k är det väl värt för bättre ljud Tycker fortfarande att det räcker med 2 högtalare dock, och möjligtvis 1 sub. Kollade in på Audio Pro och de verkar ju riktigt bra. LV2 är ju i mitt prisområde, någon som testat dem? Som jag förstår det får man alltså med en sändare som man kopplar in i datorn och sen har båda högtalarna inbyggda mottagare. Förstår dock inte om de behöver elsladd eller om de använder batteri?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VladZ:

Insåg precis att jag nog kan lägga mer pengar på de här högtalarna, kring 5k är det väl värt för bättre ljud Tycker fortfarande att det räcker med 2 högtalare dock, och möjligtvis 1 sub. Kollade in på Audio Pro och de verkar ju riktigt bra. LV2 är ju i mitt prisområde, någon som testat dem? Som jag förstår det får man alltså med en sändare som man kopplar in i datorn och sen har båda högtalarna inbyggda mottagare. Förstår dock inte om de behöver elsladd eller om de använder batteri?

De behöver elsladd.

Permalänk
Medlem

Ok, tack, har du någon erfarenhet av dem? är de värda pengarna eller finns det konkurrenter som är bättre och billigare?

Permalänk
Medlem

Än så länge är det nog enbart audio pro som har störst utbud inom trådlösa högtalare. Dynaudio har även nyss släppt en serie däremot är dem sjukt dyra om man jämför mot audio pro.

Permalänk
Medlem

Ok, ingen som har erfarenheter av audio pro trådlösa högtalare, typ LV2, som kan säga något om dem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av VladZ:

Ok, ingen som har erfarenheter av audio pro trådlösa högtalare, typ LV2, som kan säga något om dem?

Skulle rekommendera en provlyssning,vad andra säger får man ta med 10 miljarder ton salt.

Permalänk
Medlem

Ok, får ta och knata till en fysisk butik då, så grymt jobbigt

Permalänk
Medlem

Ser att det är sent svar men bättre sent än aldrig..Här är sjukt grymma blåtands mini högtalare.har ett grymmt ljud som man inte riktigt fattar kan komma ur något så litet.

http://mobilplaneten.se/butik/travel-pac-e-storm/