Citat:
Ursprungligen inskrivet av
Dragzone
Jahaaaa så du har den i handsfacket? smart...
Vad fjantigt... det finns på deras sida men länken funkar ej :S iZound FM-sändare FMT-650, kostar 400kr. laddar och sänder. söker upp de bästa kanalerna också.
Jag har den med cd-spelare.
Jag har inte nämnt något om ett handsfack?! Nu blev jag smått irriterad, så gick ut och tog två bilder på stereon i min bil.
http://imgur.com/a/Wkvn6
Får ursäkta kvaliten, systemkamerans batteri var dött från igår (valborg), så fick bli iPhonen.
Citat:
Johan12
smaken är ju som baken men personligen tycker jag det inte blir särskilt stilrent när man monterar in en eftermarknadsenhet i enkel din.
touchpanel i dubbeldin smälter oftast in lite bättre dock.
detta är en smaksak som sagt men så tycker jag iaf

Beror ju på vilken stereo man har, men visst nog smälter den in tycker jag, om inte annat så är det mycket mer värt det extra du får av eftermarknadsstereo än original. (Förutsatt att man inte köper det billigaste skit man hittar)
Citat:
Dragzone
Du har alltså samma originalstereo som jag hade, den med CD, tror bara det är Saab 900 som har den med kassett. Hur som haver finns det tre (fyra) sett och löda in en egen AUX i den stereon:
1) Det finns stöd för telefon i stereon, man kan använda sig utav dennes ingångar.
2) Det går även att använda den interna CD-spelarens ljudgångar, då de finns analoga.
3) Det finns extra-kontakter på stereon vid ISO kontakterna från bilen. Med andra ord så finns det FÄRDIG aux från fabrik, det enda som behövs är sladden. Kan dock inte bekräfta denna, såg någon skymt av de nyligen, kanske bara gäller nyare års-modeller.
4) Det finns även vissa originalstereon som har stöd för CD-växlare som extra-tillbehör till bilen. Det finns en rund kontakt på baksidan av stereon med massa hål i. Dubbelkolla detta, jag har ett sådant uttag, men det är till förstärkare!
Citat:
Dragzone
Förklara vad enkel din och dubbel din är, svenskan gör det förvirrande ^^ haha.
Onödigt att lägga ut massa pengar på en gammal bil tycker jag.

Enkel din är den "vanliga" höjden på bilstereo, ett standardmått. Dubbeldin, är de som sitter i din saab. Om du kollar så ser du att den är dubbelt så hög som enkel-din. Egentligen ska det väl heta 1 Din och 2 Din där siffran är en måttenhet.
1 Din:
2 Din:
Citat:
Dragzone
Det beror på vad för mer funktioner du kan tänkas vilja ha. Jag har blåtand på min (funkar som handsfree till mobilen), DVD för att se på film (kan koppla in fler skärmar för t.ex. i bak), stöd för back-kamera, GPS med navigering, iPhone/iPod stöd, klarar av MP3, WMA och säkert många fler format via skiva eller USB-minne. Du kan även använda dig utav SD-minne om du skulle vilja ha det istället för USB minne. Och ja, en massa andra funktioner som jag inte använder (utöver de vanliga radio och etc grundläggande varje stereo har samt utgångar för förstärkare).