Hur får bästa ljudet ur mina högtalare?

Permalänk

Hur får bästa ljudet ur mina högtalare?

Tjoho

Jag funderar på hur jag ska transfera ljudet till mina högtalare på bästa sätt. Har 4 olika sätt.

A ) Dator > PS3 Media Server > Ps3 > Reciver > Högtalare
B ) Dator > HDMI sladd > Reciver > Högtalare
C ) Dator > Inbyggda DLNA (Nätverk) till reciver > högtalare
D ) USB > Reciver > Högtalare

Vad tror NI?

Permalänk

B eller C :O?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk

B skulle ja väl säga. Vet inte ens vad DLNA är.

Visa signatur

Asrock P67 Extreme6 | Intel 2600k @ 4.5Ghz) | Noctua NH-D14 | Corsair 8GB DDR3 1600Mhz
ASUS GTX 770 DCII OC @ 1260/7900 | Intel X25-M G2 80GB| ~3.2TB HDD
Antec 1200 | Corsair HX 620 80+
ASUS PB278Q

Permalänk
Skrivet av Drömmaren:

B skulle ja väl säga. Vet inte ens vad DLNA är.

"Digital Living Network Alliance (DLNA) är ett internationellt samarbete mellan hemelektronikbranschen, datorindustrin och mobiltillverkare. Syftet med DLNA är att skapa en standard för trådbundet och trådlöst nätverk mellan datorer, hemelektronik och mobila enheter. Konceptet skapades i juni 2003 som Digital Home Working Group av Sony som en ideell branchorganisation, men ändrade namnet 12 månader senare när de första regelverken publicerades"

Inbyggt LAN i recivern.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badkrukan:

"Digital Living Network Alliance (DLNA) är ett internationellt samarbete mellan hemelektronikbranschen, datorindustrin och mobiltillverkare. Syftet med DLNA är att skapa en standard för trådbundet och trådlöst nätverk mellan datorer, hemelektronik och mobila enheter. Konceptet skapades i juni 2003 som Digital Home Working Group av Sony som en ideell branchorganisation, men ändrade namnet 12 månader senare när de första regelverken publicerades"

Inbyggt LAN i recivern.

ABC borde ge samma resultat, D vet jag inte, aldrig sett någon som använder USB. Men min gissning är att alla ger samma ljud.
Gör du transcoding live i PS3 Media Center kan det påverka, annars detsamma.

Visa signatur

Whales are nice!

Permalänk

Kör på B tycker jag ) eftersom det där trådlösa verkar risigt. Finns det inget coax uttag du kan köra mellan Dator och reciver?

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Hedersmedlem

B eller C beroende på om du vill styra uppspelningen från receivern eller datorn. Ljudkvaliteten blir densamma eftersom det är receiverns DAC som används.