Koppla in 2 par hörlurar samtidigt (USB/Audio) möjligt?

Permalänk
Medlem

Koppla in 2 par hörlurar samtidigt (USB/Audio) möjligt?

Flickvännen har fått för sig att det ska spelas skräckspel på datorn, men hon vägrar naturligtvis sitta ensam, och självklart måste det köras lurar för att få den rätta känslan tydligen. Så därav min fråga. Jag har ett par Logitech G35 som ansluts via USB samt ett par Sennheiser HD595 som ansluts via audio in (heter det så?).
Problemet är att dessa inte vill vara anslutna samtidigt, när G35orna kopplas in via USB stänger den av audioingången automatiskt.

Finns det någon lösning på detta så man kan köra dubbla lurar?

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC

Permalänk
Medlem

https://www.youtube.com/watch?v=iU5sy_f17mk

USB Hörlurarna syns som 1 "ljudkälla". Och dina andra Hörlurar som en annan.
Har själv ett G35 Headset och har ibland headset och högtalare igång samtidigt.

Permalänk
Medlem

Det finns annars 3.5 adaptrar man kan köpa som tillåter att man kan koppla in 2 par 3.5 hörlurar i samma uttag.
Sedan så köper man en adapter som gör usb hörluren till 3.5 eller nå sånt och kopplar in båda till datorn.

har aldrig testat med usb+3.5 men det bör funka :]

Visa signatur

Datorer eller inte Spel är endå kul :)

Permalänk

Jag tror att man kan göra såhär:

Koppla in ett par hörlurar, sätt på musik till din flickvän eller nåt sånt, koppla in dina hörlurar, sätt igång skräckspelet. Det har funkat för mig.

Visa signatur

Stationär: CPU: Intel i5 4690k GPU: ASUS Strix GTX 970 4GB Moderkort: Asus Maximus VII Ranger RAM: Crucial Ballistix Sport 2x8GB Chassi: NZXT H440 CPU-kylare: Corsair H80i PSU: EVGA SuperNOVA G2 750W SSD: Samsung 850 Evo 256GB
Laptop: MacBook Pro 15", late 2016
Programspråk: Java, C++, Python, PHP, Javascript
Hemsida: http://jmcsocial.com

Permalänk
Medlem

Tack för tipsen, försöker få igång Stereomix på win8 som du tipsade om Darkraii, fanns lite småfix man kunde testa, men hade inte så mycket tid över igår.

Visa signatur

Mini ITX burken: CPU: Ryzen 5800x Moderkort: Gigabyte B550I AORUS PRO AX Kylning: Arctic Cooling Liquid Freezer II 280 Ram: G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB Grafikkort: ASUS 2080 PSU: Corsair SF750 750W 80+ Platinum Lagring: Intel SSDx3 2tb Chassi: Cooler master NP200 Tillbehör: Sennheiser HD595 Logitech G915 TKL Logitech G903, AOC 35GSYNC