| 2012-07-16, 14:32 | #31 |
icelawMedlem Plats: malmö Registrerad: sep 2008 |
Citat:
utan subwoofern så blir det inte så mycket prestanda, så i en lägenhet så är det kanske inte så bra. Dock så är högtalare inte så bra i en lägenhet om man ska se på film med "biokänsla" då man ska spela på rätt så bra volym, något som grannarna kan bli förbannade på. ![]() Men ett högtalarset för 500 kronor? Knappast. För det så får du ett sånt billigt 2.0 set, såna billiga högtalare utan subwoofer. |
|
|
| 2012-07-16, 21:26 | #33 |
MulleEngModerator Plats: Ängelholm Registrerad: sep 2008 |
*Tråd rensad*
På en massa offt trams.
Nya Projektet! Snowy Winter Min flickr FRAKTFRITT: inet.se FRAKTFRITT: alina.se Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni har synpunkter på min moderering eller skicka ett PM om det är något annat ni undrar över. |
|
| 2012-07-17, 12:59 | #36 |
AndiOneMedlem Plats: Norrköping Registrerad: jan 2003 |
Ganska intressant att många här har fått för sig att en bra tv skulle vara skarpare än en bra projektor.
Jämför man en tv för 30k med en proj+duk för 30k så kommer projen åka 8or runt tv`n i bildkvalite plus att den kommer ge BRA mycket större bild för samma pengar. Jämför man en tv för 60k med en proj+duk för 60k så kommer den åka ännu fler 8or runt tv`n.
ASUS P8 Z68-V . Intel Core i5 3570K . 16GB G.Skill Ripjaws DDR3 4x4 GB Asus Radeon HD7870 CF . 128gb Samsung SSD . 2 x 1 TB Seagate SATA . Fractual Design R3 Corsair AX 1200w . 2 st Samsung 24" . Logitech DiNovo Egde . Logitech MX1000 |
|
|
| 2012-07-17, 13:13 | #37 |
n_sandstromMedlem Plats: Huddinge Registrerad: feb 2011 |
Citat:
| 2012-07-17, 13:51 | #39 |
hanjouMedlem Plats: Stockholm Registrerad: mar 2005 |
Oberoende om man föredrar datorhögtalare eller ordentliga hifihögtalare.
Den största påverkan på ljudet är faktiskt rummet. Dvs var du placerat högtalarna och den inredning du har i rummet. Nästa påverkan är det psykologiska och fysiologiska , det som jag tycker låter välljud kanske inte uppskattas av någon annan som välljud. Därför kan TS uppfatta en wow för högtalare som kostar 500kr och en datorskärm för 1k.
| 2012-07-17, 14:07 | #40 |
Citat:
Nog för att rum och placering är dom viktigaste faktorerna, men, osavsett hur bra möjligheter man har, är det omöjligt att efterlikna en biografupplevelse med den budgeten.
| 2012-07-17, 16:31 | #41 |
hanjouMedlem Plats: Stockholm Registrerad: mar 2005 |
Citat:
Men du får inte glömma att psykologiska faktorn spelar väldigt storroll. Har föredetta arbetskollega som tycker att hans logitech högtalare är det bästa han hört. personligen så blir jag illamående. Sen har jag vart på hifimässor de försökt kränga TP-kablar för flera tusenkroner och visst de som köper de märker ju säkert en skillnad. Eftersom de spenderat flera j**la tusen på en TP-kabel.
| 2012-07-17, 16:34 | #42 |
Citat:
Redaktionens senaste nyhetsrubriker