Tvättat mina in ear hörlurar

Permalänk

Tvättat mina in ear hörlurar

God morgon Sweclockers! Pappa kom och väkte mig och sa att jag antagligen behöver köpa nya hörlurar för att han hittade dom i mina träningsbyxor.
Tror ni att dom kan ha överlevt tvättmaskinen eller är det bara att kasta och köpa nya?

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem

Jag har tvättat hörlurar förr dem klarade sig, en gång torktumlades dem också då blev sladdarna krulliga men dem funkade endå :D. Så prova dem.

Permalänk
Medlem

Ja dom är sönder. Kasta och köp nya

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Bra Hemsida:

God morgon Sweclockers! Pappa kom och väkte mig och sa att jag antagligen behöver köpa nya hörlurar för att han hittade dom i mina träningsbyxor.
Tror ni att dom kan ha överlevt tvättmaskinen eller är det bara att kasta och köpa nya?

Finns ingen risk att testa. Så testa?

Skrivet av iDEOT:

Ja dom är sönder. Kasta och köp nya

Varför? Elementen är normalt sett förslutna och inga metaller oxiderar så mycket att funktionen försvinner, risken är att högtalarmembranen som oftast består av tunn plast har bajats om det har tvättats varmt, då är hörlurarna paj.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem

Bara och testa om de funkar som de ska, gör dem det så behöver du inte några nya.
Det kan vara vettigt att hålla dem utanför byxor och i någon väska du har med dig ofta istället.

Visa signatur

Ryzen 5 5600, MSI B450 Tomahawk Max, 2x8 gb kingston reaper 3200 mhz Gigabyte GTX 1660 Super OC och nätagg be quiet 700w SSD: 120 gb pny cs 900, Kingston Fury 1 tb, wd blue ssd 500gb

Permalänk
Skrivet av DavidtheDoom:

Finns ingen risk att testa. Så testa?

Varför? Elementen är normalt sett förslutna och inga metaller oxiderar så mycket att funktionen försvinner, risken är att högtalarmembranen som oftast består av tunn plast har bajats om det har tvättats varmt, då är hörlurarna paj.

Jag tror att han var ironisk då det är väldigt konstigt att göra en tråd på swec och fråga om dom är trasig istället för att bara testa om dom fungerar, Mkt märkligt beteende.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Tvättade mina av misstag för ett par månader sedan. Lät dem bara ligga ett par dagar för att vara säker på att de skulle vara torra och de har fungerat hur bra som helst sedan dess.

Visa signatur

| I7 3770K | NH-D14 | Asus P8Z77 V | Corsair AX 760 | Gigabyte G1 Gaming GTX 1080 | Fractal Design R4 | Cruical BallistiX Tactical 16GB | Samsung 840 Pro 128GB | Samsung 850 EVO 500GB | 1TB WD | Windows 10 Pro |

Permalänk
Skrivet av H4nsson:

Jag tror att han var ironisk då det är väldigt konstigt att göra en tråd på swec och fråga om dom är trasig istället för att bara testa om dom fungerar, Mkt märkligt beteende.

De blev tvättade för någon timme sedan, hur länge bör jag vänta innan jag provar?
Ville höra om någon hade råkat göra samma sak.

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Skrivet av Bra Hemsida:

De blev tvättade för någon timme sedan, hur länge bör jag vänta innan jag provar?
Ville höra om någon hade råkat göra samma sak.

Du kan testa dom nu, Bara det inte rinner vatten ur dom så är det lugnt.

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk

Tvättade mina Sennheiser IE80 för någon vecka sen, lät de ligga i en skål med ris över natten för att suga upp fukten och sen var dom precis som innan.

