Hörlurar till HTC One X

Permalänk
Medlem

Hörlurar till HTC One X

Hejsan alla sweclockare! Jag skriver i denna stund då jag behöver hjälp att bestämma mig för vad jag ska skaffa för hörlurar till min lur, HTC One X. Jag kollade faktiskt först på Monster Cable Beats Pro by Dr.Dre men sedan så läste jag att det bara var ren skit egentligen, speciellt med tanke på priset. Som ni nu kanske förstår så är maximala priset på 3000kr. Är det fortfarande inte värt det trots att HTC One X har Beats Audio? Har även kollat på Sennheiser HD 598 men har egentligen inte läst på så mycket. Jag kommer ha de påväg till, i, hem från plugget och mer. Så det skulle vara bra om det innehöll någon lösning för att få ner det i väskan eller något i den stilen, även byggkvalitén tycker jag är viktigt men först och främst ljudkvalitén.

Tack i förhand

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Det jag skulle kolla på först är hur tungdrivna lurar som telefonen kan driva.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk

Sennheiser HD 598 är så otroligt mycket bättre än Monster Cable Beats... som natt o dag..

Men de är nog för tungdrivna för en mobiltelefon.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Du kan få köpa ett par beats studio av mig för 1200 kr

Visa signatur

Insert funny joke here

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloghunt:

Det jag skulle kolla på först är hur tungdrivna lurar som telefonen kan driva.

Har googlat i nästan 1 timme utan att hittat något om ljudchipset i HTC One X, får väl höra med HTCs tekniska support imorgon över chatt.

Skrivet av simonwellander:

Sennheiser HD 598 är så otroligt mycket bättre än Monster Cable Beats... som natt o dag..

Men de är nog för tungdrivna för en mobiltelefon.

Okej, tråkigt om de skulle vara för tungdriva

Skrivet av Slaktardej:

Du kan få köpa ett par beats studio av mig för 1200 kr

Tyvärr men nej tack, jag är inte ute efter begagnat/bra pris utan jag vill ha något av det bästa möjliga för min lur.

Förresten så vill jag helst ha over-ear, dock så kan ju in-ear vara bra när man tränar. Däremot så kanske man bara kan använda hörlurarna som medföljde luren när man väl tränar.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av sskludde:

Har googlat i nästan 1 timme utan att hittat något om ljudchipset i HTC One X, får väl höra med HTCs tekniska support imorgon över chatt.

Okej, tråkigt om de skulle vara för tungdriva

Tyvärr men nej tack, jag är inte ute efter begagnat/bra pris utan jag vill ha något av det bästa möjliga för min lur.

Förresten så vill jag helst ha over-ear, dock så kan ju in-ear vara bra när man tränar. Däremot så kanske man bara kan använda hörlurarna som medföljde luren när man väl tränar.

Jag kör på ett par Beyerdynamic DT770 pro 80 ohm, de funkar riktigt bra med mitt ljudkort i datorn, men om jag provar de med min SGS 2 så märker man direkt att det är lite som fattas.

Sen så är väl chippet i SGS 2 inte det bästa men även för ett par lurar på 80 ohm så märker man att det fattas.

Visa signatur

Case Phanteks Evolv X | MB ASUS Crosshair VIII Formula | CPU 5800X3D |
RAM 32GB G.Skill Royal | GPU 6950XT WB | PSU Corsair AX1200i |
Sound DT1990 + Essence III | Fan controll Aquaero 6 XT | Monitor LG 27GR95QE |
Cooling Custom Water |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sloghunt:

Jag kör på ett par Beyerdynamic DT770 pro 80 ohm, de funkar riktigt bra med mitt ljudkort i datorn, men om jag provar de med min SGS 2 så märker man direkt att det är lite som fattas.

Sen så är väl chippet i SGS 2 inte det bästa men även för ett par lurar på 80 ohm så märker man att det fattas.

