Mikrofon bakgrundsbrus i skype

Permalänk
Medlem

Mikrofon bakgrundsbrus i skype

Hej!

Har ett par steelseries seberia v2 och mina kompisar klagar på att jag brusar i skype, mycket! Har stängt av justering av mikrofonvolymen i skype, provat med olika nivåer av mikrofon boost, men inget fungerar. Har även en Blue Snowball men samma problem där, fast lite mindre brus....(tar dock upp allt!). känner andra som har seberia v2 o dom låter bra... kan det vara moderkortet (msi Z77A-G45) eller drivrutiner? borde jag skaffa ett ljudkort?
Bör lägga till att när jag lyssnar på enheten brusar det inte alls och när jag ringer skype provtelefon brusar jag inte heller....

tacksam för alla svar!

Visa signatur

I7 3770k @ 4,3 GHz | Gigabyte 780 | 8GB corsair vengeance | SanDisk Ultra Plus 256GB |

Permalänk
Medlem

Brusar det konstant eller bara ibland kanske? Vet att många av mina kompisar klagade på mig när jag körde med Siberia v2 själv. Löstes genom att blåsa lite/peta lite på mikrofonen så slutade det brusa i en 10-20 minuter. Det var lite som skypes egna volym justering fast det var inte skype.

Visa signatur

Maximus X Hero - 8700k @5.1GHz - H115i - 32GB LPX@3466MHz - MSI 980Ti Gaming - EVGA SuperNova 750 G2 - Asus vg248qe - FD R5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elghinnarisa:

Brusar det konstant eller bara ibland kanske? Vet att många av mina kompisar klagade på mig när jag körde med Siberia v2 själv. Löstes genom att blåsa lite/peta lite på mikrofonen så slutade det brusa i en 10-20 minuter. Det var lite som skypes egna volym justering fast det var inte skype.

har inte frågat... En av mina kompisars mick gör typ samma sak, fast tar upp mer o mer backgrundsljud. han kör ljudkort. hade du det me då?

Visa signatur

I7 3770k @ 4,3 GHz | Gigabyte 780 | 8GB corsair vengeance | SanDisk Ultra Plus 256GB |