Får inte basen att funka till mina audioengine 5+

Permalänk

Får inte basen att funka till mina audioengine 5+

Som rubriken lyder så kan jag inte fatta vad jag gör för fel.
Har kopplat en rca kabel från högtalarnas line-out port till subwoferns line-in port.
ska la inte vara mer än så eller?
Dynavoice Magic Sub 8 är basen.

Permalänk
Medlem

Du har kopplat från "SUB OUT" på Audioengine 5 till subbens "LINE-IN" (de översta) ?

Du har ett reglage till höger om låg-nivåingångarna, ställ det på "ON" istället för mittenläget som är "AUTO" och testa om det kommer ljud.

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk

Har gjort som du säger men det funkar ej

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Funkar sub:en om du kopplar den till någon annan källa, t ex en mobiltelefon?

Visa signatur

Perl - Made by Idiots, Java - Made for Idiots, C++ - Envied by Idiots

Permalänk

Har nu kommit fram till att den ger väldigt lite bas, knapp märkbar även om jag höjer subwooferns volym till högsta.

Permalänk
Medlem

Höj crossover reglaget om det står i botten, kanske finns det ingen djupbas i det du försöker spela upp?

Visa signatur

”Det krävs talang för att lira hårdrock medan det räcker med en taskig barndom för att spela hiphop”

Permalänk
Medlem

Kan ha med crossover att göra..

Men det är ju en ganska billig sub, om du har bra högtalare kommer det kanske inte bli så stor skillnad.

Visa signatur

“Every atom in your body came from a star that exploded. And, the atoms in your left hand probably came from a different star than your right hand. It really is the most poetic thing I know about physics: You are all stardust. ... The stars died so that you could be here today.” - Lawrence M. Krauss

Permalänk
Medlem

Hur stort är ditt rum? Står subben i ett hörn? Prova döda dina andra högtalare och lyssna bara till subben. Sen experimentera med placering. Undvik exakt mitten av några väggar för där får du lättast problem med din akustik. Är väggen 3 m så placera subben 1 meter ut ifrån ett hörn. Det mördar lite stående vågor.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur
Permalänk
Rekordmedlem

Om du ansluter basmodulen direkt utan att gå via högtalarna ger den då tillräcklig ljudnivå?

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.