Permalänk
Medlem

Steg och Bas - Bil

Denna bas http://www.brl.se/sv/artiklar/kicker-40dcws122-2x12-tum.html

Med detta steg http://www.brl.se/sv/artiklar/jbl-gto-1001ez.html

Har jag tänkt fel någonstans?

Tipsa gärna på andra steg isf <3

Thanks for the help !

Permalänk

http://www.brl.se/sv/artiklar/kicker-2x12_-och-cx3001-monoblo... Billigare alternativ, samt pkt pris räcker för de flesta personerna,

I ditt nuvarande paket hade jag bytt bort basarna till något annat, fast det är bara min smak sak,

Och ska man in på riktigt ljud så är vi i helt fel prisklass.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Skrivet av CitroFrukten:

http://www.brl.se/sv/artiklar/kicker-2x12_-och-cx3001-monoblo... Billigare alternativ, samt pkt pris.

I ditt nuvarande paket hade jag bytt bort basarna till något annat,

Inte mycket kräm i det steget..

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Inte mycket kräm i det steget..

Det räcker för de flesta, Allt beror på vad man vill spela, så högt att man inte hör musiken eller bara lite extra Punch till det nuvarande ljudet.

Har kört med 6st 12"or och 8 st 6.5" högtalare i min bil, Med sjukt mycket annat, Och idag kör jag bara med 4st 6.5" och 1 8" tum som spelar skiten ur de flesta 12"orna om jag vill, Dock kör det endast som utfylllnad just nu, Spelar hällre bra än spränga rutor som jag gjort förr.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Känns som att 300wrms är lite? Men det kanske är tillräckligt?

Vad hade du tänkt för andra basar?

Permalänk
Skrivet av Daxx_1:

Känns som att 300wrms är lite? Men det kanske är tillräckligt?

Vad hade du tänkt för andra basar?

Om du verkligen måste ha nytt, Skulle jag kört på något annat, Men då börjar det svida i plånboken.
Begagnat är ett bra alternativ till basar, Då rejäla basar är svåra att spela sönder då de flesta människor har aldrig tillräckligt starka steg och rätt mängd ströml till driva det fullt ut endå

Och vill du bara spela högt, Så fungerar GAS pro GPP1244eller GPX1244 utmärkt för det, Dom spelar högt och inte mycket mer.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Har en polare med kicker, och tycker dom spelar riktigt bra, men kan man gå ner på W i steget lite? Typ lägga sig runt 500wrms och få lite extra tryck i dom? Är det 500wrms i två ohm jag ska kolla efter?

Permalänk

Med den låda tycker jag ett gas 600.1 skulle sitta fint. Men som frukten säger du kanske inte vill ha så rejält dunk utan bara få bas till musiken så visst kör på paketet men jag tycker det är onödigt att köpa så fin låda med klent steg.

Permalänk
Skrivet av Daxx_1:

Har en polare med kicker, och tycker dom spelar riktigt bra, men kan man gå ner på W i steget lite? Typ lägga sig runt 500wrms och få lite extra tryck i dom? Är det 500wrms i två ohm jag ska kolla efter?

Kör på din nuvarande om det är den budgeten du vill vara i.
Stegen är en bra grund om du vill utöka så snåla inte på det. Själv köpte jag 2 Rockford Fosgate T15001bdCP och har ladrig behövt byta steg, och haft många olika lådor. Dock har jag bara ett steg idag då det räcker och blir över.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Skrivet av Alligatorn:

Med den låda tycker jag ett gas 600.1 skulle sitta fint. Men som frukten säger du kanske inte vill ha så rejält dunk utan bara få bas till musiken så visst kör på paketet men jag tycker det är onödigt att köpa så fin låda med klent steg.

Vill tillägga, Att det räcker för de flesta människorna när man ska lyssna på normalt ljud, då är det steget ett bra alternativ om man vill spara lite pengar,

Men vill man Vibbrera bilen och impa på vänner så är steget för klent, Men det kommer fortfarande spela bra,
Och ska man köra stora steg och stora basar, Så bör man satsa några kronor där fram i bilen med.

Visa signatur

I was in Hong Kong and this guy on the street was selling these dodgy-looking CDs labelled 'Rindows' and 'Frotoshop'.
Display driver uninstaller

Permalänk
Medlem

Har två 6,5 er fram och 6,9 bak på separat steg så det är fixat, jag vill kunna lyssna på musiken men kunna vrida upp lite när man känner för det och då kanske jbl steget är att ta i lite?

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av CitroFrukten:

Vill tillägga, Att det räcker för de flesta människorna när man ska lyssna på normalt ljud, då är det steget ett bra alternativ om man vill spara lite pengar,

Men vill man Vibbrera bilen och impa på vänner så är steget för klent, Men det kommer fortfarande spela bra,
Och ska man köra stora steg och stora basar, Så bör man satsa några kronor där fram i bilen med.

Jag förstår vad du menar men jag tycker det är lika bra att köpa en sämre låda isf.

Permalänk
Medlem

Större är inte bättre. Mera effekt på steget är inte heller alltid bättre. Kvalité före kvantitet alla dagar i veckan.

Sedan behöver man inte dyra komponenter för att det skall låta bra. Bra konstruktion (staga dörrar, dämpa plåt, riktiga bafflar) och komponenter som harmoniserar med varandra gör att det låter bra.

Men när man ser vad du har valt för prylar så verkar du tillhöra skaran som gillar att skaka plåt. Så det blir säkert jättebra för dig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CitroFrukten:

Om du verkligen måste ha nytt, Skulle jag kört på något annat, Men då börjar det svida i plånboken.
Begagnat är ett bra alternativ till basar, Då rejäla basar är svåra att spela sönder då de flesta människor har aldrig tillräckligt starka steg och rätt mängd ströml till driva det fullt ut endå

Herregud vad du pratar i nattmössan.
För det första har du ett par "rejäla" basar så är det betydligt lättare att ha sönder dom med ett för klent slutsteg,
När det enligt dig "svaga" steget inte längre är strömstarkt nog och du höjer volymen så skickar du oren (klippt) signal till basen och talspolen brinner upp.
Har man ingen aning om vad man pratar om så ska man hålla tyst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daxx_1:

Har två 6,5 er fram och 6,9 bak på separat steg så det är fixat, jag vill kunna lyssna på musiken men kunna vrida upp lite när man känner för det och då kanske jbl steget är att ta i lite?

Skickades från m.sweclockers.com

Du ska ALDRIG ha 6x9 bak om du har en baslåda.
Varför : 6x9 går så pass djupt så att dom inkräktar i baslådans frekvenser
Detta gör så att baslådan låter MYCKET sämre och får en slöare karaktär.
Nu kommer du säkert att köra med dina 6x9 ändå, Men testa att koppla
ut dom så kommer du att förstå.

Ps. Angående basval, Lyssna inte så mycket på vad andra här skriver utan ta dig till närmsta ÅF och lyssna på olika alternativ.
Om du skriver vart du bor så kan jag ge dig tips på bra ÅF.

Ha det gott Mvh Ms-sound