Köpråd - In-ear hörlurar? (Starta inte en ny tråd, fråga här istället)

Permalänk
Fyndjägare

Köpråd - In-ear hörlurar? (Starta inte en ny tråd, fråga här istället)

Hej,

eftersom det dagligen dyker upp ett antal nya trådar med exakt samma fråga "Tips på bra in-ear hörlurar", så gör jag ett försök att samla detta i en tråd istället. Detta bör ge mer värde än att leta runt i några hundra trådar med exakt samma frågeställning. Och ja detta är en plankning av liknande trådar på andra forum.

Posta här om du har tips på in-ear hörlurar du gillar eller kanske ogillar. Eller om du önskar en hörlursrekommendation. Försök svara på frågorna nedan när du postar en fråga i denna tråd. Det ger bättre svar än "Ge mig tips på bästa hörlurarna". Sen är det upp till oss andra att svara efter bästa förmåga.

Tänk även på att en för svår kravbild i stil med "Superljud för 500kr och mic för iPhone, Android samt en kabel som är utbytbar och har 0% mikrofoni, de ska vara jättehållbara och dessutom snygga" resulterer i få till inga svar.

1. Musiksmak?
(artister, genrer)

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
(inga hörlurar är perfekta)

3. Hur kommer du driva dom?
(telefonen, MP3-spelare, laptop, hörlursförstärkare osv skriv gärna modell)

4. Hur kommer du använda dom?
(hemma, bussen, gymmet, joggingrundan osv)

5. Budget?

6. Önskas Mic & fjärr?

(iPhone/Android/Windows Phone eller annat?

7. Annat som är viktigt att veta?
(att du har små hörselgångar, dom måste vara snygga, viktigt att dom isolerar bra, kabeln får ej ge ifrån sig oljud när man kommer åt den, du vill inte beställa från utlandet osv)

Lista på lurar som ofta återkommer bland tipsen och några personliga favoriter:
0-500kr
- Soundmagic E10 - ofta rekommenderad, ej hört
- Sony MH1C - bra bassheadlur med bedrövlig kabel. Finns i Recable variant för $40 här http://www.luckyears.com/earphones/re-cabled-sony-mh1/

500-1000kr
- Yamaha EPH-100 - mycket bra, fin klang och lite som en basig sennheiser
- TDK BA200 - balanserade armaturer som numera går att hitta för under 1000kr. 9/10 i betyg här
- Shure SE215 - klassiker med utbytbar över örat kabel
- Philips Fidelio S1/S2 - bra ljud men konstruktionen är halvöppen och släpper in omgivningsljud

För att denna tråd ska fungera bör den även klistras högt upp. Men det är upp till mod.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

1. Rätt bred musiksmak (Metalcore, hip hop, rap, dubstep, elektronisk) Te x Bring me the horizon, The devil wears prada, Snoop Lion, Dani M, Labyrint, Celldweller osv

2. Mycket bas, starkt ljud

3. Telefon (HTC Radar c110e)

4. Överallt mannen

5. Priset spelar inte sådan stor roll

6. nae

7. Isolerar bra, annat än att min vänstra hörselgång är smalare än min högra haha

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av DeadPixel:

1. Rätt bred musiksmak (Metalcore, hip hop, rap, dubstep, elektronisk) Te x Bring me the horizon, The devil wears prada, Snoop Lion, Dani M, Labyrint, Celldweller osv

2. Mycket bas, starkt ljud

3. Telefon (HTC Radar c110e)

4. Överallt mannen

5. Priset spelar inte sådan stor roll

6. nae

7. Isolerar bra, annat än att min vänstra hörselgång är smalare än min högra haha

Ok eftersom du inte behöver mic så rekommenderar jag mina favoriter Yamaha EPH-100. Låter riktigt bra på det mesta, har mer bas än en del andra utan att det blir för mycket och anses även ha lite avrullad diskant så inte dåligt inspelade rockplattor låter förjävligt. Har haft mina i 1 år nu. Jag kör med olika pluppstorlekar på vardera öra eftersom även mina hörselgångar är olika stora. Finns andra lurar med ännu mer bas förstås, men dom jag testat offrar för mycket övrig ljudkvalitet istället.

Kostar 995:- med 2 års garanti här
http://www.larsbengtsson.se/produkter/visa/ljud/horlurar-2/in...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Ok eftersom du inte behöver mic så rekommenderar jag mina favoriter Yamaha EPH-100. Låter riktigt bra på det mesta, har mer bas än en del andra utan att det blir för mycket och anses även ha lite avrullad diskant så inte dåligt inspelade rockplattor låter förjävligt. Har haft mina i 1 år nu. Jag kör med olika pluppstorlekar på vardera öra eftersom även mina hörselgångar är olika stora. Finns andra lurar med ännu mer bas förstås, men dom jag testat offrar för mycket övrig ljudkvalitet istället.

Kostar 995:- med 2 års garanti här
http://www.larsbengtsson.se/produkter/visa/ljud/horlurar-2/in...

Tack f tipset ska kolla på dessa!

Visa signatur

Moderkort:Asus Sabertooth Z77 Processor:i5 3570K 4.1 Ghz RAM:Corsair 8GB Vengeance 1600Mhz Processor kylare:Corsair Hydro H100i Nätaggregat:Corsair HX 750W 80+ Gold Modulär Grafikkort:Gigabyte GeForce GTX 680 2048MB Super Overclock Ljudkort:Asus Xonar D2X/XDT SSD:Samsung SSD Basic 840-Series 250GB Hårddisk:1TB Seagate Barracuda 7200rpmSkärm:Acer 24'' GD245HQAbid 120Hz Chassi:NZXT Tempest 410 Elite Svart

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av DeadPixel:

Tack f tipset ska kolla på dessa!

Förhoppningsvis kommer det in lite fler tips. Vad man gillar för ljud är ju rätt individuellt.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

Starta inte en ny tråd? Känns ologiskt att samla allting i en när nästan varje TS är ute efter olika saker.

Visa signatur

Mainrigg: Core i7 3.2Ghz - Asus GTX 680 DCII 2GB OC - Corsair Vengeance 1600MHz 12GB - Asus P6T SE - Asus Xonar Phoebus - OCZ Agility 4 120GB - WD Caviar Black 640GB - Corsair Obsidian 800D
Macbook Air: Core i5 2.8Ghz - Hynix 1600MHz 8GB
Ljud: Schiit Modi & Magni - Beyerdynamic Pro DT990 250ohm - ATH-ANC7b

Permalänk

1. Musiksmak?
Mycket blandat. allt från Klassisk rock till house/trance

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Viktigast är detalgrikedom och renhet I ljudet. kan man få en hyffsad bas på detta skulle bli perfekt

3. Hur kommer du driva dom?
I första hand mobiltelefon (Xperia Z)
Dock om det skulle tillföra motiverande mycke för¨hållande till priset så är en hörlursförstärkare inte omöjligt.

4. Hur kommer du använda dom?
Kommer användas först och främst I jobbet. Så att dom är hållbara är viktigt.

5. Budget?
Max 1000 kr (om priset motiveras av mina önskemål)
6. Önskas Mic & fjärr?
Mick är ingen nödvändighet men absolut en bonus.

7. Annat som är viktigt att veta?
Att dom är hållbara. (Sleevad kabel är ett pluss) Avstår I största möjliga mån att beställa från utlandet.
Kablarna ska vara lika långa till båda lurarna. gillar inte modellen man drar runt nacken.

Tack för hjälpen på förhand.

Visa signatur

[Citera för svar!]
Spelmaskin:Mercury S8 / MSI MAG B650 TOMAHAWK / Ryzen 9 7900X / WD Black SN850X 1TB / Montech Titan Gold 1200W / GeForce GTX 1080Ti / G.Skill 32GB 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo / Custom loop / Win 11

Permalänk
Inaktiv

kommer följa denna tråd ju mer folk som frågar i denna tråd, kanske TS kommer redigera tråden och skriva upp tips på hörlurar. så slipper man sitta och bläddra igenom.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av WillBjorG:

1. Musiksmak?
Mycket blandat. allt från Klassisk rock till house/trance

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Viktigast är detalgrikedom och renhet I ljudet. kan man få en hyffsad bas på detta skulle bli perfekt

3. Hur kommer du driva dom?
I första hand mobiltelefon (Xperia Z)
Dock om det skulle tillföra motiverande mycke för¨hållande till priset så är en hörlursförstärkare inte omöjligt.

4. Hur kommer du använda dom?
Kommer användas först och främst I jobbet. Så att dom är hållbara är viktigt.

5. Budget?
Max 1000 kr (om priset motiveras av mina önskemål)
6. Önskas Mic & fjärr?
Mick är ingen nödvändighet men absolut en bonus.

