Bygga portabel högtalarlåda - Hjälp med allt vad det innebär!

Permalänk
Medlem

Bygga portabel högtalarlåda - Hjälp med allt vad det innebär!

Hejsan!
(Placerade jag tråden rätt? Hittade ingen bättre kategori)

Jo fick den briljanta iden att jag vill bygga en högtalarlåda för sommaren! Men jag vet absolut inget om vad som krävs, vilka element eller förstärkare man ska ha, ingen aning på vilken volym man behöver på lådan för högtalarna osv. Jag kan hantera trä och löda, men inte mer. (Mer som kan vara användbart när man vill bygga en högtalarlåda)

Det jag önskar med denna lådan är;
- Ganska högt ljud då den ska användas ute, det behöver inte vara kristallklart.
- Gå att driva på 12/24 batterier och om möjligt även ha möjlighet att drivas av starkström, 230V.
- Helst lite tryck i den, "bas".
- vet inte vad som är en rimlig vikt, men det känns som att om den väger över 20 kilo eller så.
- Koppla in mobiler via 3,5mm AUX.
- Ladda mobiler, alltså ha ett USB-uttag som matar 5 volt.

Det jag önskar få svar från er är då:
- Vilka högtalarelement?
- Vilken förstärkare?
- Vad ska man göra den av? Playwood eller MDF?
- Ritning på hela kalaset (Skulle uppskattar otroligt sjukt mycket!)
- Om inte ritning, hur ska man räkna på lådvolym för högtalarna?
- Hur gör man om man ska driva på 12/24 och ha möjligheten att använda 230v?
- Hur gör man med USB-uttaget?
- Vilka batterier är bra och hur länge räcker de?
- Prisförslag på vad allt detta kan kosta

Tack så hemskt mycket i förväg, all hjälp uppskattas! Kan du inte svara på allt svara på en sak i alla fall, för jag är helt lost i detta ämnet.

Mvh Sweex

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av Aijoj:

Tack!
Men det är fortfarande det problemet med hur man ska fixa usb-uttag 5v?
Han verkar använda 2 10" basar och 4 diskanter, right?
Jag hittar basarna att köpa på internet, men inte diskanterna. Har du något förslag på några som kan ersätta?

Klarar verkligen en stereo-förstärkare som amp6 driva 6 högtalare? är amp6 bättre än en TA2021/TA2024?

det står inga mått i den loggen, vet du?

Tack för din hjälp!

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Det enklaste är nog at köpa en bilstereo som klarar dina behov.
På så sätt så löser du förstärkare, USB, kanske fjärr och allt vill ha 12-14v.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Svensktiger:

Det enklaste är nog at köpa en bilstereo som klarar dina behov.
På så sätt så löser du förstärkare, USB, kanske fjärr och allt vill ha 12-14v.

Blir det bra då? Vad orkar det driva?

Har kommit på en liten inköpslista:
2 P.audio HP-10W
2 Diskanter (FÖRSLAG!)
1 Fritidsbatteri på kanske 60 Ah. Förslag på sådana?
1 billaddare för mobiler, då för jag ju 12v till 5V. Bara att sött uttaget i kanske toppen av lådan och förlänga sladdarna till batteriet.
12mm playwood
1 amp6 eller TA2021 Vilken?
Solceller kanske, 10w 12V. är det bra?
lite kablar

Input?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Okej nu har jag hittat en diskant;
http://www.ljudia.se/hogtalarelement-s82124/horndiskant-c7855...
passar de bra?
Ser att de i designen har 4 basar och 4 diskanter, kanske ska köra med det med?
Högtalarna är gjorde för en impedans 8, men läste något i tråden om att han kopplar på något vis för att få ut så mycket kraft som möjligt, hur gör han det?
Kan man köra imp 8 högtalare i 4ohm?

TA2021 verkar vara bättre än amp6, så ska ta den. Men enligt mig verkar kylningen till den, som man ser på ebay-länken ovan, vara lite för dålig. Så vad är det man ska kyla på den?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk

jag skulle nog säga att bygg utifrån bilstereo delar, en nice bilstereo, högtalare där ifrån, bygga in ett slutsteg i, och batteri och allt, usb laddning går väll att lösa genom att ""modda" en usb laddnings kontakt för 12v bil?? allt är ju klart där för 12v...
jag vet inte riktigt på drivning från 230v men en vanlig billaddare kanske skulle funka?? finns en del rätt smidiga som kanske klarar det??

men min fråga är varför inte köra på en http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/barbart-ljud/hgtalare/portabla-hogtalare/pioneer-stz-d10z-r/165221.4329/ ?? allt klart och redo??

