Laptop har bara en 3.5mm ljudingång, behöver 2 för hörlurar + mic

Permalänk
Medlem

Laptop har bara en 3.5mm ljudingång, behöver 2 för hörlurar + mic

Hej! Har nyss fått hem ett headset som har 2 st 3.5mm kablar (en mic och en ljud ofc). Min laptop har dock bara en ljudingång! När jag kopplar in endast micen så fungerar inte den. Har köpt en liten adapter (en sådan 3.5mm man kopplar in så det blir 2 utgångar) men utan resultat.

Hjälp någon?

Permalänk
Medlem

Vad är det för adapter du har köpt?
Du ska ha typ en sådan här; http://www.kjell.com/sortiment/ljud-bild/horlurar-headset/til...

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Medlem

Då har jag köpt fel! Det var enbart för stereo verkar det som, hehe. Är du helt säker på att det är en sådan jag behöver?

Permalänk
Medlem

Jag har använt en sån och det har funkat.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av albinb4:

Då har jag köpt fel! Det var enbart för stereo verkar det som, hehe. Är du helt säker på att det är en sådan jag behöver?

Mest troligt är det en sådan du behöver. Det är i alla fall vad jag använder till min Lenovo. Men eftersom du inte talat om vad du har för dator är det ju helt omöjligt att veta om det funkar.

Visa signatur

Använd gilla för att markera nyttiga inlägg!

Permalänk
Medlem
Skrivet av albinb4:

Då har jag köpt fel! Det var enbart för stereo verkar det som, hehe. Är du helt säker på att det är en sådan jag behöver?

Det är i princip garanterat en sådan, ja.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H