Permalänk

Jag lägger dem i en skål med ris bara för att vara säker, återkommer med svar

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Jag lägger dem i en skål med ris bara för att vara säker, återkommer med svar

Glöm inte att det måste va kokt ris

Permalänk

Jag tvätta mina inear lurar, de funka kanon. Micen gick dock sönder, men hörlurarna funkar kanon

Visa signatur

Workstation:*Acer TimelineX 4830tg *8gb DDR3 1066MHz *Core i5, 2410M, *GeForce GT 540M 2gb, *80gb ssd intel x-25 g2*Griffin Elevator
HTPC:*Lian Li C36B*Gigabyte GA-MA78GM-UD2H*AMD Athlon X2 4850e 2.5GHz + Scyte Shuriken*2x1gb pc8500 corsair dominator*XFX Radeon HD5450 512MB - passivt*40gb ssd intel x-25 g2

Permalänk
Avstängd
Skrivet av 57josa:

Glöm inte att det måste va kokt ris

hahaha

Visa signatur

Inte Core i7 4790K
Asus Z97-A
Asus Nvidia GTX 970 STRIX
Kingston DDR3 HYPERX Genesys 16 GB 1600MHZ

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av H4nsson:

Jag tror att han var ironisk då det är väldigt konstigt att göra en tråd på swec och fråga om dom är trasig istället för att bara testa om dom fungerar, Mkt märkligt beteende.

Problemet med Ironi är att det är en humor som både utvecklas ganska sent när rationellt tänkande och associationer av lite högre grad har manifesterat sig hos individen, oftast tidigast 12-13år, därutöver försvinner även betoningen av tal när man går över till textform. Att följa god sed och skriva så det är lättförståeligt och inte beroende av betoning på forumet är önskvärt. Oavsätt om TS som skriver i en tråd(inte nödvändigtvis denna) är under eller över 13år.

Jag ska vara helt uppriktig, trodde stollen var seriös för det finns ganska många som häver ur sig skit på forumet utan grund.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk

Efter att hörlurarna fick ligga lite i ris o i ett varmt rum så fungerar dem perfekt!

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Jag ska vara helt uppriktig, trodde stollen var seriös för det finns ganska många som häver ur sig skit på forumet utan grund.

Den enda stollen här är iDEOT, som tog för givet att dom var trasiga.

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Avstängd

Bara prova att koppla in o se ifall dom fungerar, har du lite tur funkar dom utan problem annars blir de att köpa nya

Visa signatur

Ryzen 9 5900x 4.8ghz. 32GB DDR4 3600Mhz. Radeon 6800 XT. MSI Gaming Plus B550. 1000GB SN850 M.2. Noctua Nh-U14S. 1x 1024GB M.2 Kingston A2000. Seasonic Focus PX 850 Platinum. Fractal Design Define R6 USB-C. Predator XB273UGX.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Efter att hörlurarna fick ligga lite i ris o i ett varmt rum så fungerar dem perfekt!

Grattis! Hoppas de blev rena och fina.

Visa signatur

i7 4770k @4.3GHz | Asus z87-pro | Asus 1080 | 16GB RAM | Samsung 840 Pro 256GB | 3TB HDD| Corsair RM850
Thinkpad x60 tablet | 3GB RAM | Crucial M4 128GB
Amiga 500+, Commodore 64/128D

Permalänk
Skrivet av Blupparen:

Grattis! Hoppas de blev rena och fina.

Haha tack Nu är de rena och fina^^

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bra Hemsida:

Haha tack Nu är de rena och fina^^

Säkert att ljudet inte är lite smårisigt med tanke på allt dom gått igenom? BADUM-TSSS

Permalänk
Skrivet av Tommy:

Säkert att ljudet inte är lite smårisigt med tanke på allt dom gått igenom? BADUM-TSSS

Haha

Visa signatur

Chass l Fractal design R4 l Gpu Msi Gtx 670 Power edition + Evga Gtx 670 l Nätaggregat Corsair HX 750w l Processor Intel core I7 3770k@5Ghz at 1.3V l Ram Corsair 16Gb l Ssd Intel 120gb l Moderkort Msi Z77 Gd 65 l Windows 7 l http://valid.x86.fr/qj1bmw

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tommy:

Säkert att ljudet inte är lite smårisigt med tanke på allt dom gått igenom? BADUM-TSSS

Tvättom, ljudet har nog aldrig varit så rent.