Visa signatur

|Dator: | Phantek P400S | Ryzen 5900X | X570 Aorus Elite | RTX 3080 Ventus OC | Corsair 64gb DDR4 | x2 970 EVO 1Tb | Corsair HX 850i | AC Liquid Freezer II 280 |

Permalänk
Rekordmedlem

Du får väl mata in parametrarna i en simulator och räkna på det, kylningen av ett tripathsteg är ganska enkel, om du fäster det mot något som leder värme tex en plåt lär det räcka bra, ska du bygga in allt i lådan kan det nog bli för varmt, däremot bör du nog ha hjul på det här bygget om du ska ha ett 60Ah batteri, du lär inte bära runt på det, skulle gissa att du hamnar över 50kg i vikt när allt är klart.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alex_farnstrom:

jag skulle nog säga att bygg utifrån bilstereo delar, en nice bilstereo, högtalare där ifrån, bygga in ett slutsteg i, och batteri och allt, usb laddning går väll att lösa genom att ""modda" en usb laddnings kontakt för 12v bil?? allt är ju klart där för 12v...
jag vet inte riktigt på drivning från 230v men en vanlig billaddare kanske skulle funka?? finns en del rätt smidiga som kanske klarar det??

men min fråga är varför inte köra på en http://www.netonnet.se/art/ljud-och-musik/barbart-ljud/hgtalare/portabla-hogtalare/pioneer-stz-d10z-r/165221.4329/ ?? allt klart och redo??

Om jag ska köra på bilstero, har du förslag?
Well, ful, tråkigt att bara köpa, lär inte låta speciellt högt/bra. Batteritiden lär inte vara den bästa heller.

Skrivet av mrqaffe:

Du får väl mata in parametrarna i en simulator och räkna på det, kylningen av ett tripathsteg är ganska enkel, om du fäster det mot något som leder värme tex en plåt lär det räcka bra, ska du bygga in allt i lådan kan det nog bli för varmt, däremot bör du nog ha hjul på det här bygget om du ska ha ett 60Ah batteri, du lär inte bära runt på det, skulle gissa att du hamnar över 50kg i vikt när allt är klart.

Oj så mycket!
Högtalarna 2,8 och 0,5 kg var, alltså 14kg totalt. hur mycket väger ett batteri? Fan vad tungt det lär bli

Hur ska man göra den portabel? Tips på hjul eller kanske man kan få ner det till en vikt som är okej om man har hantag på båda kortsidorna och är två som bär?

EDIT: okej det få bli en blyack på 18 Ah, 12V och 6,3KG. Det blir inte så tungt och med solceller blir det inte så dålig batteritid, tror jag.. Någon som har en uppskattning?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Rekordmedlem

Ett 60Ah batteri väger kring 25 kilo lite beroende på modell, men du ska inte ha ett vanligt bilbatteri, det ska vara fritidsbatteri eller gel batteri. Och du bör nog räkna med 10Kg för lådan så ja tungt blir det
Du får nog ha hjul om du ska orka någon längre sträcka, annars får du ha handtag eller någon typ av fästen för tex stänger i ändarna men då måste man vara flera för att bära den.
http://www.clasohlson.se/Siteseeker/Search_o.aspx?q=hjul

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

ha batteriet bredvid? Sedan bygger du någon snabbkoppling och nån box att bära bilbatteriet, annars skulle väl ett bra mc batteri funka också.

Permalänk
Medlem

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=282201 - http://popdevelop.com/2011/02/the-malen-boombox/ ??

Grunden är bra iaf. Sedan om det är inom din ekonomi vetifan. Sedan vikten brukar springa iväg har jag märkt.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Ett 60Ah batteri väger kring 25 kilo lite beroende på modell, men du ska inte ha ett vanligt bilbatteri, det ska vara fritidsbatteri eller gel batteri. Och du bör nog räkna med 10Kg för lådan så ja tungt blir det
Du får nog ha hjul om du ska orka någon längre sträcka, annars får du ha handtag eller någon typ av fästen för tex stänger i ändarna men då måste man vara flera för att bära den.
http://www.clasohlson.se/Siteseeker/Search_o.aspx?q=hjul

Okej tack. Fick en modern länk av Dr_Spackel som löser allt, tack för din hjälp!

Skrivet av modstar:

ha batteriet bredvid? Sedan bygger du någon snabbkoppling och nån box att bära bilbatteriet, annars skulle väl ett bra mc batteri funka också.

Det blir ju bara jobbigt..

Skrivet av Ctrl:

http://www.minhembio.com/forum/index.php?showtopic=282201 - http://popdevelop.com/2011/02/the-malen-boombox/ ??

Grunden är bra iaf. Sedan om det är inom din ekonomi vetifan. Sedan vikten brukar springa iväg har jag märkt.

TACK SÅ MYCKET! Länken till Hemmabio var underbar!

Om man vill få det lite billigare än 5000kr, vad kan man skära ner på?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av Sweex:

Om man vill få det lite billigare än 5000kr, vad kan man skära ner på?

Du kan halvera den.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

TA2021 verkar vara bättre än amp6, så ska ta den. Men enligt mig verkar kylningen till den, som man ser på ebay-länken ovan, vara lite för dålig. Så vad är det man ska kyla på den?

amp-6 är bättre en den första du länkade. Och jag skulle absolut inte köra på en bilstereo då den kommer äta upp batteriet på nolltid. Jag har en låda som jag har en motsvarande förstärkare som amp6 i och som jag driver med ett batteri på 7Ah, det räcker för att driva hela bygget på hög volym i MÅNGA timmar. Skulle jag ha en bilstereo skulle jag kanske få ut en halvtimme eller så, och förmodligen inte kunna spela lika högt.

Permalänk
Medlem

Något Åt det här eller?

http://www.coolstuff.se/ION_Block_Rocker_iPA03

finns säker bättre version för den mer kräsne.

Visa signatur

Dell Xps i7 2,7Ghz 6gb ram GeForce Gt 540m.

Projekt ivy eller sandy 16/32 ram, 800D div andra grejer (Galleri kommer snart)

Permalänk

lite off topic, men blir det galleri på detta kanske?

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

Länken på HemBio talar ju om vad som kostar vad. Hlaverar du lådan och kör med bara 2 element så minskar priset runt en tusenlapp eller så. Kanske går att ta billigare element, men de rekommenderade tycker jag inte var dyra.
Solpanel är inget du måste ha och sedan batteri kan du ju se vad du hittar. Tänk bara på att köra slutna och sådana som klarar laddas ur.

Oftast så är batterier som skall vara till motorfordon inte designade för att laddas ur helt, vilket gör att de går sönder.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Du kan halvera den.

rakt av? Det skulle nog vara bra, blir 1000kr billigare då!
Hur blir det med impedansen? den kommer ju vara 8 om man halvera den då man bara kör en bas per kanal..

Skrivet av Aijoj:

amp-6 är bättre en den första du länkade. Och jag skulle absolut inte köra på en bilstereo då den kommer äta upp batteriet på nolltid. Jag har en låda som jag har en motsvarande förstärkare som amp6 i och som jag driver med ett batteri på 7Ah, det räcker för att driva hela bygget på hög volym i MÅNGA timmar. Skulle jag ha en bilstereo skulle jag kanske få ut en halvtimme eller så, och förmodligen inte kunna spela lika högt.

Okej, jo tar amp6! Tips på kylning?
Hehe okej, nej det låter ju inte så kul!

Skrivet av Danish^:

Något Åt det här eller?

http://www.coolstuff.se/ION_Block_Rocker_iPA03

finns säker bättre version för den mer kräsne.

Nej fy vad tråkigt!

Skrivet av Itchy Trojan:

lite off topic, men blir det galleri på detta kanske?

JA! om jag får tummen ur aset och genomför projektet!

Skrivet av Ctrl:

Länken på HemBio talar ju om vad som kostar vad. Hlaverar du lådan och kör med bara 2 element så minskar priset runt en tusenlapp eller så. Kanske går att ta billigare element, men de rekommenderade tycker jag inte var dyra.
Solpanel är inget du måste ha och sedan batteri kan du ju se vad du hittar. Tänk bara på att köra slutna och sådana som klarar laddas ur.

Oftast så är batterier som skall vara till motorfordon inte designade för att laddas ur helt, vilket gör att de går sönder.

Om jag halverar den, hur blir det med impedansen då?
Skiter i solpanel. Kör på blyack från biltema, funkar det?
Läste något om att man måste ha motstånd till piezorna, vilka motstånd?

