Hjälp att köpa hörlurar

Permalänk

Hjälp att köpa hörlurar

Tjena, jag ska till New York nu i maj och hade tänkt att köpa ett par nya lurar. Många märken som Beats och Apple är billigt där. Jag vill ha ett par in-ear lurar med bra ljudkvalité och som funkar till mobilen. Min budget ligger på cirka 800 kronor (120 usd). Den enda butiken som jag känner till och vet var den ligger är www.bestbuy.com. Så förslagen ska helst finnas där.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av Murvelvinden:

Tjena, jag ska till New York nu i maj och hade tänkt att köpa ett par nya lurar. Många märken som Beats och Apple är billigt där. Jag vill ha ett par in-ear lurar med bra ljudkvalité och som funkar till mobilen. Min budget ligger på cirka 800 kronor (120 usd). Den enda butiken som jag känner till och vet var den ligger är www.bestbuy.com. Så förslagen ska helst finnas där.

Skippa Best Buy som bara säljer Beats och Skullcandy (typ) och besök:
- B&H Photo
- AC Gears
- Apple Store, finns tre
- J&R
Provlyssna och köp det du gillar.

Använd Google maps för att ta reda på vart allt ligger före du resar, spara adresserna med stjärnan i Google Maps. Sen är det bara att använda mobilen för att hitta. Kräver förstås att du är inloggad på Google. Gratis Wifi finns på Starbucks, Best Buy och massa Wifi Hotspots använd tex Free WiFi Gowex för att hitta gratis WiFi (kräver att du skapar loggin).

Trevlig resa!

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Skippa Best Buy som bara säljer Beats och Skullcandy (typ) och besök:
- B&H Photo
- AC Gears
- Apple Store, finns tre
- J&R
Provlyssna och köp det du gillar.

Använd Google maps för att ta reda på vart allt ligger före du resar, spara adresserna med stjärnan i Google Maps. Sen är det bara att använda mobilen för att hitta. Kräver förstås att du är inloggad på Google. Gratis Wifi finns på Starbucks, Best Buy och massa Wifi Hotspots använd tex Free WiFi Gowex för att hitta gratis WiFi (kräver att du skapar loggin).

Trevlig resa!

Tack för tipsen!