Bose companion 5 inget ljud... help!

Permalänk
Medlem

Bose companion 5 inget ljud... help!

Hej! Precis fått Bose Companion 5 ljudsystem och kopplat ihop allting men får inget ljud (kopplas in via usb i mitt moderkort).
Sitter med windows 7 ultimate och datorn hittar och installerar högtalarna när man kopplar in dom och jag har satt "Speakers, 2- Bose USB audio" som standard ljudenhet men får inte igång det. Prövat olika USB portar och letat efter någon form av drivers men den säger att jag har senaste drivers.

(En grej som är konstig är att det inte går att starta en låt på spotify överhuvudtaget, man trycker play men ingenting händer, får testa via youtube men inget ljud)

Någon som har någon erfarenhet av problemet som skulle kunna hjälpa mig? Skriv gärna om ni behöver mer information
Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Startat om datorn efter du kopplat in dom?

Visa signatur

Stationär: Asus P8p67-M PRO, Intel Core i5 2500K 3,3 GHz (Antec Küler H2O 620), Gainward GeForce GTX 550Ti, 8 Gb Ram, Silver Power 400W, Fractal Design Define Mini. Benq G2420HD, Gammlt Dell Tangentbord, Qpad OM-75.

Ljud: Yamaha CR-640 - Dynavoice Magic F-6 | Technics SU-Z22 - Audio-Technica ATH-M50

Permalänk
Medlem

japp!
Upptäckte vad som är problemet men har ingen aning om hur man löser det.
Bose systemet kör via usb 2.0 och jag har en gammal Logitec MX 500 mus (som kör typ usb 1.0 eller 1.1 vet ej), när man kopplar ur musen fungerar högtalarna, sen kopplar man i musen då fungerar båda tillsammans men om man sedan startar om datorn slutar ljudet att fungera igen :/
Man hör uppstartsljudet från windows och sen dör det.
Någon som har någon lösning på detta?
Här hittade jag informationen samma problem på XP tydligen

Permalänk
Medlem
Skrivet av DasDiva:

japp!
Upptäckte vad som är problemet men har ingen aning om hur man löser det.
Bose systemet kör via usb 2.0 och jag har en gammal Logitec MX 500 mus (som kör typ usb 1.0 eller 1.1 vet ej), när man kopplar ur musen fungerar högtalarna, sen kopplar man i musen då fungerar båda tillsammans men om man sedan startar om datorn slutar ljudet att fungera igen :/
Man hör uppstartsljudet från windows och sen dör det.
Någon som har någon lösning på detta?
Här hittade jag informationen samma problem på XP tydligen

Testa och koppla musen i fronten och högtalarna på baksidan.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Stationär: Asus P8p67-M PRO, Intel Core i5 2500K 3,3 GHz (Antec Küler H2O 620), Gainward GeForce GTX 550Ti, 8 Gb Ram, Silver Power 400W, Fractal Design Define Mini. Benq G2420HD, Gammlt Dell Tangentbord, Qpad OM-75.

Ljud: Yamaha CR-640 - Dynavoice Magic F-6 | Technics SU-Z22 - Audio-Technica ATH-M50

Permalänk
Skrivet av DasDiva:

japp!
Upptäckte vad som är problemet men har ingen aning om hur man löser det.
Bose systemet kör via usb 2.0 och jag har en gammal Logitec MX 500 mus (som kör typ usb 1.0 eller 1.1 vet ej), när man kopplar ur musen fungerar högtalarna, sen kopplar man i musen då fungerar båda tillsammans men om man sedan startar om datorn slutar ljudet att fungera igen :/
Man hör uppstartsljudet från windows och sen dör det.
Någon som har någon lösning på detta?
Här hittade jag informationen samma problem på XP tydligen

Låter som det är problem med drivrutinerna när enheterna körs tillsammans. Testa att uppdatera drivrutinerna på musen också!:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!

Upptäckte att det inte hade med musen att göra heller utan att det inte gick att koppla in någon annan usb bredvid Bose USBn.
Har 3st USB-port par på datorn (dvs 6 portar) + usb 3.0 portar. Så Bose högtalarna behöver ett eget par annars fungerar dom inte.
Random testade bara för att se om det var det som var problemet och det fungerade men har ingen aning om varför och ingen aning om det finns någonting som gör att det fungerar att kopplar någonting bredvid men just nu fungerar det såhär så kör så (har senaste drivrutiner på hela datorn nu efter en grundlig genomgång och det är fortfarande så)

Frystpingvin, kollade och har senaste drivrutinerna på alla mina usb grejer men tack för tipset

Tack för all hjälp!

Permalänk
Skrivet av DasDiva:

Tack för alla svar!

Upptäckte att det inte hade med musen att göra heller utan att det inte gick att koppla in någon annan usb bredvid Bose USBn.
Har 3st USB-port par på datorn (dvs 6 portar) + usb 3.0 portar. Så Bose högtalarna behöver ett eget par annars fungerar dom inte.
Random testade bara för att se om det var det som var problemet och det fungerade men har ingen aning om varför och ingen aning om det finns någonting som gör att det fungerar att kopplar någonting bredvid men just nu fungerar det såhär så kör så (har senaste drivrutiner på hela datorn nu efter en grundlig genomgång och det är fortfarande så)

Frystpingvin, kollade och har senaste drivrutinerna på alla mina usb grejer men tack för tipset

Tack för all hjälp!

Trevligt att det löste sig! Hur tycker du högtalarna låter då?:)

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

dom är supernice tycker jag!
sjuktbra balanserade när det gäller musik och helt klart ljud.

gillar också att om man kopplar in headset i deras controll pad får man bättre ljud genom hörlurarna också känns det som i jämförelse med det vanliga 3.5 så är supernöjd!

Permalänk
Medlem

Bra att du följde upp med lösningen. Ska komma ihåg detta om jag i framtiden ramlar på något liknande! För övrigt hade jag Bose Companion 3 II förut, var mycket nöjd med hur det paketet presterade.