Verktyg Visningsval
2013-04-02, 20:59   #1

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2011

Program för att spela in musik från Spotify?

Tjenare,

Jag börjar med att slänga in denna länk, som förklarar att det faktiskt är okej att kopiera för eget bruk:
http://www.regeringen.se/sb/d/6143

Vilket jag tolkar som att det bör gälla för Spotify också, alltså ingen piratkopiering som uppmuntras till.

Till saken;
Farsan vill kunna fixa ny musik till sin telefon via Spotify, tyvärr har han ingen surf på mobilen, och har därför inte möjlighet att ladda ner dem direkt från Spotify till mobilen, utan måste spela in via datorn, för att sen lägga in det på telefonen.

Jag tänkte nu att det säkert måste finnas något smidigt sätt att göra detta på, antingen via något program liknande Youtube downloader, som bara laddar ner låten, eller genom att spela in det ljudkortet hör, och på så sätt spelar igenom hela låten medan man spelar in.

Någon som har något tips, går det att fixa?
| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: GTX 680 SLI @ 1354/7000MHz | |PSU:HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |
Lasergurka är inte uppkopplad
2013-04-02, 21:08   #2

Sneaky_rhino

Medlem

Sneaky_rhinos avatar

Registrerad: maj 2012

intressant! letar nämligen efter samma sak
2013-04-02, 21:12   #3

Prodigys

Medlem

Prodigyss avatar

Registrerad: aug 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasergurka Visa inlägg
Tjenare,

Jag börjar med att slänga in denna länk, som förklarar att det faktiskt är okej att kopiera för eget bruk:

Vilket jag tolkar som att det bör gälla för Spotify också, alltså ingen piratkopiering som uppmuntras till.

Till saken;
Farsan vill kunna fixa ny musik till sin telefon via Spotify, tyvärr har han ingen surf på mobilen, och har därför inte möjlighet att ladda ner dem direkt från Spotify till mobilen, utan måste spela in via datorn, för att sen lägga in det på telefonen.

Jag tänkte nu att det säkert måste finnas något smidigt sätt att göra detta på, antingen via något program liknande Youtube downloader, som bara laddar ner låten, eller genom att spela in det ljudkortet hör, och på så sätt spelar igenom hela låten medan man spelar in.

Om han har en smartphone och spotify premium kan han ju ha det på offlinemode.
Corsair Carbide 330R|ASRock Z87 Pro4|Intel Core i5 4440|Cooler Master Hyper 212 EVO|A-DATA XPG 1600Mhz Röda INET-edition|Powercolor Radeon R9 270X 2GB|Corsair CX500M Modulär|Samsung 840 EVO 120GB|Western Digital Blue 1TB|Microsoft Sidewinder X8|Tt eSport Meka G1 Vit|Logitech K400|BenQ GL2750 27"|Asus VW199DR 19"|Logitech X-530|Tt eSport Shock|Steelseries 4HD|Macbook Pro Mid 2012 13"
Prodigys är inte uppkopplad
2013-04-02, 21:24   #4

Lasergurka

Medlem

Lasergurkas avatar

Plats: Stockholm

Registrerad: jul 2011

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Prodigys Visa inlägg
Om han har en smartphone och spotify premium kan han ju ha det på offlinemode.
Är rätt säker på att han inte har det, och som nybliven pensionär tror jag inte han vill ha den extra utgiften.
| Mobo: P8Z68-V | CPU: i5-2500K @ 4.7GHz med Antec Kühler H2O 920 | RAM: 16GB @ 1600MHz | GPU: GTX 680 SLI @ 1354/7000MHz | |PSU:HX850W | Chassi: HAF X | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |
Lasergurka är inte uppkopplad
2013-04-02, 21:26   #5

Markapärn

Medlem

Registrerad: aug 2012

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Lasergurka Visa inlägg
Tjenare,

Till saken;

Replay Music

Funkar skitbra och har använt det i flera år.
Det kan även söka efter och känna igen låt-titlar och klippa bort reklam.
2013-04-02, 21:28   #6

El_Raspberry

Medlem

Registrerad: jan 2008

Han kan väl spela in med Audacity?
2013-04-02, 21:31   #7

Xedious

Medlem

Xediouss avatar

Registrerad: jul 2009

Citat:
Ursprungligen inskrivet av Markapärn Visa inlägg
Replay Music

Funkar skitbra och har använt det i flera år.
Det kan även söka efter och känna igen låt-titlar och klippa bort reklam.
Använder också Replay, fungerar alldeles utmärkt!
Corsair Carbide 500R | Asus Sabertooth | i5 3570k @4.4Ghz | Corsair H50 | Corsair Vengeance 16GB 1600MHz | GeForce 580 (ASUS DCII) | Corsair AX 850W | Corsair Force 3 120GB | OCZ Vertex 2 60GB | 1TB WD Green |
Xedious är inte uppkopplad
2013-04-04, 12:08   #8

Leifson

Moderator

Leifsons avatar

Plats: Göteborg

Registrerad: okt 2010

*Tråd låst*

Upphovsrätten i Spotify-fallet är en gråzon, där det är ganska oklart om det är tillåtet eller inte att rippa av. För att vara på den säkra sidan låser vi denna.

§ 7
Piratkopiering
Det är inte tillåtet att sprida länkar till piratkopior. Det är inte heller tillåtet att diskutera hur man kringgår kopieringsskydd eller olovligen kopierar upphovsrättskyddade verk.

All antydan till innehav av piratkopierat material är förbjuden.

Trots att det kan vara lagligt att göra privata kopior är diskussioner om detta inte tillåtet. Svensk och internationell lagstiftning är svårtolkad och föränderlig och eftersom forumets moderatorer inte är jurister som kan bedöma varje enskilt fall är samtliga diskussioner av denna typ förbjudna. För mer information om § 7, se FAQ.

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.
Leifson är inte uppkopplad
Senaste nyheterna

Redaktionens senaste nyhetsrubriker