Hörlurar, vad är bra?

Permalänk

Hörlurar, vad är bra?

Jag är inte världens bästa när det kommer till hörlurar men har för mig att sennheiser är bra grejjor.
Vad rekommenderar ni om budgeten ligger vid ca 800 kr

Visa signatur

-3570k 3.8ghz-Z77-H80-8Gb-1.866ghz 9-9-9-24
Fractal Design Define R4 - 800W Bronze GTX970

Permalänk
Medlem
Skrivet av dannenykvist:

Jag är inte världens bästa när det kommer till hörlurar men har för mig att sennheiser är bra grejjor.
Vad rekommenderar ni om budgeten ligger vid ca 800 kr

vad ska du ha dom till är en bättre fråga, samt vad skall du driva dom med?

Permalänk
Medlem

Panasonic RP-HTF600
Creative Aurvana Live!
Superlux HD-681 Evo

Visa signatur

Spela Swemantle! Du vet att du vill.

Ibland har jag fel, men då är det någon annans fel.

Permalänk
Medlem

Jag har inte så jättebra koll själv, men för runt 800 kronor hade jag köpt Audio Technica ATH-M50.
Om dom är lite för dyra hade jag nog köpt Sennheiser HD449.

Men sen beror det ju lite på vad för typ av musik du hade tänkt lyssna på.

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av dannenykvist:

Jag är inte världens bästa när det kommer till hörlurar men har för mig att sennheiser är bra grejjor.
Vad rekommenderar ni om budgeten ligger vid ca 800 kr

Öppna, slutna, in-ear, over-ear, on-ear, musiksmak, användningsområde?

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Medlem

Corsair Vengeance 2100 är bra och kostar runt 850 kr

Visa signatur

"Maybe one day you will learn that your way, is not the only way"

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Orici:

Corsair Vengeance 2100 är bra

Nej

Permalänk
Medlem

Superlux HD-681 Evo, finns hos Thomann.de
Annars Audio Technica ATH-M50 för de pengarna.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk

AKG K551 finns för 1000kr vilket är riktigt prisvärt. Dom kostade runt det dubbla för ett halvår sen.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fönstrputtsaren:

AKG K551 finns för 1000kr vilket är riktigt prisvärt. Dom kostade runt det dubbla för ett halvår sen.

Vad är det för skillnad på K550 och K551 ?

Permalänk

dessa har jag
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=18234

sjukt sköna lurar å bra ljud. dock kan jag rekomendera att använda antingen ljudkort med inbyggd förstärkare eller en extern hörlursförstärkare till dem.

inbyggda realtek kortet jag har är iaf i klenaste laget å orkar inte kräma på så högt en förstärkare ska inhandlas nån gång i framtiden.

men även att plugga in dem i mitt realtek gjorde en rejäl skillnad mot mina 400:- Wesc skräp lurar ljudmässigt och med ett ordentligt ljudkort borde det bli ännu bättre.

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Fyndjägare
Skrivet av trollhattan:

Vad är det för skillnad på K550 och K551 ?

Sladden vad jag vet. K551 är headset.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Front Audio porten på ditt mobo = bättre hörlursförstärkare! Bra att veta->Headphone Amp & Impedance, Apple har en 95kr DAC, Hörlursgrafer hos Squig.link, HeadphoneDatabase, In-Ear Fidelity, AudioDiscourse.
Hörlursrigg: Audeze LCD-2.2/XC/Sine, Hifiman HE-500/560/Edition X, Focal Clear, HD6XX, TH-X00 PH, AH-D2000, Ether C Flow, Fidelio X2, B&W P7, UM 30 Pro, Andromeda, Ikko OH10, EAH-AZ60, Simgot EA500 + 20 DAC/AMP - SS och rör. Och en stereo + hemmabio.

Permalänk
Skrivet av trollhattan:

Vad är det för skillnad på K550 och K551 ?

K551 har en mic och en "fjärkontroll" som du kan svara på samtal med i mobilen. Annars är dom ljudmässigt identiska.