Musiklurar för mobiltelefon.

Permalänk
Medlem

Musiklurar för mobiltelefon.

Tjena, ja letar efter ett par bra lurar man kan lyssna musik i till min mobil, använder just nu Bose I.E (äldre modellen) och har tittat lite mer på deras AE2 hörlurar (finns på deras hemsida bose.se) men finns de några andra hörlurar som någon kan rekommendera?

Har ett pris på runt 2000kr som max.

Mobilen jag använder är en Smasung Galaxy S II (om de nu gör någon skillnad)

Pastrami~

Visa signatur

Bab

Permalänk
Avstängd

Det beror lite på vilken musik du lussnar på och vilken typ av ljud du gillar. Vill du ha mycket bas så finns det lurar för det (kanske dessa), om du lyssnar mer på klassisk musik eller liknande och vill ha klart ljud med lite dist så blir det helt andra lurar (kanske de här). Eller så kanske du vill ha in-ear lurar med mic och då blir det förstås något annat igen, typ dessa. Alternativen jag gett ger bra ljud men jag vet inte om de är så väldans prisvärda även om Denon/B&W från HiFi-klubben brukar vara det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det beror lite på vilken musik du lussnar på och vilken typ av ljud du gillar. Vill du ha mycket bas så finns det lurar för det (kanske dessa), om du lyssnar mer på klassisk musik eller liknande och vill ha klart ljud med lite dist så blir det helt andra lurar (kanske de här). Eller så kanske du vill ha in-ear lurar med mic och då blir det förstås något annat igen, typ dessa. Alternativen jag gett ger bra ljud men jag vet inte om de är så väldans prisvärda även om Denon/B&W från HiFi-klubben brukar vara det.

Jag lyssnar på blandad musik men aldrig hiphop/rnb/rap så. jag e rätt osäker också

Visa signatur

Bab

Permalänk
Hedersmedlem

Är du ute efter ett par inear-lurar eller hörlurar? När det gäller hörlurar så har jag hört att dessa http://cdon.se/hemelektronik/audio_technica_ath-m50-15564570 ska vara väldigt bra. Har inte testat dem själv, men om man kollar på recensioner etc. verkar de vara ett bra val

När det gäller inear-lurar kan jag rekommendera dessa http://cdon.se/hemelektronik/yamaha_eph100si_in-ear-15402823. Har använt dem själv i ett halvår och de är de bästa inear-lurar jag har haft. Dock så har jag inte provat så värst många, men iallafall.

Visa signatur

How can we win when fools can be kings?

Permalänk
Medlem

Skullcandy är mina favoriter, köpte ett par i US of A

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

beats by dr dre är väldigt bra hörlurar men skullcandy är också riktigt bra.

Visa signatur

Fractal Design Define S || ASUS PRIME Z390-A || Intel Core i7-9700K || ASUS GeForce RTX 2060 DUAL EVO || Corsair Vengeance RGB PRO DDR4 16GB || Corsair Hydro H100i RGB Platinum || Windows 10 Pro

Permalänk

skullcandy är skräp, beats by dre är skräp som har marknadsförsts bra därav "premium pris"

ska hörlurarna ha mic och sånt?

personligen gillar jag jays produkter... dock är A-jays ganska stora och vissa har svårt att få dem att stanna i örat.

Själv kör jag med V-jays och Q-jays med comply foams (google) vilket jag tycker ger helt underbart ljud med bas som inte tar över.

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Skullcandy är mina favoriter, köpte ett par i US of A

Skrivet av 2222thebeast:

beats by dr dre är väldigt bra hörlurar men skullcandy är också riktigt bra.

Trolling much?

@Pastrami, du får gärna börja med att specifiera vilken sorts hörlurar du vill ha.

Visa signatur

FormD T1 || i9 10850K || MSI MEG Z490i UNIFY || Nvidia RTX3080FE || 32GB G.SKILL Trident Z Neo 3600MHz CL16 || WD SN550 1TB && Kingston Fury Renegade 2TB|| Corsair SF750 Platinum
Dell S2721DGFA|HP Omen 34C
BenQ W1300 | Yamaha RX-A830 | Playstation 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

skullcandy är skräp, beats by dre är skräp som har marknadsförsts bra därav "premium pris"

ska hörlurarna ha mic och sånt?

personligen gillar jag jays produkter... dock är A-jays ganska stora och vissa har svårt att få dem att stanna i örat.

