Citat:
Ursprungligen inskrivet av
running_wild
Tjena!
Hade tänkt införskaffa ett nytt hembiopaket och har snubblat över detta från fynda.se
http://www.fynda.se/show_prod.php?prodid=4844
Dynavoice Challenger M-85 EX + Yamaha RX-V771
Högtalarna: Natural Oak
- 1 st Yamaha RX-V771-Titan
- 1 par Dynavoice Challenger M-85 EX (v.3)
- 1 par Dynavoice Challenger S-5 EX (v.3)
- 1 st Dynavoice Challenger C-5 EX (v.3)
Någon som har erfarenhet av förstärkaren, högtalarna samt fynda.se? Någon som har beställt där innan? Är dom något bra? Priset?
Har ni någon som helst erfarenhet av förstärkaren, fynda eller högtalarna eller har något annat förslag i 10k klassen så lägg gärna en rad!
Fynda som onlinebutik tycker jag är bra. Du kan ju beställa hem prylarna och lyssna hemma, vilket också ger mest eftersom det är där talarna ska stå och prestera. Det är iofs inte lika smidigt och roligt att skicka tillbaka så här stora grejer men.
Är du helt ny på området så har jag svårt att se att du skulle bli besviken på Dynavoice. Det är inga "masterpieces" men fullt dugliga och det ger dig erfarenhet.
Du skriver att du ska ha ett hembiopaket? Är det också där användningsområdet ligger? 100% film/TV/spel? Eller är det kanske 50/50, film / musik?
Hur stort är rummet? Och vilken utformning har rummet?
Personligen skulle jag inte klara mig utan en sub till filmerna. Så jag skulle nog säga; Välj ett par mindre frontar så du har råd med en sub. XTZ har prisvärda subbor
Citat:
Ursprungligen inskrivet av
oyegie
Ser i alla fall ok ut,mer kan jag inte säga än att be dig åka iväg och provlyssna lite istället.
Jag håller med om att man bör provlyssna, men killen bor i Helsingborg och Fynda ligger i Falkenberg. Jag skulle iaf inte åka 24 mil för att provlyssna till Dynavoice. Tycka vad man vill om Dynavoice men det är enligt mig ett bra insteg till denna hobby. Skaffa sig erfarenheter och bilda sig ett ljudideal. Vad gillar jag?