7. Annat som är viktigt att veta?
Att dom är hållbara. (Sleevad kabel är ett pluss) Avstår I största möjliga mån att beställa från utlandet.
Kablarna ska vara lika långa till båda lurarna. gillar inte modellen man drar runt nacken.

Tack för hjälpen på förhand.

Hmm. Nya Philips Fidelio s1 kanske. Har dock inte testat dessa ännu utan rekommendation enbart baserat på bra betyg. Dock är det inga basshead-lurar enligt de som testat.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

1. Musiksmak?
Rap, hardstyle, house, rock, det mesta egentligen.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra mids och klart ljud, punchig bas som bara kommer när den behövs, ljudbild som liknar den i CAL!

3. Hur kommer du driva dom?
Från en htc one via en Fiio e6 i ''blått'' läge.

4. Hur kommer du använda dom?
i skolan, när jag cyklar bmx, åker bräda, på bussen osv, så ska vara robusta och isolerade.

5. Budget?
Runt 500kr
6. Önskas Mic & fjärr?
Nej, klarar mig utan sådant.

7. Annat som är viktigt att veta?
De ska vara robusta, ska medfölja flera olika ''kuddar'', inte beats och det ska inte låta i lurarna om man stöter emot kabeln.

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem

1. Musiksmak?
Lyssnar mest på många olika sorters rock och metal. Allt från lugna balader till death metal.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Äger ett par AKG K550 som jag älskar. Jag gillar den klara diskanten, men lite kraftigare bas hade inte varit fel då jag upplevt att den lätt dränks av oljud utifrån.

3. Hur kommer du driva dom?
MP3-spelare, Cowon iAudio 9. Eventuellt en telefon i framtiden.

4. Hur kommer du använda dom?
Överallt utom då jag e hemma. DVS på bussen, i skolan, då jag går, cycklar eller på något annat sätt tar mig mellan olika plattser.

5. Budget?
Max 1000, helst närmare 600-700.

6. Önskas Mic & fjärr?
Nej.

7. Annat som är viktigt att veta?
Vill att de ska vara välisolerande.

Permalänk
Medlem

Vill man ha med Mic så slår jag ett slag för creatives Ep-630.
LÅter i mina örom riktigt bra för det priset och de har betydligt bättre dämpning än mycket annat i den prisklassen

Visa signatur

Arbetsdator: HFX Mini. Ryzen 3600, GTX1650. Skärmar: Dell 2415

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

1. Musiksmak?
Rap, hardstyle, house, rock, det mesta egentligen.

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bra mids och klart ljud, punchig bas som bara kommer när den behövs, ljudbild som liknar den i CAL!

3. Hur kommer du driva dom?
Från en htc one via en Fiio e6 i ''blått'' läge.

4. Hur kommer du använda dom?
i skolan, när jag cyklar bmx, åker bräda, på bussen osv, så ska vara robusta och isolerade.

5. Budget?
Runt 500kr
6. Önskas Mic & fjärr?
Nej, klarar mig utan sådant.

7. Annat som är viktigt att veta?
De ska vara robusta, ska medfölja flera olika ''kuddar'', inte beats och det ska inte låta i lurarna om man stöter emot kabeln.

koss sparkplug, ruggit nöjda med mina, dom är som öronproppar så dom sluter väldigt bra och dom sitter i riktigt bra då dom expanderar i öronen.
använder dom då jag åker skidor, moped, cykel och gymmar.
jag lyssnar mest på rap, dnb och typ nujabes

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SÖKER: i5 3570k / 4670k och ASUS P8Z77-I DELUXE / ASUS Z87I-PRO
Command center: fx 8320 4,7ghz,SABERTOOTH 990FX R2.0, 16gb corsair vengance, GTX 760 asus DCU2, 2 WD caviar 300gb, WD Raptor 150gb, Samsung 840 evo 120gb

Permalänk
Skrivet av zZerf:

koss sparkplug, ruggit nöjda med mina, dom är som öronproppar så dom sluter väldigt bra och dom sitter i riktigt bra då dom expanderar i öronen.
använder dom då jag åker skidor, moped, cykel och gymmar.
jag lyssnar mest på rap, dnb och typ nujabes

Skickades från m.sweclockers.com

Har redan ägt ett par Sparkplugs, var riktigt missnöjd med ljudkvalitén i dem. Har just nu ett par AKG K340 som jag inte heller är särskilt nöjd med, påtok för ''grötig'' bas i dem. Får leta vidare, men tack endå!

Visa signatur

Mjaa, gillar la att pilla små datorer och bilar.

