Koppla in headset med mic?

Permalänk
Medlem

Koppla in headset med mic?

Tjena!

Jag har ett Headset Headsetet har en inbyggd mic. Men j´när jag gick in på skype och skulle ringa en vän så fungerade inte micen. jag kollade upp det och det verkar som det porten som jag har satt ner mitt headset är avsett för hörlurar och brevid är en för en mic. Men jag har bara en sladd som går från headsetet och det verkar som att den bara passar i hörlurs porten. Jag har däremot ett par till utag på baksidan av min dator från Moderkortet.

Jag vet inte hur man kan lösa detta men jag hoppas att jag kan få hjälp med detta problem. Jag vet att det finns en "Linje in" port på baksidan e det där jag ska koppla in den?

Tack i förhand!

Permalänk
Medlem

Ditt headset är avsett för mobiler och har därför en kontakt som integrerar både mic och hörlurar (4poler). Du får köpa en adapter som delar upp signalerna när du skall använda det på datorn. Finns i de flesta butiker och köpa.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ctrl:

Ditt headset är avsett för mobiler och har därför en kontakt som integrerar både mic och hörlurar (4poler). Du får köpa en adapter som delar upp signalerna när du skall använda det på datorn. Finns i de flesta butiker och köpa.

Tack för hjälpen! Hittade en liten övergiven mic som jag får använda sålänge tills jag har köpt en adapter.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Om du har tillgång till ett par vanliga hörlurar kan du jämföra 3.5mm kontakterna på dem. Du se då att det finns en extra yta på headsetkontakten, som är till för micken.

Visa signatur

Redbox: Asrock B650 Lightning ATX, 7800x3D -20CCO, XFX 6950XT, 2x32GB Corsair Vengence 6400 CL32, WD SN770 2TB, Corsair RMe 1000, Lian Li Lancool 216, Peerless Assassin 120 SE
Purpbox: Z87-Pro, I5 4670K@4.2, Sapphire 290 TRI-X, 2x8GB Crucial Tactical@stock, Deep Silence 1
Samsung Evo 250+500GB + QVO 1TB, 2x1TB 7200RPM backup/lagring
Det var bättre förr: E5300 2600MHz -> 3640MHz, Celeron 300A -> 450MHz

Permalänk
Medlem

Har fått problemet fixat nu till slut. Tack för hjälpen