4 P.audio HP10W 465kr*4=1860kr
4 QLM-1005 4*70=280kr
TA2020 400kr Tips på kylning?
12mm playwood Jem och Fix kanske 200kr
1 billaddare 79kr
2 batteri 7,2 Ah 378kr
Klä den med matta, får gratis.
Kantskydd i denna form: http://www.safe-side.se/art/hornskydd-jumbo-beige-4-st.php men typ av alu eller liknande. Tips? Ingen aning på pris..
Galler till basarna 4*44kr=176kr
Delningsfilter 325 kr
Behöver jag det? läste att det skulle var på 2400hz men hittar inte..

Jag har förstått att måtten på basarna har ändras, vilka mått ska ändras på om man ska limma ihop högtalarna?
Skiter nog i solceller, blir ganska dyrt och har förstått att batteritiden är bra även utan dem.

Något som fattas? Synpunkter?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Du vill gärna bygga i plywood för det är mycket lättare än MDF.
Sedan så kan du försöka hitta element med neodymium magneter istället för vanliga. Neo-element brukar vara lite dyrare dock.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Du vill gärna bygga i plywood för det är mycket lättare än MDF.
Sedan så kan du försöka hitta element med neodymium magneter istället för vanliga. Neo-element brukar vara lite dyrare dock.

Ska bygga i plywood. Varför neo-element?
Den designen jag följer är testad och bra och med just de högtalarna jag har valt.

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Ska bygga i plywood. Varför neo-element?
Den designen jag följer är testad och bra och med just de högtalarna jag har valt.

Neodymmagneter är MYCKET starkare än vanliga keramiska magneter. Det gör att magneterna kan vara mindre och ändå ha samma styrka.
Eminence Delta 12 väger 5.2kg
Eminence Deltalite 2512 (neo magneter) väger 2.3kg

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Neodymmagneter är MYCKET starkare än vanliga keramiska magneter. Det gör att magneterna kan vara mindre och ändå ha samma styrka.
Eminence Delta 12 väger 5.2kg
Eminence Deltalite 2512 (neo magneter) väger 2.3kg

Oj det var inte mycket! kan du ge tips på motsvarade neo-element till p.audio hp-10w?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Oj det var inte mycket! kan du ge tips på motsvarade neo-element till p.audio hp-10w?

Tror inte det finns faktiskt. Men för enkelthetens skull kör på dom elementen du kollat på. Det skulle gå att ta några andra element med neo magneter men det blir dyrare samt att du kanske kommer behöva designa om delningsfiltret för att passa.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Tror inte det finns faktiskt. Men för enkelthetens skull kör på dom elementen du kollat på. Det skulle gå att ta några andra element med neo magneter men det blir dyrare samt att du kanske kommer behöva designa om delningsfiltret för att passa.

Aha okej!
Designa om delningfiltret? Var är mitt delningsfilter?:(

Jag har inte pengar eller användning till en hel boominator, ska göra en halv!
Jag vill ha alla högtalare på ena sidan, hur ska jag designa då?
Hur blir det med impedansen?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Aha okej!
Designa om delningfiltret? Var är mitt delningsfilter?:(

Jag har inte pengar eller användning till en hel boominator, ska göra en halv!
Jag vill ha alla högtalare på ena sidan, hur ska jag designa då?
Hur blir det med impedansen?

Jag tror att det blir enklast för dig om du följer ritningen, så att säga. Att börja räkna på delningsfilter själv när man knappt vet vad det är för något är dömt att misslyckas.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kalium:

Jag tror att det blir enklast för dig om du följer ritningen, så att säga. Att börja räkna på delningsfilter själv när man knappt vet vad det är för något är dömt att misslyckas.

Viken ritning?:( Var är dellningsfiltret?

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sweex:

Viken ritning?:( Var är dellningsfiltret?

Jag vet inte, det är upp till dig att leta reda på det. Vad du än gör, plocka inte bara ihop en massa element och släng dom i nån låda. Jag lämnar tråden nu.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Du behöver inga delningsfilter för den designen. Tror inte heller att det finns några bättre lämpade element om du inte går upp väldigt mycket i pris.

Att impedansen blir 8ohm är ingen fara, om inte annat så kommer stärkaren förmodligen gå ännu svalare.

Skickades från m.sweclockers.com