Permalänk
Medlem

Mikrofon för skype

Hej

Behöver er hjälp nu för att hitta en mikrofon som fungerar bra för skype.

Mina krav är att mikrofonen ej tar upp bakgrundsljud. Anledningen till det här är för att min flickvän sitter ofta i samma rum och kollar på TV, och då när jag är tyst försöker skype fånga upp det ljuder, vilket resulterar i höga brusljud.

Tack på förhand

Permalänk
Medlem

Kan du inte bara stänga av automatisk nivåreglering?

Permalänk
Medlem

Redan gjort, och kör med jättelåg volym och har mikrofonen väldigt nära munnen, ändå försöker den "hitta" ljud vilket skapar ett högt brus

Permalänk
Rekordmedlem

Det är svårt att få det att fungera bra om du inte använder nån mjukvara som gatear mikrofonen på nått sätt om du själv oftast är tystare än ljuden i rummet, möjligtvis att en strupmikrofon kan lösa det i mikrofonen men de är kanske inte så smidiga om du ska ha det till spel.
http://www.teknikmagasinet.se/db.pl?tf=product.html&artnr=580...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Jag har haft bra erfarenhet utav Sibira Headsettets mic, att den endast tar upp ljud från väldigt nära håll, nått tips på liknande mic?

Permalänk
Inaktiv

ett par bra hörlurar till flickvännen kan det vara nått för att lösa problemet??

Permalänk
Medlem

Hon kommer aldrig ta på sig ett par hörlurar för att kolla på TV, tyvärr..

Permalänk
Medlem

Kan du inte styra upp någon form av "push-to-talk" så är ju problemet löst.

Edit: Verkar ju finnas redan i Skype

http://community.skype.com/t5/Windows-desktop-client/How-do-I...

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm