Nytt i forumet
Senaste privatannonserna
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes
| 2012-08-09, 13:12 | #1 |
AenderssoenMedlem Plats: Arvika Registrerad: sep 2010 |
Ljud på två ljudkort samtidigt
Hejsan,
jag tänkte fråga om det går att ha ljud igång på två ljudkort samtidigt. Grejen är den att jag spelar in game-footage med Fraps och det programmet spelar in allt ljud från defaultkortet. Så för att jag skulle kunna prata med folk i Mumble samtidigt utan att det skulle höras i klippen så fixade jag ett ljudkort till som Mumble använder. Men som det är nu har jag Mumble i hörlurarna och allt annat ljud i högtalarna. Det är lite jobbigt att sitta med hörlurar på huvudet och lyssna på ljud genom en högtalare. Så jag undrade om det skulle kunna gå så att defaultkortets ljud även hoppar till mitt andra kort så att jag har Mumble + Spel i hörlurarna och bara spel i högtalarna. Tack på förhand |
|
|
| 2012-08-09, 13:22 | #2 |
DevildollMedlem Plats: Hemma Registrerad: okt 2005 |
det finns ett program som heter virtual audio cable
som gör att du t.ex kan ha mumble spelljud och mic på 3 olika spår. sedan kan du med inspelningsprogram som t.ex dxtory välja vilka spår som ska spelas in, alternativt spela in allihopa och sedan redigera den biten efteråt. det är möjligt att programmet även skulle kunna patcha vidare ljudet från det ljudkortet som spelar upp spelljudet på så vis att det kommer in i det dessutom ljudkort som har hand om hörlurarna.
| HAF932 | i7 920 @ 3.7 GHz | ASUS P6T Deluxe V2 | 3x2 GB DDR3 @ 1400 MHz | HD 7970 | ASUS Xonar ST | OCZ Vertex 3 MI 120 GB + 2x WD Black 640 GB @ raid 0 + 2x Samsung 500 GB @ raid 0 | Win7 Ultimate 64-bit | |
|
| 2012-08-09, 14:50 | #3 |
AenderssoenMedlem Plats: Arvika Registrerad: sep 2010 |
Tack för svar, ska testa det och se hur det blir!
|
|
|
Redaktionens senaste nyhetsrubriker
Prylar säljes, köpes, bytes och skänkes