Okej, ja det är ju tråkigt att lägga ut pengar på hörlurar som inte mobilen klarar av att driva dem, då det är bara där som jag kommer använda dem. Har iallafall snackat med HTCs support och de hade inte informationen om hur tungdrivna lurar den klarade av eller vilket ljudchip det var inuti.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Sorry om detta ses som bump, men nu har jag fått reda på att HTC One X klarar av att driva 50 Ohm. Det är precis vad Sennheiser HD 598 har att ge, men vilka lurar skulle ni rekommendera. Skulle ni rekommendera Sennheiser framför Beats trots Beats Audio som finns i HTC One X?

Kabeln verkar ju vara överdrivet lång(3m), med tanke på att mobilen är i fickan medan jag lyssnar.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Är det någon som vet vad "Beats Audio" egentligen är i telefonen? Jag har bara sett svävande beskrivningar som "[...] plockar fram det bästa ur ett par Beats by Dr [...]" och liknande.

Är det bara en EQ-profil som skall passa Beats-lurar eller? Jag är själv inne på telefonen, men är inte speciellt intresserad av beats-lurar.

Visa signatur

The answer is technology! What was the question?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blitzer:

Är det någon som vet vad "Beats Audio" egentligen är i telefonen? Jag har bara sett svävande beskrivningar som "[...] plockar fram det bästa ur ett par Beats by Dr [...]" och liknande.

Är det bara en EQ-profil som skall passa Beats-lurar eller? Jag är själv inne på telefonen, men är inte speciellt intresserad av beats-lurar.

Är nästan helt hundra på att det bara är en EQ-profil som det handlar om. Blir nog Sennheiser HD 598 för min del.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Medlem

Du kan ju inte generalisera, bara för att den orkar driva xxx lurar på 50 ohm så orkar den inte per automatik driva yyy lurar som också ligger på 50 ohm.

Jag hade skaffat in-ear eller en separat förstärkare. Jag kan rekommendera Objective2 som förstärkare.

Räkna verkligen inte med att telefonen kommer orka driva fullstora lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TrinitoN:

Du kan ju inte generalisera, bara för att den orkar driva xxx lurar på 50 ohm så orkar den inte per automatik driva yyy lurar som också ligger på 50 ohm.

Jag hade skaffat in-ear eller en separat förstärkare. Jag kan rekommendera Objective2 som förstärkare.

Räkna verkligen inte med att telefonen kommer orka driva fullstora lurar.

Ledsen, har inte direkt hur stor koll som helst på detta. Vad jag kan säga om Objective2 är att det ser ut att vara ganska jobbigt att ha med sig det till plugget eller när man går runt lite, inte direkt något att ha i fickan. Får väl kanske bli Sennheiser MX980 eller spara pengarna och använda de som medföljde.

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk

Sony MDR-XB500 kanske? De är mycket lättdrivna, jävligt sköna och väger inte så mycket. Fula enligt vissa, snygga enligt andra. Det är bra ljud i de för pengen, men i många fall känns basen lite för dominant.

Edit: Glömde skriva att jag har ett par, och är mycket nöjd.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Sony MDR-XB500 kanske? De är mycket lättdrivna, jävligt sköna och väger inte så mycket. Fula enligt vissa, snygga enligt andra. Det är bra ljud i de för pengen, men i många fall känns basen lite för dominant.

Edit: Glömde skriva att jag har ett par, och är mycket nöjd.

Tack för förslaget men då tror jag nog att sennheiser mx980 är ett bättre alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Processor: Intel Core i7 930 @ 4,01Ghz Kylning: Corsair H100i Moderkort: ASUS P6T Deluxe v2 Internminne: Corsair 12GB Grafikkort: 2xEVGA GeForce GTX 780 SC ACX System Disk: Intel X25-M SSD 80GB G2 Hårddisk: 300GB WD VelociRaptor Chassi: Corsair Graphite 760T Arctic White Nätaggregat: Corsair HX 850W 80+ Ljudkort: Creative Sound Blaster X-Fi Titanium HD Operativsystem: Windows 8.1 Pro Eyefinity: 3x23" Samsung S23A700D 120Hz

Permalänk
Skrivet av sskludde:

Tack för förslaget men då tror jag nog att sennheiser mx980 är ett bättre alternativ.

Skickades från m.sweclockers.com

Ja de är säkert bra Men har du testat de? Kan vara bra idé att göra det annars, de skulle nog inte sitta så bra i mina öron t.ex.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50