Vilket av dessa headset?

Permalänk
Permalänk
Permalänk
Medlem

Vill ha trådlöst

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bruun:

Vill ha trådlöst

Har du möjlighet föreslår jag att åka till en butik och känna på passformen! Ljudet kan du läsa om senare, testa tills du hittar några du tycker är riktigt sköna leta sedan upp lite tester och se hur ljudet är!

Visa signatur

Chassi: Fractal design Define C Mobo: aorus x570 elite
Cpu Ryzen 3600 Kylare noctua nh-d15Gpu 7900XT Ram g.skill flare x black
Kingston a2000 1TB 2x PSU: EVGA SuperNova 850 G2

Permalänk
Medlem

SteelSeries H Wireless Headset köpte ett par för 1690:- från Inet när dom hade rea. Lätt bästa trådlösa lurarna jag haft. Logitechs trådlösa G930 skulle jag hålla mig borta från. Inte särskilt bekväma och strul med glappande microusb kontakt efter ett tag.

Bästa med SteelSeries H Wireless Headset är att man får med två batterier så man lätt kan byta. Inte för att det behövs särskilt ofta för riktigt grym batteritid. Micen lämnar en del att önska (Men dom flesta använder väl fristående mic?), och inte bästa basen. Men det kan man tweaka lite i ljudinställningarna. Och ja dom är bekväma, suttit med dom många många timmar i skype.

Permalänk
Medlem

hur är soundblaster?

Permalänk
Medlem

Passform och ljudkvalitet kan ENDAST du avgöra... Menlöst att fråga om.

Permalänk
Medlem

Jag har Corsair 2100:an och är väldigt nöjd med den. Bra passform (på mig iaf), lång batteritid och helt OK räckvidd. Enda nackdelen är att ljudet kan bli lite väl distat ibland när man spelar.

Permalänk
Medlem

Corsair 2100 har en fruktansvärd mikrofon som har klart ljud men samtidigt plockar upp hela rummet och lite till, det är dessutom onödigt tungt (blir störande under längre sessioner). Steelseries har kraftigt försämrad mikrofon sedan tidigare modeller (kolla upp en jämförelse mellan den tidigare och nuvarande mikrofonen), numera låter det som att du talar i en mobiltelefon från 90-talet. De övriga har jag ingen erfarenhet av.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem

Här har du två videor som handlar om corsairs respektive steelseries headset:

Corsair
https://www.youtube.com/watch?v=8iK0SgBfQiQ&index=24&list=PL8...

Steelseries
https://www.youtube.com/watch?v=wI-6uYPrWbQ&index=23&list=PL8...

Visa signatur

When you write copy you have the right to copyright the copy you write.

Permalänk
Medlem

Corsair 2100 ska du akta dig för.

Logitech är meh, ok.

Steelseries är väl bäst av dem du nämnde, 2 batterier osv. Men Volymen på dem både i uppspelning och inspelning är inte det högsta.

creative är trådlöst endast via Bluetooth, och då inget rek. vid spelade då det kan hacka ibland. Annars är det USB som gäller, och enligt många andra är usb kabeln riktigt stel och obekväm att spela med. Ska endast användas vid laddning.

Trådad rekommenderar jag Qh-85/90 eller astros A40. Bäst ljud och mic inom spelheadsets. Detta under 1.5k klassen.

Permalänk
Medlem