Tips på In-Ear hörlurar

Permalänk

Tips på In-Ear hörlurar

Hej!

Mina gamla hörlurar har spelat sin sista låt och nu letar jag febrilt efter ett par nya In-ear-hörlurar.

Mina gamla var ett par Philips SHE6000 och gav enligt mig utmärkt ljud.
Länk till hörlurarna och tekniska specifikationer finns här: http://www.amazon.com/Philips-SHE6000-28-Discontinued-Manufacturer/dp/B003BT6BL4.

De är ett par år gamla och jag har inte hängt med i utvecklingen, vad ska jag leta efter i specifikationerna? Vad är bra, vad är dåligt?

Budgeten som jag siktar på är 400-600kr. Jag använder hörlurar varje dag när jag går, cyklar eller sitter still.
Hörlurarna kommer användas till Android och laptop, mikrofon eller volymkontroll på sladden är dock inte ett måste. Bara bra ljud.
Lyssnar på all möjlig musik men föredrar rock av olika slag, om det har någon betydelse på val.

Hörlurar jag intresserat mig för på egen hand:
Marshall Minor Pitch Black
SENNHEISER CX400 II PRECISION BLACK HEADPHONE
JBL J33 BLACK

Alla råd och funderingar uppskattas.
Tack på förhand!

Mvh// Konditorn7

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |

Permalänk
Medlem

Min rekomendation för bra pris nu! Sennheiser MM70S.

Anda bra alternativ är... Nocs NS400, finns i lite olika varianter. Och XTZ EarPhone-12

Permalänk
Skrivet av stoltz:

Min rekomendation för bra pris nu! Sennheiser MM70S.

Anda bra alternativ är... Nocs NS400, finns i lite olika varianter. Och XTZ EarPhone-12

Tack för svaret!

Nocs NS400 ser jag på flera sidor är till för Iphone och på de andra ingenting alls, så undviker dem tills vidare tror jag.
Sennheiser MM70S är lite intressanta, försöker hitta info vad som skiljer dem mot CX400 II förutom den till synes stora mikrofonen/ljudkontrollen.
XTZ EarPhone-12 såg också intressanta ut, tyvärr så är kontakten formad som ett "L" vilket hamnar i vägen på min Sony Xperia V.
Ser också att Sennheiser också kör med "L"-formen på kontakten, så de går också bort, tråkigt nog.
Om man tittar på testerna hos "Ljud & Bild" så har Sennheiser, Nocs och JBL J33 bättre kvalité. (JBL J33 med flest stjärnor)

http://www.ljudochbild.se/test/sennheiser-mm705
Sida, 2,6 och 9 finns tre av av våra nämnda hörlurar. Sennheiser, Nocs och JBL

http://www.ljudochbild.se/test/xtz-earphone-sports
Där finns sportversionen av XTZ EarPhone-12, tror dock inte det skiljer något förutom sladdlängd och örontillbehör.

De andra som är nämnda får man söka på frihand någon annanstans då jag inte hittar dem hos Ljud & Bild.

EDIT:
Lutar mer åt Marshall Minor Pitch Black eller JBL J33 BLACK.
Frågar är om man vänjer sig snabbt och bekvämt med sättet Marshall sitter i öronen?

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define R4. | Moderkort: Asus Maximus V Gene. | Processor: Intel® Core i5-3570K. | CPU-kylare: Noctua NH-D14. | Grafikkort: MSI GeForce GTX 660Ti OC Twin Frozr II 2GB. | RAM-Minnen: 8GB Corsair Vengeance LP DDR3 1600Mhz. | SSD: Samsung 830 128GB. | Nätaggregat: be quiet! Pure Power L8 630W. |