Rätta mig vid eventuella fel, jag lovar att jag tål kritik :)
CITERA OM NI VILL HA SVAR.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeoCarlsson:

Har redan ägt ett par Sparkplugs, var riktigt missnöjd med ljudkvalitén i dem. Har just nu ett par AKG K340 som jag inte heller är särskilt nöjd med, påtok för ''grötig'' bas i dem. Får leta vidare, men tack endå!

Tejpa för sparkpluggens alla lufthål utom ett! Det hjälper!

Permalänk
Medlem

Efter att ha svettat och slitigt ut ett antal in-ear lurar har jag bestämt mig för att köpa något mer anpassat för träning (Löpning mestadels).

Finns det någon på forumet som har koll på bra och prisvärda in-ear eller kan rekommendera det ni använder?

Hade tänkt mig en prislapp på ca 500kr. Fokus ligger på passform (båge bakom örat eller dyligt som gör att de inte lossnar i första taget). Ljudisolering och ljudkvalitet är stora plus. De ska helst vara lite svett/vattentåliga.

Har kollat på dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=567166

Dessa har jag hört mkt gott om men de verkar vara utgående och inte i lager någonstans för ett vettigt pris: http://m.pricerunner.se/pl/94-262695...CX-680i-priser

Tacksam för alla svar!

Visa signatur

|Fractal design Define C|XFX Merc 6950 xt|AMD Ryzen 7 5800x3d|MSI 450b Gaming Plus|Corsair Vengeance 32gb DDR4 3200mhz|Corsair RM 850e|Alienware AW3423DWF|

Permalänk
Medlem

Jag skall strax iväg på semester, och tänkte köpa ett par nya inear lurar till min iphone innan jag drar, (tåget går 1830 från göteborg idag) så är lite begränsad i antal butiker, tänkte köpa dem i nordstan.

Bra mellanregister är viktigare än basen.

Budget, max 8-900kr typ

Just nu har jag kollat på dessa, som fått mycket bra reviews:

http://www.webhallen.com/se-sv/hemelektronik/123960-nocs_ns40...

Någon som kan tipsa om något bra alternativ?

Edit:

Blev ett par nocs ns400 iPhone, trodde jag iaf! Dom var slut på Elgiganten i nordstan, men dom hade ett par utan förpackning (stöldförsök) som jag fick för 347kr. Frågade flera ggr om det var iOS modellen, vilket dom lovade att det var. Köpte dom o sprang till tåget... Märker att det inte alls är iOS modellen, utan andrioid versionen.... Skall se om man kan byta på Elgiganten i Sthlm imorgon, står ju på kvittot att det är iOS modellen. (Skillnaden är att androidmodellen bara har svarsknapp, inga volymkontroller... Lite irriterande!

Ljudmässigt är dom dock riktigt bra! Sjukt bra om man jämför med mina gamla (Audio-Technica ATH-C505i RD - Red) sen lite kul att det är ett svenskt företag som designat o utvecklat dem oxå:D

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av BostonGurkan:

Efter att ha svettat och slitigt ut ett antal in-ear lurar har jag bestämt mig för att köpa något mer anpassat för träning (Löpning mestadels).

Finns det någon på forumet som har koll på bra och prisvärda in-ear eller kan rekommendera det ni använder?

Hade tänkt mig en prislapp på ca 500kr. Fokus ligger på passform (båge bakom örat eller dyligt som gör att de inte lossnar i första taget). Ljudisolering och ljudkvalitet är stora plus. De ska helst vara lite svett/vattentåliga.

Har kollat på dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=567166

Dessa har jag hört mkt gott om men de verkar vara utgående och inte i lager någonstans för ett vettigt pris: http://m.pricerunner.se/pl/94-262695...CX-680i-priser

Tacksam för alla svar!

Lyd och Bilde har testat träningslurar här http://www.lydogbilde.no/test/syv-treningshodetelefoner-mai-2...
Detta test lär även dyka upp på svenska här http://www.ljudochbild.se/ när dom översatt det.

Monster iSport Intensity
Wicked Audio Helix
iLuv Sports
Audio-Technica ATH-CKP500
Sony XBA-S65
Philips SHQ4200
Sennheiser OCX 685i

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk

1. Musiksmak?
House!

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bas, hellre för mycket än för lite.

3. Hur kommer du driva dom?
Telefunken, iPhone 4s (Spotify enbart).

4. Hur kommer du använda dom?
I princip enbart på >Bussen<, Tåget & vägen mellan tåget och bussen.

5. Budget?
450-800:- , 800 är dock en extrem smärtgräns och behöver rejäla argument för att köpas för så helst billigare

6. Önskas Mic & fjärr?
Nope, inget krimskrams behövs.
Jag kommer inte störa min på om det finns men det är ljudet jag köper lurarna för.

7. Annat som är viktigt att veta?
Har normala öron & behöver ej vara snygga.
Jag kan tänka mig att beställa från pålitliga sidor utomlands ifrån så som Amazon.co.uk.
Jag har övervägt ATH-M50 men jag vill ha in-ear.

Tack på förhand!

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Oneinalifetime:

1. Musiksmak?
House!

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bas, hellre för mycket än för lite.

3. Hur kommer du driva dom?
Telefunken, iPhone 4s (Spotify enbart).

4. Hur kommer du använda dom?
I princip enbart på >Bussen<, Tåget & vägen mellan tåget och bussen.

5. Budget?
450-800:- , 800 är dock en extrem smärtgräns och behöver rejäla argument för att köpas för så helst billigare

6. Önskas Mic & fjärr?
Nope, inget krimskrams behövs.
Jag kommer inte störa min på om det finns men det är ljudet jag köper lurarna för.

7. Annat som är viktigt att veta?
Har normala öron & behöver ej vara snygga.
Jag kan tänka mig att beställa från pålitliga sidor utomlands ifrån så som Amazon.co.uk.
Jag har övervägt ATH-M50 men jag vill ha in-ear.

Tack på förhand!

Kom på två basiga förslag. Sony MH1C eller Audio-technica ATH-CKS90i som CDON Rear för 918:-
http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica_ath-cks90i_-_blac...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Oneinalifetime:

1. Musiksmak?
House!

2. Vad är viktigt för dig ljudmässigt?
Bas, hellre för mycket än för lite.

3. Hur kommer du driva dom?
Telefunken, iPhone 4s (Spotify enbart).

4. Hur kommer du använda dom?
I princip enbart på >Bussen<, Tåget & vägen mellan tåget och bussen.

5. Budget?
450-800:- , 800 är dock en extrem smärtgräns och behöver rejäla argument för att köpas för så helst billigare

6. Önskas Mic & fjärr?
Nope, inget krimskrams behövs.
Jag kommer inte störa min på om det finns men det är ljudet jag köper lurarna för.

7. Annat som är viktigt att veta?
Har normala öron & behöver ej vara snygga.
Jag kan tänka mig att beställa från pålitliga sidor utomlands ifrån så som Amazon.co.uk.
Jag har övervägt ATH-M50 men jag vill ha in-ear.

Tack på förhand!

Eller kanske hellre Sony MDR-XB90EX den var jävligt basig vill jag minnas. Finns frakfritt från Amazon uk om du väljer rätt butik
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008G80FIU/sr=1-2/qid=1376...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Kom på två basiga förslag. Sony MH1C eller Audio-technica ATH-CKS90i som CDON Rear för 918:-
http://cdon.se/hemelektronik/audio-technica_ath-cks90i_-_blac...

Eller kanske hellre Sony MDR-XB90EX den var jävligt basig vill jag minnas. Finns frakfritt från Amazon uk om du väljer rätt butik
http://www.amazon.co.uk/gp/product/B008G80FIU/sr=1-2/qid=1376...

De första var tyvärr för dyra, jag kollade däremot mer på de sistnämnda!
Om jag inte misstar mig helt så är dessa samma lurar men i rött?

Alltså, Svart och Röd , är det verkligen samma lurar?

Om det stämmer så undrar jag bara en sak, hur mäter dom sig med A-Jays Four ?

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Oneinalifetime:

De första var tyvärr för dyra, jag kollade däremot mer på de sistnämnda!
Om jag inte misstar mig helt så är dessa samma lurar men i rött?

Alltså, Svart och Röd , är det verkligen samma lurar?

Om det stämmer så undrar jag bara en sak, hur mäter dom sig med A-Jays Four ?

xb30 är en budget "extra bass" lur, ej likadan tyvärr. Och beställer du från Amazon.com kan du åka på tull, moms och frakt. Kolla även Soundmagic E10, dom ska ha lite extra bas tydligen.

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Fyndjägare

Finns ju en mellanmodell också. Sony MDR-XB60.

http://www.amazon.co.uk/Sony-MDR-XB60EX-GLD-Headphones-mdrxb6...

