Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Bakteria
Den faller nog mer in som en kontroller än mixer även fast den kan användas som en 2ch mixer med nya firmwaren.
Vestax är bra grejer, helt ok ljud, bra kvalitet på komponenter, fina faders.
Än idag är deras gamla scratchmixers favorit hos många.
Är du sugen på att få dina egna låtar på vinyl är det ju bara att skicka till en dubplate studio. Kostar dock runt 500kr per skiva med en låt på var sida.
Se bara till att få låtarna anpassade (mastrade) för vinyl. Ofta kan till och med studion göra det för en peng.
Jaa jag e helnöjd med den, går att mappa om fint osv. Gillar även det faktum att det inte är förtryckta funktioner på knapparna - rent o snyggt.
4 kanaler går det att få ur den med switcharna på framsidan. Använder dock oftast bara 2. Har kört den med traktor, serrato och virtual dj - den klarade dem galant.
Det enda jag egentligen kan klaga på vestaxen över är att kontakten för strömadaptern lossnar ganska lätt o det e ju lite katastrof när det händer under en spelning
Ahaa så det kostar så pass med vinyl alltså, jaa det e ju en del. Just mastringen har jag klurat på med, vill ju hålla nere kostnaden o jag antar att en studio tar rätt bra betalt för det. Ser det ju mest som en kul grej att ha några vinyler med egna låtar på.
Ska ta o kolla upp det där lite närmare.