Verktyg Visningsval
2012-05-08, 21:12   #1

Blargmode

Medlem

Blargmodes avatar

Registrerad: sep 2011

Nya hörlurar till en som pendlar mycket

Goddagens!
Än en gång har mina lurar gått i graven så det är dags för nya, jag tänker mig en budget på 500kr men den är inte särskilt strikt, det är mer av en guideline.
Som framgår av titeln (hoppas jag ) så ska dom användas på bussen, tåget i stan, ja överallt som inte är hemma.
Det kvittar om det är in-ear lurar eller utanpåliggande. Jag vill dock inte ha heltäckande kåpor för det blir oftast för stort och otympligt on the go.

Kan nämna att jag har kört Koss porta pro ett tag, problemet med dem är att kontakten börjar glappa efter typ en månad och dom är inte så trevliga att ha hängandes runt halsen när dom drar ihop sig.

Vad det gäller typ av musik jag lyssnar på så får jag väll säga att det är väldigt blandat, men mest på saker mossan inte klarar av, typ metal, post hardcore och uppåt

Några förslag?
2012-05-08, 21:19   #2

hjalmarrr

Medlem

Registrerad: jul 2011

Klipsch S4i om du har iPhone och Klipsch S4 om du inte har det.

Skickades från m.sweclockers.com
hjalmarrr är inte uppkopplad
2012-05-08, 21:21   #3

ggustavsson

Medlem

ggustavssons avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: dec 2006

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hjalmarrr Visa inlägg

Instämmer är ganska oslagbara i sin prisklass...på köpet får du bra ljud också vilket definitivt inte koss porta pro har
Cooler Master ATCS840, corsair AX750, Asus Sabertooth X58, i7 950, Highend vattenkylning, 12Gb Corsair, GTX275, Raptor 150, Spinpoint F1 1Tb x3, WD 640black, Windows 7 x64, Asus Xonar Essence STX. Skärm Dell U2711.
Learn Forex Trading
ggustavsson är uppkopplad nu
2012-05-08, 21:30   #4

Blargmode

Medlem

Blargmodes avatar

Registrerad: sep 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av hjalmarrr Visa inlägg

Citat:
Ursprungligen inskrivet av ggustavsson Visa inlägg
Instämmer är ganska oslagbara i sin prisklass...på köpet får du bra ljud också vilket definitivt inte koss porta pro har
Ser lovande ut, dock undrar jag, har ni använt dem en längre tid utan sladden har börjat glappa precis ovanför kontakten?
2012-05-08, 21:37   #5

Derbi_QuiZ

Medlem

Derbi_QuiZs avatar

Plats: Eskilstuna

Registrerad: feb 2011

AKG K518 riktigt bra ljud enligt mig, lite tighta vi öronen men går bra att ha dem på i minst en timme innan man vill ta av sig dem. stänger ute ljudet riktigt bra sitter på matte lektionerna i skolan och lyssnar så högt som jag vill utan att andra hör något dock så har DJ hörlurarna en sladd på 3 m som kan bli lite jobbigt men är bara att pula ner i fickan
GPU: Nvidia GeForce 2x GTX 670 CPU: Intel 3570K 4.2 GHz PSU: Corsair TX750W Moderkort: MSI Z77A-S01 CPU kylare: H70 Chassi: Corsair Obsidian 650D SSD: Samsung SSD Desktop 830- Series 128GB HDD: Western Digital 2TB + 1TB Skärm: XL2420T 120Hz LED www.ohfoto.se www.onroaders.com
Derbi_QuiZ är inte uppkopplad
2012-05-08, 21:41   #6

larssa87

Medlem

Plats: Täby

Registrerad: jan 2010

Skulle säga Bose in-ear. Sitter sjukt bra i öronen. Ramlar inte ut. Mycket bra ljud i alla nivåer, microfondelen är bra dock så kan den snappa lite väl enkelt om det blåser ute. Men helt klart värt pengarna. Dock vet jag inte om länken är den med microfon eller inte.
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=746145
2012-05-08, 23:32   #7

Nizor

Medlem

Nizors avatar

Plats: Skåneland

Registrerad: sep 2002

Koss Porta Pro eller AKG K518 DJ. Riktigt trevligt ljud i AKG-luren..!
Nizor är inte uppkopplad
2012-05-09, 10:58   #8

hjalmarrr

Medlem

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Blargmode Visa inlägg
Ser lovande ut, dock undrar jag, har ni använt dem en längre tid utan sladden har börjat glappa precis ovanför kontakten?
Nej för mig har det inte varit nåt problem med sladden. Riktigt bra lurar rekommenderas starkt.

hjalmarrr är inte uppkopplad