Stereo mix, Funkade förr men inte nu!

Permalänk
Medlem

Stereo mix, Funkade förr men inte nu!

Hejsan allihopa!

Njaaa, Vad ska man börja. Det började med att jag köpte ett 5.1 hörlurar tror de hette Racco Cave eller något sådant. Och även ett ljudkort som jag behövde eftersom det behövdes ungefär 5 intag för det. Men efter att de har blviit slitna och jobbiga så köpte jag mig Logitech G430 och fick gå tillbaka till moderkortets ljudkort och sen dess har jag inte fått något pop out på Stereo mix, Även att jag har aktiverat "Visa frånkopplade enheter". Så jag undrar om ni har ett sätt som jag kan få det tillbaks? Jag har inga Realtek drivrutiner för jag vet inte om det fungerar överhuvudtaget med mitt moderkort. Menmen, Jag tror jag har berättar allt för er så all hjälp skulle uppskattats! ))))

Moderkortet jag har är: ASUS P7P55D EVO

Har precis laddat ner HD VDeck och det kom fram Stereo mix som även står "Klar" men när jag aktiverar den och har musik på, så ger den inga ljud på skype fast än jag har den aktiverat på skype som Stereo mix också.

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem

Att du fick stereomix tidigare är pga ditt andra ljudkort, som hade det som en funktion i drivrutinerna.

Jag har lika dant moderkort som dig, och har också försökt aktivera stereomix flertalet gånger. Lyckas precis som dig endast få upp stereo mix som ett alternativ, men ger inget resultat i form av ljud. Testat med samtliga drivrutiner från Asus hemsida. Har gett upp...

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Att du fick stereomix tidigare är pga ditt andra ljudkort, som hade det som en funktion i drivrutinerna.

Jag har lika dant moderkort som dig, och har också försökt aktivera stereomix flertalet gånger. Lyckas precis som dig endast få upp stereo mix som ett alternativ, men ger inget resultat i form av ljud. Testat med samtliga drivrutiner från Asus hemsida. Har gett upp...

Hmm, Jag har fortfarande försökt hitta någon lösning men tyvärr ger jag upp nu eftersom hittar inga mer lösningar, så om du får något svar på hur man gör, så gärna dela med då :)!

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baarry:

Hmm, Jag har fortfarande försökt hitta någon lösning men tyvärr ger jag upp nu eftersom hittar inga mer lösningar, så om du får något svar på hur man gör, så gärna dela med då :)!

Slutade med att jag köpte mig ett annat ljudkort, Asus Xonar DGX. Dock inte för stereomix problemet utan för att orka driva lite värre hörlurar samt bli av med ett micproblem.

Visa signatur

Intel Core i7 7700K | Asus Strix 1080TI | MSI Z270 Gaming Pro Carbon | Corsair Vengeance 16GB 3000Mhz | EVGA G2 650W | WD 640GB Caviar Black | Samsung M.2 1TB SSD + Samsung SATA 500GB SSD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fyren:

Slutade med att jag köpte mig ett annat ljudkort, Asus Xonar DGX. Dock inte för stereomix problemet utan för att orka driva lite värre hörlurar samt bli av med ett micproblem.

Har också en Asus Xonar, problemet är att jag har G430 logitech som endast har en grön och rosa intag, vilket inte ger mig full boost av 7.1 i ljudkortet

Visa signatur

| Asus Z97-AR | 1 TB Samsung Spinpoint HD103SJ + Samsung EVO 840 250GB| Intel i7 4790K, 4.00GHZ | Noctua NH-D14 | Corsair HX 750W/80+/Modulära kablar | Fractal DesignDefine R2, Silver | DVD+RW Samsung 22X DL Svart LightScribe | Corsair 4GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL-7-8-7-20/1.65V + Corsair Veng. 2x4GB| GTX 970 MSI