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

xb30 är en budget "extra bass" lur, ej likadan tyvärr. Och beställer du från Amazon.com kan du åka på tull, moms och frakt. Kolla även Soundmagic E10, dom ska ha lite extra bas tydligen.

E10 hade sjukt bra recensioner, och att gå ner i prisklass är ingenting jag har problem med om vi säger så

Har du någon koll på hur de mäter sig med A-Jays Four?
(Hade A-Jays Four förut, gillade verkligen ljudet men de skavde i mina öron!)

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Oneinalifetime:

E10 hade sjukt bra recensioner, och att gå ner i prisklass är ingenting jag har problem med om vi säger så

Har du någon koll på hur de mäter sig med A-Jays Four?
(Hade A-Jays Four förut, gillade verkligen ljudet men de skavde i mina öron!)

Nej inte hört A-J 4. Sony Mh1c kostar 249kr f.ö. Bör ju vara inom din budget http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1201474

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Oneinalifetime:

E10 hade sjukt bra recensioner, och att gå ner i prisklass är ingenting jag har problem med om vi säger så

Har du någon koll på hur de mäter sig med A-Jays Four?
(Hade A-Jays Four förut, gillade verkligen ljudet men de skavde i mina öron!)

Är du student eller har en polare som pluggar så logga in med studentkonto på Dustin så får du ännu bättre pris på SoundMagic Jag fick E30 för ~280:- istället för 399:- förut. Extremt prisvärt, helt grymma lurar.

Visa signatur

Stationär: Meshify C Vit TG || ROG B550-F || 5800X+NH-D15 || 4070ti || Vengeance LPX 32GB || KC3000 M.2 || FD Newton R3 600W Ljud: RX-V781, Dynavoice LCR-5, FX-4, Velodyne SPL-1000 Ultra || DacPort Slim || Tennmak IEM

Permalänk
Medlem
Skrivet av BostonGurkan:

Efter att ha svettat och slitigt ut ett antal in-ear lurar har jag bestämt mig för att köpa något mer anpassat för träning (Löpning mestadels).

Finns det någon på forumet som har koll på bra och prisvärda in-ear eller kan rekommendera det ni använder?

Hade tänkt mig en prislapp på ca 500kr. Fokus ligger på passform (båge bakom örat eller dyligt som gör att de inte lossnar i första taget). Ljudisolering och ljudkvalitet är stora plus. De ska helst vara lite svett/vattentåliga.

Har kollat på dessa: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=567166

Dessa har jag hört mkt gott om men de verkar vara utgående och inte i lager någonstans för ett vettigt pris: http://m.pricerunner.se/pl/94-262695...CX-680i-priser

Tacksam för alla svar!

Jag använder mig av Sennheiser CX685 Adidas Sports.

Ljudet är inte det bästa men å andra sidan är det inte det viktigaste när jag är ute och springer. Dom är ganska bra isolerade men du kan fortfarande höra bilar och sånt vilket är ett stort plus. Speciellt om du springer på vägarna.
Jag använder mig av en HTC One som spelare med Beats audio påslaget för bättre bas. Lyssnar mest på Metal när jag springer.

Dom sitter bekvämt och man kan justera den där svara grejen upp och ner för att passa i örat bättre. När jag blev svettig som en amerikan som gått upp för en trappa så började den göra lite ont. Då vred jag lite på den och drog ut den svara delen lite till så den inte tryckte på samma ställe.
Därför kan det vara värt att kolla upp hur mycket du svettas just vid öronen om du får mycket svett som lägger sig mellan örat och svarta banen som kan skapa friktion som i sin tur leder till obekvämligheter / irritation.

Tycker inte kablarna är så speciellt fladdriga som en del är så det funkar att springa utan att använda ett litet clipon man får med för att fästa kabeln i tröjan eller t-shirt.

Jag är nöjd med mina då det inte kostade mer än 450kr med frakt vilket är rätt billigt. Dom är lite dyrare nu och varför vet jag inte.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Skrivet av Tinardirith:

Är du student eller har en polare som pluggar så logga in med studentkonto på Dustin så får du ännu bättre pris på SoundMagic Jag fick E30 för ~280:- istället för 399:- förut. Extremt prisvärt, helt grymma lurar.

Onekligen ett riktigt bra pris för att vara en uppföljare, jag vill dock inte ha sladden runt örat som man verkar vara tvungen att ha med de där

Just nu ser det ut som att det står mellan:

Soundmagic E10
och
Soundmagic E10M

Den stora frågan är, vad är skillnaden?