Tips på bra OCH billig portabel BT-högtalare.

Permalänk

Tips på bra OCH billig portabel BT-högtalare.

Hej Alla,

Sonen har Jawbone Big Jambox som är väldigt bra, men för stora i mitt tycke. Kusinen kom med en j-a 200-krononers-högtalare från Teknikmagasinet (iZound X-15), och den lät riktigt bra för sin lilla storlek.. ungefär lika bra som Dr Dres Beats-minsting, som kostar det 5-dubbla. Nu blir man ju tveksam över vad man betalar för?
Jag behöver inga micro så, men iaf små. Och vecka 40 får TM in en storebror till högtalaren ovan som heter; iZound X-50, för futtiga 300.- Vill inte vänta, så jag hör med er.. finns det några billiga/bra BT-högtalare där ute?

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk

Svarar själv om nån söker det samma. Köpte på Teknik magasinet för ovanlighetens skull, men de här var riktigt bra i förhållande till sin storlek... och riktigt jäkla prisvärda.
http://www.teknikmagasinet.se/produkter/ljud-o-bild/hogtalare...

Visa signatur

CPU: i9 14900K GPU: RTX 3090 MB: Gigabyte Z790 Gaming X RAM: 32 GB DDR 5
PSU: EVGA SuperNova G3 850 CPU-Kylare: Corsair iCUE H150 RGB 360
Chassi: Aerocool APNX Creator C1 Lagring: M.2 1 TB + SSD 4 TB + HDD 4 TB

Permalänk

Jag var inne på Teknikmagasinet nu och köpte denna högtalare. De påpekade att det inte gick att få bättre högtalare för detta pris.
Nu är det väll personligt men min bedömning är att högtalaren knappt har snäppet bättre ljud än det inbyggda i telefonen. Knappast något som kan klassas som "bra ljud".
Tvivlar starkt på att t.ex. denna Roxcore Crossbeat som ter sig identisk är sämre (datat verkar mest tillfipplat för att skilja) http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tillbeho...

Då Teknikmagasinet dessutom plomberade kartongen är det inget öppet köp, annars hade jag lämnat tillbaka den pga [för]dålig ljudkvalitet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaddyCoolSwe:

ungefär lika bra som Dr Dres Beats-minsting

Skrivet av Hokemannen:

Jag var inne på Teknikmagasinet nu och köpte denna högtalare. De påpekade att det inte gick att få bättre högtalare för detta pris.
Nu är det väll personligt men min bedömning är att högtalaren knappt har snäppet bättre ljud än det inbyggda i telefonen. Knappast något som kan klassas som "bra ljud".
Tvivlar starkt på att t.ex. denna Roxcore Crossbeat som ter sig identisk är sämre (datat verkar mest tillfipplat för att skilja) http://www.kjell.com/sortiment/dator-kringutrustning/tillbeho...

Då Teknikmagasinet dessutom plomberade kartongen är det inget öppet köp, annars hade jag lämnat tillbaka den pga [för]dålig ljudkvalitet.

Jag la ner lite av vikten i posten pga ovan citat. Dessutom, 300 kr för en portabel högtalare...Jag köpte en Sony SRS X5 för 1k och visst, den låter helt ok men då jag lyssnar på metal så krävs det en rätt bra högtalare för att få det att låta sådär, riktigt bra (allt är relativt). Spelar jag upp andra genres är det betydligt lättare att få ett ljud man lättare kan njuta till, men just rock (och då gärna variant hårdare sådan) så krävs det en del. Likadant med vanliga golvhögtalare etc.

Jag kan tänka mig en portabel högtalare för 300-500kr kan duga att lyssna på radio till, dvs poddar/nyheter, men inte musik.

Visa signatur

MSI B450 | Ryzen 7 5800X3D, Hyper 212 EVO | 16GB 3600MHz | GTX 1070 | Seasonic 750w | Asus MG279Q | Sony MDR-1A

Permalänk

Jag måste nog revidera det hela lite efter att ha använt den ett tag.
Den behövdes eventuellt spelas in lite, för nu upplever jag att det är noterbart bättre ljud i den än då den köptes och i förhållande till telefonen.
200-300:- kan den nog vara värd men jag är dock tveksam till att den är bättre än den jag länkade till tidigare för en hundring mindre(som ter sig identisk).