Visa signatur

i7 8700k @ 4.7GHz | NH-L12 | ASUS Z270i ROG Strix Gaming | EVGA 1080 FTW | 32GB Corsair Vengeance 3000MHz | Samsung 970 Evo M.2 500GB, 840 250GB, Crucial MX500 2TB | Loque Ghost S1 | XB271HU | QX2710 | U2412M | U2719D | Filco Majestouch 2 MX Brown TKL

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av Lifooz:

Den enda stollen här är iDEOT, som tog för givet att dom var trasiga.

Vilket var personen jag citerade.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av H4nsson:

Jag tror att han var ironisk då det är väldigt konstigt att göra en tråd på swec och fråga om dom är trasig istället för att bara testa om dom fungerar, Mkt märkligt beteende.

Tummen upp!

Skrivet av DavidtheDoom:

Problemet med Ironi är att det är en humor som både utvecklas ganska sent när rationellt tänkande och associationer av lite högre grad har manifesterat sig hos individen, oftast tidigast 12-13år, därutöver försvinner även betoningen av tal när man går över till textform. Att följa god sed och skriva så det är lättförståeligt och inte beroende av betoning på forumet är önskvärt. Oavsätt om TS som skriver i en tråd(inte nödvändigtvis denna) är under eller över 13år.

Jag ska vara helt uppriktig, trodde stollen var seriös för det finns ganska många som häver ur sig skit på forumet utan grund.

Skrivet av Lifooz:

Den enda stollen här är iDEOT, som tog för givet att dom var trasiga.

Jag ber om ursäkt om min ironi inte lyckades träffa er, men jag tyckte bara att den ursprungliga frågeställningen var så grymt märklig och jag förstod inte varför användaren bara inte tog och testade lurarna.

OT: Jag har förresten svårt att avgöra om mina strumpor är röda, är det någon som har ett svar på detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av iDEOT:

Jag ber om ursäkt om min ironi inte lyckades träffa er.

Snarare jag som skall be om ursäkt, det är svårt att se vem som är seriös och inte på ett textbaserat forum. Så jag misstolkade ditt svar som seriöst.
Så jag ber dig om ursäkt, det var inte meningen att vara otrevlig.:)

Visa signatur

Deepcool Matrexx 30 & MSI Z87-G43 Gaming!
Intel Inside Core I7 4790K med AMD Radeon R9 290!
Rubbet strömförsörjs av Corsair RM750X!
Hjälp Teamtrees plantera träd på vår jord. https://teamtrees.org/

Permalänk
Skrivet av iDEOT:

Tummen upp!

Jag ber om ursäkt om min ironi inte lyckades träffa er, men jag tyckte bara att den ursprungliga frågeställningen var så grymt märklig och jag förstod inte varför användaren bara inte tog och testade lurarna.

OT: Jag har förresten svårt att avgöra om mina strumpor är röda, är det någon som har ett svar på detta?

Haha, Ungefär så jag tänkte när jag läste första inlägget

Visa signatur

/ Tidigare: Dr.Pez /
Stationär:- Lian Li o11 - Asus B450F Gaming II - Ryzen 9 3900X - Kingston HyperX 3200mhz 4x8GB - Corsair RM750x - RX 6900 XT - Custom Loop -
Bärbar: Dell Latitude 5290
Monitor: Acer X34 + Asus PB278Q Lurar: Sennheiser HD599

Permalänk
Medlem

Jag har råkat tvätta o tumla min A-Jays One Plus ett par månader sedan, och de funkar bra än i dag. Så du borde låta med torka, sen pröva dem. De borde ha klarat sig utmärkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Gigabyte Z170x Ultra Gaming | Intel Core i7 6700k | MSI GTX 1060 6GB | Corsair 2866Mhz DDR4 | 250GB Samsung 850 Evo | Seagate Barracuda 7200.14 1TB | WD Blue 2TB 5400RPM | NZXT S340 | Noctua U9S | EVGA Supernova G2 650w

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zerge:

Jag har råkat tvätta o tumla min A-Jays One Plus ett par månader sedan, och de funkar bra än i dag. Så du borde låta med torka, sen pröva dem. De borde ha klarat sig utmärkt!

Skickades från m.sweclockers.com

Det är bra att läsa hela tråden. Kan inte ta många minuter när den är så kort. Då ser du detta inlägget.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara