|
Zensor 1 tyckte jag inte riktigt höll måttet för min del men alla tycker vi ju olika.
En viktigt faktor är ju givetvis vad man använder högtalarna till. När vi pratade om Hifi ljud utgick jag från att det var primärt musik man lyssnade på vid datorn. Att slölyssna på musik medan man surfar eller spelar lite så tycker jag concept 2 är helt utmärkta. Vilket är det jag gör vid datorn.
Spelar man BF3 och vill att pungen ska fladdra till när man skjuter så förstår jag att man vill sitta på en baslåda, eller om man ser film, men värt att betänka är att en vettig baslåda är dyrt. Med tanke på att grannen kommer in och klagar när jag ser på tv och film på normal volym så känns det långt borta :-) Fast jag använder ju inte mina datorhögtalare till det.
Spelar jag datorspel och vill ha lite ljudupplevelse, eller ser film, sitter jag i vardagsrummet och där har jag helt andra saker. Detsamma om jag spelar musik för att lyssna på musik, då sitter jag inte vid datorn. Så är det hemma hos mig. :-)
Med tanke på vad man kan hitta på begagnatmarknaden vidhåller jag fortfarande att man hittar bra "hifi-ljud" till datorn för 3000kr. Om man däremot gör allt vid datorn (Spela spel, musik, se film etc) och det ska vara nytt. Nej då håller jag med, då blir det svårt att hitta bra ljud för 3000kr.