Själv kör jag med V-jays och Q-jays med comply foams (google) vilket jag tycker ger helt underbart ljud med bas som inte tar över.

Fakta eller egen åsikt. Källa?

I övrigt kostar Skullcandy ca en 3:e del av priset "over there"

Mitt råd till TS: prova dig fram, känn vad som passar dina örons frekvensomfång.

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Fakta eller egen åsikt. Källa?

I övrigt kostar Skullcandy ca en 3:e del av priset "over there"

Mitt råd till TS: prova dig fram, känn vad som passar dina örons frekvensomfång.

Fast lägg av, de har i princip bara bas. Ingen detalj, inte precis vad man kan få om man satsar på ett mer "seriöst" audiofil-inriktat märke. I alla fall till det priset de försöker (läs: lyckas) kränga dem till här i Sverige.

TS: Vill du ha ett par lurar som producerar BRA, detaljerat ljud men med en schysst mjuk och lite topp och bottenhöjd karaktär hade jag köpt ett par Beyerdynamic. De har både in-ear och andra lurar, själv har jag ett par DTX 101 (in-ear). Dessa finns med mick och heter då MMX 101 iE.

Vill du ha mer portabla lurar men ändå ett par burkar hade jag bränt alla mina pengar på ett par Beyerdynamic T 50 p, som dessutom faktiskt (till skillnad från Beats) är snygga (här kommer väl iofs personlig preferens in).

http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones-and-headse...

Kolla prisjakt, men de ligger på typ 2000 kr från Thomann (som är riktigt go affär för gitarr & studio):

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_t50p_hifi_headphones.ht...

Lite andra studiolurar:

http://www.thomann.de/se/cat.html?gf=studio_hoerlurar&oa=pra

Permalänk
Medlem
Skrivet av adrian_cool69:

skullcandy är skräp, beats by dre är skräp som har marknadsförsts bra därav "premium pris"

ska hörlurarna ha mic och sånt?

personligen gillar jag jays produkter... dock är A-jays ganska stora och vissa har svårt att få dem att stanna i örat.

Själv kör jag med V-jays och Q-jays med comply foams (google) vilket jag tycker ger helt underbart ljud med bas som inte tar över.

Ja ska använda dom till musik inte att snacka i, hard headset i datorn för de

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murpie:

Fast lägg av, de har i princip bara bas. Ingen detalj, inte precis vad man kan få om man satsar på ett mer "seriöst" audiofil-inriktat märke. I alla fall till det priset de försöker (läs: lyckas) kränga dem till här i Sverige.

TS: Vill du ha ett par lurar som producerar BRA, detaljerat ljud men med en schysst mjuk och lite topp och bottenhöjd karaktär hade jag köpt ett par Beyerdynamic. De har både in-ear och andra lurar, själv har jag ett par DTX 101 (in-ear). Dessa finns med mick och heter då MMX 101 iE.

Vill du ha mer portabla lurar men ändå ett par burkar hade jag bränt alla mina pengar på ett par Beyerdynamic T 50 p, som dessutom faktiskt (till skillnad från Beats) är snygga (här kommer väl iofs personlig preferens in).

http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones-and-headse...

Kolla prisjakt, men de ligger på typ 2000 kr från Thomann (som är riktigt go affär för gitarr & studio):

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_t50p_hifi_headphones.ht...

Lite andra studiolurar:

http://www.thomann.de/se/cat.html?gf=studio_hoerlurar&oa=pra

Jag är inte intresserad utav gitarr å studio mer att dom ska va bra för musik i dom flesta former.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shamzin:

Fakta eller egen åsikt. Källa?

I övrigt kostar Skullcandy ca en 3:e del av priset "over there"

Mitt råd till TS: prova dig fram, känn vad som passar dina örons frekvensomfång.

Får väl göra de.. Hoppas man kan testa grejer på Hi-fi klubben ligger hyfsat nära mej i Helsingborg så.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Pastrami:

Får väl göra de.. Hoppas man kan testa grejer på Hi-fi klubben ligger hyfsat nära mej i Helsingborg så.

Det får man.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Trolling much?

@Pastrami, du får gärna börja med att specifiera vilken sorts hörlurar du vill ha.

Trolle hit och Trolle dit, alla har väl rätt till egen regelrätt åsikt utan att få troll kastat i ansiktet varje gång!

TS specificerade ingenting om vad han ville ha, och jag samt den andre nissen uttryckte vår åsikt. Inget faktabaserat, utan en ÅSIKT!

Så bara lägg ner sådana löjliga påhopp utan grund!

Till TS: Man får ALLTID vad man betalar för i regel, kvalitet kostar pengar!

Lycka till!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murpie:

Vill du ha mer portabla lurar men ändå ett par burkar hade jag bränt alla mina pengar på ett par Beyerdynamic T 50 p, som dessutom faktiskt (till skillnad från Beats) är snygga (här kommer väl iofs personlig preferens in).

http://europe.beyerdynamic.com/shop/hah/headphones-and-headse...

Kolla prisjakt, men de ligger på typ 2000 kr från Thomann (som är riktigt go affär för gitarr & studio):

http://www.thomann.de/se/beyerdynamic_t50p_hifi_headphones.ht...

Jag har lyssnat på T50p och jag skulle inte rekommendera dem om man inte är ute efter en mer specifik ljudsignatur, de har ganska lite bas och är mer midcentriska. Däremot så skulle jag rekommendera att du tar en titt på Sennheiser HD25-1 II (eller nya Amperior) och Beyerdynamic DT1350 om du vill ha mer portabla lurar. De är båda bra allround hörlurar som passar till de flesta. ATH-M50 är också trevliga men för mig var de lite för stora för att vara portabla (jag skulle kalla dem mer för transportabla). Men som många redan skrivit så är det bäst om du går och lyssnar lite så vet du åminstone vad du föredrar.

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Gaming Plus Carbon AC | Adata XPG Spectrix D41 32GB 3600MHz CL17 | RX 6800 XT | SoundBlaster Z | Corsair 4000D + Seasonic FOCUS GX 750W | Samsung Odyssey G7
Hörlurar: Sennheiser HD650 + Millett Hybrid MiniMAX | Sony WF/WH-1000XM4 |

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

Trolle hit och Trolle dit, alla har väl rätt till egen regelrätt åsikt utan att få troll kastat i ansiktet varje gång!

TS specificerade ingenting om vad han ville ha, och jag samt den andre nissen uttryckte vår åsikt. Inget faktabaserat, utan en ÅSIKT!

Så bara lägg ner sådana löjliga påhopp utan grund!

Till TS: Man får ALLTID vad man betalar för i regel, kvalitet kostar pengar!

Lycka till!

Han skriver att han kan tänka sig betala 2k för lurarna. Han söker alltså något med riktig kvalité. Att då föreslå produkter från Skullcandy och Beats kan uppfattas som troll. Skullcandy och Beats riktar sig till ungdomar som vill ha "häftiga lurar" som är "inne". Till och med jag som inte är särskilt insatt inom ämnet hajade till och flinade lite grann när jag såg att vissa föreslagit Skullcandy och Beats..

OT: Om du tänkt dig inear-lurar så köp inget som är alltför dyrt.. Vanligtvis så blir sladden glapp efter en tid. Mina CX 400-II Precision höll i ungefär ett år.. Såg att någon länkat inear-lurar från yamaha för 1500kr. Frågan är om dessa håller?

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Han skriver att han kan tänka sig betala 2k för lurarna. Han söker alltså något med riktig kvalité. Att då föreslå produkter från Skullcandy och Beats kan uppfattas som troll. Skullcandy och Beats riktar sig till ungdomar som vill ha "häftiga lurar" som är "inne". Till och med jag som inte är särskilt insatt inom ämnet hajade till och flinade lite grann när jag såg att vissa föreslagit Skullcandy och Beats..

OT: Om du tänkt dig inear-lurar så köp inget som är alltför dyrt.. Vanligtvis så blir sladden glapp efter en tid. Mina CX 400-II Precision höll i ungefär ett år.. Såg att någon länkat inear-lurar från yamaha för 1500kr. Frågan är om dessa håller?

Så bara för att jag inte håller med dig nu då så ska jag kalla dig för troll eller?

Jag är väl medveten om att TS skrev att han är villig att betala 2K för lurarna, men vad har det med saken att göra gällande min åsikt om vett och etikett?

Jag skrev att jag var nöjd med skullcandy, varken mer eller mindre. Inget om kvaliteten, eller hur "inne" de var eller något sådant. Bara att jag var nöjd...
Hur nu TS väljer att tolka det är upp till honom.

Men jag ber så hemskt mycket om ursäkt, ska inte yttra mina trollåsikter mer!

Visa signatur

Numera NUC + TV
Samt:PS5 och Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Japp de flesta skullcandy är skit. Beats är bara bra för hiphop då den kör bara bass, allt annat är mediokert.

Jag skulle gå på Sennheiser HD-25 II om du vill ha stängda. De är dessutom portabla.

Det bästa vore ju såklart om du hittade en affär där du kunde provlyssna då ljud kan vara väldigt subjektivt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Det får man.

Awesome!

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av Comwan:

Japp de flesta skullcandy är skit. Beats är bara bra för hiphop då den kör bara bass, allt annat är mediokert.

Jag skulle gå på Sennheiser HD-25 II om du vill ha stängda. De är dessutom portabla.

Det bästa vore ju såklart om du hittade en affär där du kunde provlyssna då ljud kan vara väldigt subjektivt.

Vad jag läst om Sennheiser HD-25 II så verkar de väldigt lovande. Ska se om ja kan hitta nått ställe man kan prova dom på först.. HIFI klubben i Helsingborg hade dom ej så.. Annars blir de å köpa å va nöjd haha.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem
Skrivet av ChipZ:

Trolling much?

@Pastrami, du får gärna börja med att specifiera vilken sorts hörlurar du vill ha.

Slutna, ljud skall ej komma igenom även när man lyssnar på hyfsat låg volym.

Specificera, lyssnar på allt förutom hiphop/rnb/rap/country.

Visa signatur

Bab

Permalänk
Medlem

Hittade också ett par http://www.emusic.se/default.asp?info=12490&show=1

En 100kr mer än Sennheiser HD 25 II

Visa signatur

Bab

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

Så bara för att jag inte håller med dig nu då så ska jag kalla dig för troll eller?

Jag är väl medveten om att TS skrev att han är villig att betala 2K för lurarna, men vad har det med saken att göra gällande min åsikt om vett och etikett?

Jag skrev att jag var nöjd med skullcandy, varken mer eller mindre. Inget om kvaliteten, eller hur "inne" de var eller något sådant. Bara att jag var nöjd...
Hur nu TS väljer att tolka det är upp till honom.

Men jag ber så hemskt mycket om ursäkt, ska inte yttra mina trollåsikter mer!

Du gjorde det, ja. Men "2222thebeast" som han troligtvis syftade på i första hand sa inte "jag tycker att dessa är bra", han sa ordagrant att de var bra. Är väldigt stor skillnad på det. I det här fallet skulle nog de flesta som är lite insatta i ljud inte hålla med honom, så det var i princip ett felaktigt påstående vilket kan förvirra TS.

Permalänk
Skrivet av Shamzin:

Så bara för att jag inte håller med dig nu då så ska jag kalla dig för troll eller?

Jag är väl medveten om att TS skrev att han är villig att betala 2K för lurarna, men vad har det med saken att göra gällande min åsikt om vett och etikett?

Jag skrev att jag var nöjd med skullcandy, varken mer eller mindre. Inget om kvaliteten, eller hur "inne" de var eller något sådant. Bara att jag var nöjd...
Hur nu TS väljer att tolka det är upp till honom.

Men jag ber så hemskt mycket om ursäkt, ska inte yttra mina trollåsikter mer!

Du skrev att Skullcandy är dina favoriter. När du skriver favoriter så låter det som att du provat på ett flertal lurar. Då kan man fråga sig vad du provat för lurar egentligen. Såna där man får gratis när man flyger kanske? För då har du helt klart rätt i det du säger! Då är Skullcandy jättebra i jämförelse. Då hade jag också haft Skullcandy som favoriter. Haha, du skrev inte ens något modellnamn. Om du nu inte är ett troll så kanske du är någon sorts posthunter? Du har uppenbarligen inget vettigt att komma med i tråden och verkar inte ha särskilt stor koll på vad du snackar om över huvud taget, så varför ens posta? Du hjälper inte till, du framstår som ett troll.

OT: Dessa kanske kan vara nått? http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_...

Visa signatur

MSI Z370 TOMAHAWK | MSI GeForce GTX 1080 8GB Armor | Intel® Core™ i7-8700K @ 4,7 GHz | Samsung 16GB DDR4 2133 MHz | M.2 PCIe SSD Intel 256 GB | Western Digital 1TB 7200 rpm | FSP 500W 80+ Silver | MSI Codex

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocky Scarlet*:

Du skrev att Skullcandy är dina favoriter. När du skriver favoriter så låter det som att du provat på ett flertal lurar. Då kan man fråga sig vad du provat för lurar egentligen. Såna där man får gratis när man flyger kanske? För då har du helt klart rätt i det du säger! Då är Skullcandy jättebra i jämförelse. Då hade jag också haft Skullcandy som favoriter. Haha, du skrev inte ens något modellnamn. Om du nu inte är ett troll så kanske du är någon sorts posthunter? Du har uppenbarligen inget vettigt att komma med i tråden och verkar inte ha särskilt stor koll på vad du snackar om över huvud taget, så varför ens posta? Du hjälper inte till, du framstår som ett troll.

OT: Dessa kanske kan vara nått? http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/denon_...

Dom ser bra ut å rimligt pris, hoppas man kan prova dom i butik! :')

Visa signatur

Bab

Permalänk
Hedersmedlem

*Rubrik ändrad och tråd rensad*

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Skrivet av adrian_cool69:

skullcandy är skräp, beats by dre är skräp som har marknadsförsts bra därav "premium pris"

ska hörlurarna ha mic och sånt?

personligen gillar jag jays produkter... dock är A-jays ganska stora och vissa har svårt att få dem att stanna i örat.

Själv kör jag med V-jays och Q-jays med comply foams (google) vilket jag tycker ger helt underbart ljud med bas som inte tar över.

Skullcandy är skräp, ja, men Beats är fanemig inte skräp, då har du aldrig lyssnat i sånna, tycker att du kan göra det innan du börjar slänga ur dig en massa skitsnack

Permalänk
Skrivet av Modefreacation:

Skullcandy är skräp, ja, men Beats är fanemig inte skräp, då har du aldrig lyssnat i sånna, tycker att du kan göra det innan du börjar slänga ur dig en massa skitsnack

Nödvändigt att bumpa en sån gammal tråd, men ok.

Beats är skräp om man jämför de med andra lurar du kan få för samma peng. Men visst, vill du betala 1600kr för hörlurar som endast består av bas och inte har någon ballans alls i ljudet så go ahead.

+ jag hade beats, de såldes vidare några dagar därefter.

MVH, A

Visa signatur

Citera!

Permalänk
Medlem

Lånar tråden då jag är i liknande tankar, men jag funderar på hur bra lurar det är värt att köpa egentligen. Själv har jag en iPhone 4 och kör spotify, när blir det overkill-lurar, alltså när musikkällan begränsar så pass mycket att lurarna inte spelar roll?

Kör nu med ett par nocs, är inte supernöjd med dem men de var de billigaste med tre-knappars-kontroll när de var nya, så för priset är jag nöjd.

Har funderat på ett par Shure SE115m-k+ (har haft shure innan och varit nöjd), men är det värt att gå upp ytterligare (vet ej om det finns dyrare med tre-knappars-kontroll till iphone) eller klarar man sig fint på tex ett par klipsch image s4i?