Jag har spelat skivor i 7 år all möjlig musik men med fokus på house, techno och minimal techno. Sitter nu på 2x CDJ 800mk2 och en DJM 800. Dock ska dem säljas av nu för att köra mac istället. Angående seten och setup och så, så vill jag säga att det är nog bra att börja lära sig lira cd eller vinyl, dator får du nog mer nytta av när du aktivt producerar och vill köra ordentliga liveset. Men det är bra för känslan att få prova på the "real deal". Apropå att göra set, så är det lite olika för alla, en del kan förbereda sig väldigt mycket men jag gillar inte det för då tappar man känslan ute på klubben. Seten bör vara runt en timme det är det vanligaste, alternativt lika många minuter som en vanlig audiocd.
Om några år när du har spelat massa musik och lekt runt så kommer du tycka att den musik du spelade för några år sen låter som tuggummipop

Det är tyvärr en yrkesskada som DJ allt kommersiellt är i stort sett skit och allt som du typ gillat en gång i tiden förvandlas på NRJ och utav Swedish House Mafia till någon form av legodunk som man får krupp på. Man blir bara mer extrem helt enkelt och man tycker illa om folk som blir för kommersiella. Ta Bob Sinclair, David Guetta, Swedish House Mafia tänk att alla dessa gjorde hyfsat skaplig musik en gång i tiden
Det kan man inte tro idag. Här har vi Tiesto när han säger sanningens ord
http://www.youtube.com/watch?v=6Ov0YMMc3nY