Funderar över Bose Companion 20

Permalänk

Funderar över Bose Companion 20

Efter att ha kollat på nya 2.0 datorhögtalare så har jag förälskat mig lite i Bose Companion 20.
Designen och storleken tilltalar mig samtidigt som de ligger i prisklassen som jag hade tänkt, men det är ju hur de låter som är viktigast. Jag har läst en del tester och det största minuset ska vara att de saknar inställningar för bas och dylikt. Är det någon som använder dessa eller har någon erfarenhet av dem? Användningsområde kommer att vara normalt datoranvändande, spel och kanske en del film. Musik är inget jag lyssnar speciellt mycket på.

Jag vill helt enkelt veta om forumfolket här anser det vara dumt att lägga ned 1995 SEK på ett par designhögtalare som verkar vara marknadsförda främst som dekorationer till folk som använder iMac.

Permalänk

Bara idioter och Apple fan använder Bose. Jag köpte denna i går.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GAMER-X-96:

Bara idioter och Apple fan använder Bose. Jag köpte denna i går.

Nja nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Deras hemmabiosystem slår det mesta på fingrarna ljudmässigt. Däremot vet jag inte med deras datorhögtalare..

Permalänk
Medlem

BOSE kundsegment är den som har mycket pengar och inte bryr sig så länge det bara låter bra och ser fint ut. Deras billigaste 5.1 system kostrar bara 20k och då är du låst till deras dvd modul. Slår och slår beror på vad du jämför.

Man behöver inte vara idiot för att köpa något som man gillar och som andra kanske inte gillar. Eftersom ljud uppfattas olika och vi har alla olika smak. Märket i sig är inte dåligt det som är det dåliga är att det kostar för mycket och att deras område är små högtalare för hembio och inte musik ljud i 2 kanaler.

Permalänk
Medlem
Skrivet av buddaz:

BOSE kundsegment är den som har mycket pengar och inte bryr sig så länge det bara låter bra och ser fint ut. Deras billigaste 5.1 system kostrar bara 20k och då är du låst till deras dvd modul. Slår och slår beror på vad du jämför.

Man behöver inte vara idiot för att köpa något som man gillar och som andra kanske inte gillar. Eftersom ljud uppfattas olika och vi har alla olika smak. Märket i sig är inte dåligt det som är det dåliga är att det kostar för mycket och att deras område är små högtalare för hembio och inte musik ljud i 2 kanaler.

Ja hade han skrivit som du gör hade jag godtagit hans svar.

Permalänk
Skrivet av GAMER-X-96:

Bara idioter och Apple fan använder Bose. Jag köpte denna i går.

Men de är ju inte heller skitbra, har hört Gigaworks T3 och basen känns väldigt konstig, typ väldigt ojämn.

Skrivet av kallabaz:

Nja nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Deras hemmabiosystem slår det mesta på fingrarna ljudmässigt. Däremot vet jag inte med deras datorhögtalare..

Bose system för 50.000 kr slår helt klart Logitech Z5500. Men Bose produkter är absolut inte prisvärda. Något annat riktigt hifi system för 20.000 skulle slå deras 50.000 kr system med hästlängder.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Ursäkta mig, jag ljug. Jag är ett troll, mina högtalar är från 70-talet och jag pratar inte svenska väl.

Edit: mitt namn är också dum.

Permalänk
Skrivet av GAMER-X-96:

Ursäkta mig, jag ljug. Jag är ett troll, mina högtalar är från 70-talet och jag pratar inte svenska väl.

Edit: mitt namn är också dum.

Hmm. Svårt att tolka om du är seriös eller inte

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Hmm. Svårt att tolka om du är seriös eller inte

Registrerad igår...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Skrivet av Piece of Cake:

Registrerad igår...

Ja jag såg det... Fyfan.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av kallabaz:

Nja nu förstår jag inte riktigt vad du menar? Deras hemmabiosystem slår det mesta på fingrarna ljudmässigt. Däremot vet jag inte med deras datorhögtalare..

Mnja deras hemmabiosystem är inte speciellt mycket att hurra över. Snygga och små men definitivt inte speciellt välljudande.

Jag hade inte lagt pengar på bose ska ärligt sägas. För de pengarna får du ett par audio pro addon one eller ett par d'feldt audioengine 2 som är avsevärt mycket bättre.

Bose är små smidiga grejer med design.

Mitt billiga hemmabiosystem från infinity (5 sattar och en bas) + en denon 1905 är faktiskt bra mycket bättre än boses största biosystem för 50 blås. Då kostar det bara 8-9000 nytt. Står visserligen i garderoben nu eftersom det inte var bra nog