Verktyg Visningsval
2012-03-30, 22:35   #1

Lord_HoFFa

Medlem

Plats: Mölnlycke

Registrerad: apr 2006

Problem med synkat ljud

Hej.
Jag har kopplat in två olika stereos i min dator för att kunna ha massor med högtalare utspridda i rummet. Tyvärr så spelar förstärkarna upp ljudet olika tidpunkter så det blir som eko. Den ena kan jag ställa in att den blir fördröjd, men tyvärr är det redan den som kommer efter.
Jag har 2 gröna ljuduttag som inte nödvändigtvis behöver spela upp samma ljud och undrar då ifall det finns något fint program som kan styra fördröjning på ett utav dom. Jag har försökt google själv men vet inte riktigt vad jag ska googla på.
Hade blivit otroligt lycklig för svar!
2012-03-30, 22:40   #2

dala56

Medlem

dala56s avatar

Plats: HSTD

Registrerad: dec 2004

Jag har tyvärr inget svar till dig. Men jag har ett tips. Fler högtalare är oftast inte bättre, satsa på kvalitet istället för kvantitet.
Stereo ska vara just stereo. 2 högtalare räcker gott och väl, och musik är gjord för att låta bäst i stereo.

Let's go Rangers!
dala56 är inte uppkopplad
2012-03-31, 01:08   #3

Lord_HoFFa

Medlem

Hehe. Jag håller med. Anledningen till antalet är för att jag rör mig mycket i rummet och kan inte ha speciellt hög volym på kvällar och nätter och avskyr när volymen inte är konstant.
"Mp3-spelare och hörlurar?" - Jo, det använder jag ibland, men nu vill jag har det såhär haha
2012-03-31, 03:27   #4

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Plats: Salstad

Registrerad: feb 2009

Hur har du gjort för att få den effekten? Har du separata mediaspelare?
Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.
mrqaffe är uppkopplad nu
2012-04-08, 17:29   #5

Lord_HoFFa

Medlem

En ljudutgång från dator som grenar till 2 stereoappareter. Den ena arbetar med ljuddet längre än den andra, därav fördröjningen.
2012-04-08, 17:54   #6

mrqaffe

Medlem

mrqaffes avatar

Plats: Salstad

Registrerad: feb 2009

Vad är det för prylar om det tar mer än en ms för signalen att passera förstärkaren?
Phenom 2 960T (körs x6) med passivt Ninja på Asus Crosshair 4 Asus 4850 och en väldig massa masslagring.Passiv kyld Northq nätdel 450W Antec P 180 med Schyte o Sharkoon fläktar via en t-balancer, väldigt tyst, oftast passivt. Datorljud 2kanal: ljudkort/dsp Behringer DCX2496, högtalare Truth B3031A, Truth B2092A Har också Oscilloskop och mätmikrofon.
mrqaffe är uppkopplad nu
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb