Verktyg Visningsval
2012-04-30, 16:01   #1

Helxy

Medlem

Registrerad: feb 2012

[Köpråd] Nya hörlurar för musiklyssning 1000kr!

Tja letar efter ett par hörlurar för runt 1000 lappen. De ska vara slutna och ha en snygg design så man kan ha dem på stan. Ska användas för musiklyssning med dator/mobil. Jag lyssnar på det mesta. Målet är förstås att få så bra ljud som möjlig för pengarna.

Senast redigerad av Helxy 2012-04-30 klockan 16:20.
Helxy är uppkopplad nu
2012-04-30, 17:27   #2

Asprarn

Medlem

Plats: Dalarna

Registrerad: jan 2009

Tycker inte det finns något som slår Porta Pro när det gäller att lyssna på mobilen, dock inget för datorn
2012-04-30, 17:32   #3

DrRotmos

Medlem

DrRotmoss avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jan 2003

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Asprarn Visa inlägg
Tycker inte det finns något som slår Porta Pro när det gäller att lyssna på mobilen, dock inget för datorn
Om man har en budget på 1000 kr finns det ingen anledning att köpa en 250-kronors-lur. Särskilt inte som de inte ens är slutna, något som TS efterfrågade.
2012-04-30, 17:37   #4

arision

Medlem

arisions avatar

Plats: Jämshög

Registrerad: jun 2011

hittade beats by dr dre för 100£ alltså 1000:-

ᴄɪᴛᴇʀᴀ ғöʀ sɴᴀʙʙᴀ sᴠᴀʀ ! ;)
arision är inte uppkopplad
2012-04-30, 17:38   #5

arision

Medlem

arisions avatar

Plats: Jämshög

Registrerad: jun 2011

http://hmv.com/hmvweb/displayProduct...1_BRITS-537602

ᴄɪᴛᴇʀᴀ ғöʀ sɴᴀʙʙᴀ sᴠᴀʀ ! ;)
arision är inte uppkopplad
2012-04-30, 17:40   #6

DrRotmos

Medlem

DrRotmoss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av arision Visa inlägg
hittade beats by dr dre för 100£ alltså 1000:-
Är man ute efter att få så bra ljud som möjligt för pengarna så ska man hålla sig ifrån Beats.
2012-04-30, 17:52   #7

Bamsebjörn

Medlem

Bamsebjörns avatar

Plats: Lidingö

Registrerad: jan 2012

http://www.jam.se/studio/horlurartil...0909/?q=slutna kanske? Dock anpassade för studio, men snygga, ihopfällbara och har bra ljud för pengarna, bara att sticka in och testa om du nu bor i stockholmsområdet annars http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=587405 vet inte riktigt hur de låter, men beyerdynamic gör bra grejer så det lär vara bra ljud i dem, kolla recensioner på google annars isåfall
Powermac G5 Case, Intel i7 2700k @4.4Ghz, 8GB Kingston HyperX Beast 1600MHz, Cooler Master Hyper 212+ Evo, Asus P8Z77-M, Zotac GT610 Passive Cooling Zone. Asus GT210 Passive Cooling. be quiet! Straight Power E9 400W 80+ Gold. Samsung 830 128GB SSD. WD Green 1tb 7200RPM. D-link DWA547. Mac OS X 10.9.1 (Hackintosh)
Bamsebjörn är inte uppkopplad
2012-04-30, 17:54   #8

Kaoskadosk

Medlem

Kaoskadosks avatar

Registrerad: sep 2010

Jag har ett par Denon AH-D1100 och är väldigt nöjd med dessa. Bra ljud, väldigt bekväma och helt slutna. Kan kännas lite plastiga, men är trots det ganska rejält byggda. De tål inte hur mycket stryk som helst, men de håller.

Ang. utseendet så är smaken som baken. Jag tycker iaf de är snygga, sen är det säkert många som tycker de är för stora och klumpiga. Ja, vill man ha helt slutna och bekväma lurar så brukar de vara ganska stora, så är det bara.
Kaoskadosk är inte uppkopplad
2012-04-30, 18:21   #9

simonwellander

Medlem

Plats: 127.0.0.1

Registrerad: jun 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Kaoskadosk Visa inlägg
Jag har ett par Denon AH-D1100 och är väldigt nöjd med dessa. Bra ljud, väldigt bekväma och helt slutna. Kan kännas lite plastiga, men är trots det ganska rejält byggda. De tål inte hur mycket stryk som helst, men de håller.

Ang. utseendet så är smaken som baken. Jag tycker iaf de är snygga, sen är det säkert många som tycker de är för stora och klumpiga. Ja, vill man ha helt slutna och bekväma lurar så brukar de vara ganska stora, så är det bara.
+1

De har rätt njutningsbart ljud tycker jag, sist jag var på hifiklubben så lyssnade jag på bland annat dessa.

Men jag rekommenderar TS att åka till hifiklubben och provlyssna flera hörlurar inom budgeten, om TS har någon hifiklubben i närheten förstås
2012-04-30, 18:41   #10

Setesh

Medlem

Registrerad: aug 2010

Denon är defenitivt fina men dyra; AKG är också fina och finns i ungefär samma prisområde som Denon. Själv sitter jag med Porta Pro och PRO4AA TITANIUM vid datorn. De sista är betydligt trevligare än porta pro på alla sätt utom ett - De väger oerhört mycket. Faktum är att de väger så pass mycket att de, även vid stillasittande vid datorn, kan börja göra ont i skallbenet. Förutom detta så tycker jag att de är mycket trevliga hörlurar men om du absolut måste kunna ha med dem ute på stan så rekommenderar jag andra. Slutna och med trevligt ljud dock för nästan precis 1000 kr om jag kommer ihåg rätt.
Setesh är inte uppkopplad
2012-04-30, 19:36   #11

simonwellander

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Setesh Visa inlägg
PRO4AA TITANIUM vid datorn. De sista är betydligt trevligare än porta pro på alla sätt utom ett - De väger oerhört mycket.
Oj du har rätt, de vägde ju 500g !

Själv sitter jag med ett par Sony MDR-XB500 framför datorn och är mer än nöjd. Egentligen riktigt bra för priset de kostar (runt 500kr)
2012-04-30, 20:05   #12

Helxy

Medlem

Registrerad: feb 2012

Är det hifi klubben som är bäst om man bor i Stockholmsområdet? Hur stor är skillnaden på några av de ni har länkat med tex http://www.hifiklubben.se/produkter/tillbehor/horlurar/fanny-wang_2001-dj_horlur_svartvitt.htm som är 1000 kr dyrare är det värt det eller duger ett par 1000kr hörlurar. Hur stor ljudskillnad är det egentligen? Tack för alla svar och fortsätt komma med mera förslag!

Skickades från m.sweclockers.com
Helxy är uppkopplad nu
2012-04-30, 20:26   #13

knorrrhane

Medlem

Registrerad: sep 2011

Jag är väldigt nöjd med mina BOSE Around-ear lurar för 1300:-, väldigt lätta och bra ljud enligt mig, lyssnar mycket på musik som massive attack, the knife, the decemberists och jag tycker de ger bra med bas och bra klang i diskant.. De är också ganska isolerande och dämpar oljud från spårvagnar och så, eller ja tunnelbanan i ditt fall .. Du kan nog provlyssna de i någon Apple-butik i Stockholm..
Moderkort: Asus P9X79 Deluxe CPU: i7 3930K @ 4.3 Ghz Kylare: Phantek PH-TC14PE Blå Minnen: Corsair Vengence LP 4x4 GB Blå GPU: Asus GeForce GTX 680 PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung SSD 830 256 GB + Seagate Barracuda 500 GB Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 7 Pro x64 Score: 3D Mark 11: 9395, PC Mark 7: 5441
knorrrhane är inte uppkopplad
2012-04-30, 20:57   #14

DrRotmos

Medlem

DrRotmoss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Helxy Visa inlägg
Är det hifi klubben som är bäst om man bor i Stockholmsområdet? Hur stor är skillnaden på några av de ni har länkat med tex http://www.hifiklubben.se/produkter/..._svartvitt.htm som är 1000 kr dyrare är det värt det eller duger ett par 1000kr hörlurar. Hur stor ljudskillnad är det egentligen? Tack för alla svar och fortsätt komma med mera förslag!

Jag har inte provat lurarna du länkar, utan pratar bara i generella termer, men grejen när du går upp i pris mycket mer är att du antingen får väldigt bra lurar, som i princip uteslutande är anpassade för hemmabruk (de kan vara stora, tunga, ha lång otymplig sladd, vara tungdrivna, som ofta även är öppna och har 6.3 mm-jack istället för 3.5 mm), eller designlurar, som inte är prisvärda med avseende på sitt ljud.
2012-04-30, 21:05   #15

DrRotmos

Medlem

DrRotmoss avatar

Citat:
Ursprungligen inskrivet av knorrrhane Visa inlägg
Jag är väldigt nöjd med mina BOSE Around-ear lurar för 1300:-, väldigt lätta och bra ljud enligt mig, lyssnar mycket på musik som massive attack, the knife, the decemberists och jag tycker de ger bra med bas och bra klang i diskant.. De är också ganska isolerande och dämpar oljud från spårvagnar och så, eller ja tunnelbanan i ditt fall .. Du kan nog provlyssna de i någon Apple-butik i Stockholm..
Jag provade ett par Bose Triport för ett tag sedan. Jag var inte särskilt imponerad av ljudet, särskilt inte för det priset de tar. Tycker mina Denon AH-D1100 lät betydligt bättre (och det är ju ungefär samma prisklass), om än att D1100 är väldigt bastunga. Dock skulle jag personligen ha svårt att rekommendera D1100, då mina håller på att gå sönder av undermålig byggkvalitet (och de är inte särskilt gamla, köpte dem i Januari). Kanske var det bara min batch som var dålig (har hört andra med samma problem), men som det ser ut från mig så skulle jag vara tveksam.

That being said angående Bose har jag hört att ska man ha bra aktiv noise cancelling i ett par NC-hörlurar så är det Bose QC15 som gäller, men det är ju en annan typ av lur.
2012-04-30, 21:30   #16

simonwellander

Medlem

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Helxy Visa inlägg
Är det hifi klubben som är bäst om man bor i Stockholmsområdet? Hur stor är skillnaden på några av de ni har länkat med tex http://www.hifiklubben.se/produkter/..._svartvitt.htm som är 1000 kr dyrare är det värt det eller duger ett par 1000kr hörlurar. Hur stor ljudskillnad är det egentligen? Tack för alla svar och fortsätt komma med mera förslag!

Ja du kan ju åka till hifiklubben till o börja med?

Åk dit och tala om vad du har för budget, ta med mobilen och lägg in dina favoritlåtar, sen provar du flera lurar och bildar dig en egen uppfattning
Det är alltid bäst. För 2000 kr finns det nog bättre alternativ än Fanny Wang.
2012-04-30, 22:22   #17

knorrrhane

Medlem

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av DrRotmos Visa inlägg
Jag provade ett par Bose Triport för ett tag sedan. Jag var inte särskilt imponerad av ljudet, särskilt inte för det priset de tar. Tycker mina Denon AH-D1100 lät betydligt bättre (och det är ju ungefär samma prisklass), om än att D1100 är väldigt bastunga.
That being said angående Bose har jag hört att ska man ha bra aktiv noise cancelling i ett par NC-hörlurar så är det Bose QC15 som gäller, men det är ju en annan typ av lur.
Alla har olika preferenser, därför tycker jag det är viktigt att man prövar själv innan. Kontakten på sladden på mina lurar gick sönder efter 2 år, men den blev bytt på garantin men det är väl det jag tycker man kan tänka på.

Mina nästa hörlurar blir nog noise cancelling från BOSE, skönt att ha på flygresor och har haft mina i 4 år nu så är nog dags att skaffa något nytt!
Moderkort: Asus P9X79 Deluxe CPU: i7 3930K @ 4.3 Ghz Kylare: Phantek PH-TC14PE Blå Minnen: Corsair Vengence LP 4x4 GB Blå GPU: Asus GeForce GTX 680 PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Lagring: Samsung SSD 830 256 GB + Seagate Barracuda 500 GB Chassi: NZXT H2 Svart OS: Windows 7 Pro x64 Score: 3D Mark 11: 9395, PC Mark 7: 5441
knorrrhane är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb