Sidan 3 av 3 12 3

Verktyg Visningsval
2013-04-03, 22:04   #61

Rasmusen98

Medlem

Rasmusen98s avatar

Registrerad: feb 2013

Citat:
Ursprungligen inskrivet av punchline82 Visa inlägg
Har nu använt mina Tour lurar en vecka och i början lät de faktiskt bra, men nu tycker jag dom låter skit faktiskt. "smalt" ljud på nåt sett med skit dålig/svag bas. Diskanten är klar men låter tillgjord på nåt sett. Har ett par AKG in ear och dom låter 10 ggr bättre. Där är det kraftig bas utan att EQa och ett "fett" ljud.

Vad göra ?

Ska ett par lurar för ca 1500kr låta så här ? Har läst innan att det skulle vara skit fet bas i lurarna. Men den är ju bara tanig. Finns ju knappt. Använder dom till min iPod och hip-hop musik. Vad tycker ni andra om luren ? Kan seja att jag ångrar mej skit mycket att jag köpte dessa. Skulle ha lyssnat på de andra vad som sas för dom.

Är det bara försöka sälja dessa vidare eller finns det ett sett där jag kan "rädda" ljudet och få ett fetare ljud ?
har inte läst alla svar och jag kan inget om dom hörlurarna, men du kan ju alltid sälja dom på blocket för kanske 1100-1300 finns alltid nån som köper dom så har du ju inte förlorat så mycket pengar om du nu tycker att dom inte är bra
Rasmusen98 är inte uppkopplad
2013-04-04, 22:15   #62

joppe_k

Medlem

Plats: Stockholm

Registrerad: feb 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av punchline82 Visa inlägg
Har nu använt mina Tour lurar en vecka och i början lät de faktiskt bra, men nu tycker jag dom låter skit faktiskt. "smalt" ljud på nåt sett med skit dålig/svag bas. Diskanten är klar men låter tillgjord på nåt sett. Har ett par AKG in ear och dom låter 10 ggr bättre. Där är det kraftig bas utan att EQa och ett "fett" ljud.

Vad göra ?

Ska ett par lurar för ca 1500kr låta så här ? Har läst innan att det skulle vara skit fet bas i lurarna. Men den är ju bara tanig. Finns ju knappt. Använder dom till min iPod och hip-hop musik. Vad tycker ni andra om luren ? Kan seja att jag ångrar mej skit mycket att jag köpte dessa. Skulle ha lyssnat på de andra vad som sas för dom.

Är det bara försöka sälja dessa vidare eller finns det ett sett där jag kan "rädda" ljudet och få ett fetare ljud ?
Skumt att de först lät "bra" och sen blev sämre. Tror du att det finns en möjlighet att passformen i örat har försämrats på något sätt? Pluttarna kanske har tappat formen? Hur pluggarna sitter i örongången är helt avgörande för att in-ear lurar ska låta bra, och speciellt basen uteblir om de inte sitter "tajt". Du kan ju prova att experimentera med större och mindre pluppar för att se om det blir någon ändring.

Om du inte blir nöjd med dem så kan jag rekommendera ett par t-Jays three (eller t-Jays four om du har iPhone). Enligt mig väldigt bra ljud för ca 1000 kr och basen är djup och skön. Om du överväger dem så rekommenderar jag att du åker in till Stockholm och provar dem på t.ex. HearU (medtag egen musik för bästa upplevelse) för att se till att passformen blir bra. Det är långt ifrån garanterat att de passar bra i alla öron.
Dator: ASUS Sabertooth P67 - Core i5 2500K vattenkyld - 2x4GB Kingston HyperX Genesis Grey 1600MHz - Sapphire Radeon HD 6970 2GB vattenkyld - ASUS Xonar DX - Crucial m4 512GB - Corsair AX750 - Corsair Obsidian 650D
NAS: Synology DS211+ - 2x2TB Hitachi 5K3000 Raid1
Nalle: Samsung Galaxy S 8GB - Doc ROM v9.9.5
joppe_k är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker

Sök jobb